Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% dårlige betalere i min virksomhed.. :(

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har hurtigt skimmet indlæggene så ved ikke om det er bragt på banen, men hvordan er dine betalingsbetingelser?

Jeg har personligt kørt med 8 dage netto og i den forbindelse jeg oplevet mange "dårlige"-betalere i den forstand, at folk er vant til at deres regninger skal betales omkring d. 1. Så regningen ender sammen med de andre de går ind og betaler d. 1.

Normalt sendte jeg en venlig påmindelse per post og herefter betalte de fleste - ellers er det en almindelig rykker process. Ellers som John foreslår, så overvej klippeordninger. :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se din deal er aktiv nu, og du bør lige overveje følgende:

Ta kontakt til Sweetdeal og få dem til og linke til din hjemmeside eller en firmaprofil på Facebook hvor de kan "like" dig så de hurtigt og nemt kan finde dig igen. 

Overvej at fortælle om fradraget når du kommer ud til kunderne med at de kan få godtgjort... kan ikke huske om det er 30%
dvs. i realiteten opnår de en besparelse på deres købte ydelse. Dette kan du fortælle på din deal, hjemmeside, eller med et brev hvor du takker for deres valg af leverandør og hvor du skriver du ser frem til et godt samarbejde fremover.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Hvordan får dine kunder egentlig regningen? Smider du den i postkassen når du er færdig, eller sendes den med posten?

Jeg får jævnligt regninger hvor der står noget retningen i pris: xxx, pris efter dd/mm: yyy. Dvs. hvis jeg betaler efter en vis dato bliver det dyrer. Den kan jo også vendes om, til at man får lidt rabat hvis man betaler indenfor x dage.

Normalt mener jeg at rabatter er noget fanden skabte på en af hans dårlige dage, men i dit sted, vil det nok hjælpe på likviditeten at få penge i kassen hurtigt. Sådan er det jo ofte med nyopstartede virksomheder.

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Carsten.

Kunderne får en regning i postkassen (regningsblok)

Ja rabat kan man jo altid friste med, men tror bare ikke den hjælper så meget her, eller ihvertifald ikke for mig ;) Jeg kan lave rabat hos en kunde en gang imellem, men hver gang kan jeg ikke.

Jeg har priser i mellemleje i forhold til andre pudsere at de så kan gøre det billigere forstår jeg ikke, jeg vil ikke ned i pris, det har jeg lært ikkekan svare sig ;) 

Klippekort er dog en mulighed :)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Unicom Nordic Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid vanskeligt at rykke.

Jeg kan anbefale at få e-mail adresser på alle og så sende regninger til dem via den, det gør jeg selv, når de så ikke betaler til tiden sender jeg ikke rykkere, men bare et kontoudtog.

I starten sendte vi rykkere med gebyr på, når de betalte var gebyret aldrig betalt, så det skulle krediteres.

Kontoudtog hver mandag virker godt for os, da det oftest er en forglemmelse fra deres side.

Udover det vil det være ærgerligt at miste 50% af sin kundekreds hver gang de ikke betaler, så skal du bruge for meget energi på at skaffe nye kunder.

Jeg har selv brugt vinduespudsere tidligere, og de lagde bare et stykke papir med prisen på, det var en rigtig dårlig måde at få en regning og jeg glemte ofte at betale den før de ringede.

Til gengæld oplevede jeg også at de var meget ustabile i deres aftaler, så hvis jeg kunne få en vinduespudser som overholdt aftaler og sendte faktura på e-mail, evt. Som abonnement, så ville jeg helt sikkert have været meget gladere og fortsat med deres tjenester.

Hvis det kører som abonnement kan man jo ende med at få pengene ind inden arbejdet udføres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
betaling up front/forudbetaling hjælper stærkt på problemet...
Ellers må I overveje om ved årets slutning tjener penge på
at bruge penge på at incassere tilgodehaverne eller ej + om I
gider bruge tiden på det.
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel og Sarah

Jeg har ikke lige læst alle indlæg, så jeg ved ikke om forslaget er blevet nævnt før.

Jeg taler dagligt med alverdens håndværks virksomheder og har hørt om problemet med dårligere betalere før.

Den løsning jeg oftest hører, som folk føler virker, er at deres betingelser indeholder at kunden betaler 50% inden arbejdet udføres og 50% efter endt arbejde.

De er nødt til at få pengene frem, hvis de vil have udført arbejdet og folk har en tendens til at betale de sidste 50% (der er jo ingen grund til at blive kendt som en dårlig betaler, når man allerede har smidt 50% af beløbet). Jeg forestiller mig i hvert fald, at det er sådan folk tænker.

Det er da i hvert fald værd at afprøve. 

Personligt ringer jeg ud til kunderne og minder den om fakturaen, hvis den ikke er betalt til tiden. Det tager lidt tid, men til gengæld har jeg (7, 9, 13) ingen kunder som ikke har betalt efter opkaldet.

Med venlige hilsner

Betina 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det lige forretningen her går ud på:

Pudsning af vinduer når folk ikke er hjemme til en lav pris.

Glem alt om forudbetalinger med kuverter der ligges et bestemt sted eller halvdelen forud, eller store inkasso sager. Generelt så husk på at denne ydelse foretages mens folk er på arbejde.

Det er ganske simpelt: Læg et girokort i postkassen med betaling til hver den efterfølgende 1. i måneden. Det er super simpelt at anvende et girokort. Omkring den 1. betaler man typisk via netbank eller tjekker sin netbank alligvel. Betaler folk ikke der, så ring dem lige op og husk dem på det. Det udrydder garanteret en stor del af dit problem.

Hvis jeg skulle til at bruge tid på at betale halvdelen forud for en vindues pudser og halvdelen senere for et beløb på 200 kr. fandt jeg da en anden der havde "normale" betingelser.

Et stort held og lykke med din forretning :-) Jeg tror ikke du skal være nervøs for 50% manglende betaling.

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Jeg vil gerne give dig mit bud på en løsning af dit problem – i min egenskab af ny kunde hos dig.

 

1. Kontant betaling: Du ringer på, jeg kommenterer mine fine nypudsede vinduer og du får pengene i hånden af mig.

  • Det ville ikke ske. Jeg er på arbejde når du kommer. Med mindre du pudser vinduer om aftenen og det tror jeg ikke at du gør

 

2. Lægge pengene under dørmåtten: Det ville ikke virke for mig. Jeg ville glemme det hver anden gang.

  • Er det i den her uge vinduespudseren kommer eller er det først i næste uge?
  • Du ville komme til at køre forgæves nogen gange

 

3. Du lægger regningen i postkassen: Og jeg betaler over netbank. Egentlig en udmærket idé, bortset fra at jeg ikke synes at du skal give kredit på så lille et beløb. Og udover det er der vel en del arbejde forbundet med det.

  • Du skal bruge tid på at skrive regningen
  • Du skal tjekke op på om regningen er blevet betalt
  • Hvis den ikke er det, skal du ringe og lave en venlig reminder til mig
  • Hvis det ikke virker, skal du skrive en rykker
  • Hvis det heller ikke virker er pengene tabt og jeg er gone for good *

* Hvis det skulle ske at jeg ikke betalte, ville det ikke være af ond vilje, men jeg ville kunne glemme det en gang imellem eller regningen ville forputte sig mellem reklamerne og ryge med ud i skraldespanden. Det at du skulle ringe og minde mig på at betale, ville være enormt flovt og skulle det ske mere end én gang ville jeg nok tænke: ”det er da noget værre bøvl med det vinduespudseri” og så ville jeg nok melde ordningen fra. Uanset at det 120 % var min egen fejl.

 

4. Du laver et klippekort: Er det ikke meget bøvlet administrativt?

  • Og hvorfor skal du egentlig pudse gratis hver 11. gang
  • Dine priser er lave nok i forvejen (synes jeg)
  • Og det at jeg aktivt skal forny klippekortet en gang imellem gør måske at jeg ikke gør det (fornyer det altså)

 

5. Fast betaling i banken hver 4. uge: En god løsning for mig

  • Jeg skal ikke tænke over betalingen. Det kører bare
  • Jeg skal ikke tænke på at forny noget og tænker derfor heller ikke på at skulle afmelde. (den gode gamle bogklub-metode. Du skal gøre noget aktivt for at melde dig ud. Ellers kører det bare derudad)
  • For det tilfælde at jeg nu skulle være i tvivl om mine vinduer virkelig blev pudset hver 4. uge (det er jeg selvfølgelig ikke), smider du lige en seddel i postkassen:

 

”Din vinduespudser har været her. Jeg håber, at du er tilfreds med resultatet. Skulle det modsatte være tilfældet, beder jeg dig kontakte mig på xx xx xx xx. (eller noget lignende)

Ha’ en rigtig god dag.

Hilsen Mikkel vinduespudser”

Jeg ville vælge løsning nr. 5. På den måde er du sikker på at pengene går ind på dagen eller senest dagen efter udført arbejde. Du har ikke pengene ud at flyve - som sagt er der ingen mening i at du skal give kredit for så lille et beløb. Og det er i hvert fald ikke umagen værd at bøvle med dårlige betalere. Den energi skal du bruge på at udbrede kendskabet til din forretning og skaffe nye kunder.

Håber, at du finder en løsning. Og held og lykke med din sweetdeal. Jeg håber, du får en masse nye kunder.

Mange hilsner

Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel og Sarah:

Hey Carsten.

Kunderne får en regning i postkassen (regningsblok)

Ja rabat kan man jo altid friste med, men tror bare ikke den hjælper så meget her, eller ihvertifald ikke for mig ;) Jeg kan lave rabat hos en kunde en gang imellem, men hver gang kan jeg ikke.

Jeg har priser i mellemleje i forhold til andre pudsere at de så kan gøre det billigere forstår jeg ikke, jeg vil ikke ned i pris, det har jeg lært ikkekan svare sig ;) 

Klippekort er dog en mulighed :)

Hvis det bare er en håndskrevet seddel, uden betalingsdato på, kan det så tænkes at folk ikke kan se det er en regning? måske tror de bare det er en bekræftelse på du har været der..

Og hvis du ikke sat dato på betalingen, kan det så tænkes du måske er for utålmodig? Hvor hurtigt forventer du at de betaler?


Mange gange lægger folk  måske regningen på skrivebordet og så betaler de næste gang om en uges tid elelr to når de lige kommer i tanke om det - særligt hvis der ikke er anghivet en betalingsdato.

Vi har i Jakodan 2 gange om årets hvor vi sender dobbet så mange antal rykkere som normalt - den ene gang er lige præcis nu, hvor mange er på ferie - eller har brugt deres penge på ferie, og derfor venter de lige til den første..
Den anden periode er lige efter jul - hvor folk har brugt alle deres penge på julegaver og lige skal have lidt penge i kassen igen.

Jeg tror simpelthen ikke på at 50 % af dine kunder ikke kan/vil betale - det er alt for mange.
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til en af dem og sprøge pænt, om de ikke har fundet regningen i postkassen eller om den er røget ud med reklamerne - og tale rigtigt pænt for at finde ud af hvad det er der går galt.

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)