Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% dårlige betalere i min virksomhed.. :(

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se hvad problemet er Anette og Tommy...

Mikkel har sagt adskillige gange i debatten at han laver en faktura med kontonummer på og det kan borgeren indtil årsskiftet trække fra.

Med hensyn til en betalingsfrist på 5 hverdage vil jeg nok studse lidt over og tænke.... økonomisk krise, latterlig lille selskab med ondt i økonomien, og så vil jeg sgu nok finde et andet firma hvis jeg ikke kan betale kontant eller få regninger med frister som er ligesom dem jeg får fra elselskabet, telefonfirmaet o.l.

Nok kan du skrive en regning til betaling d.5 i måneden og det trykker jeg så ind i min netbank, men der går ofte op til 2 dage før du kan se dem på din konto, og bruger du fi-konto (girokort) opdateres de kun én gang om ugen, så det skal man have i sine overvejelser når man bogføre og skriver rykkere ud.

Men 5 dage...hverdage sender virkelig et lausi signal til mig... ikke fordi det kniber med betalingen men ofte står der 8-10-14 dage og det har folk i hovedet og danent pressedens for, Hvornår kommer vi så ned på 3 dage?

Det er ikke for at række ned på jeres og andres metoder, men spørgsmålet er blot hvad der er sædvane i det danske samfund med betalingsfrister... Håber i kan følge mig

Mikkel og Sarah:

Jakodan:

Jeg har en alm regningsblok og så stempler jeg hvor der er konto nr samt står indbetales indenfor 5 hverdage

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 03:27

Jeg synes man skal være punktlig at sende regninger og at sende rykkere. Brug an lav betalningsfrist, ca. 14 dage er nok (det offentlige skal dog ofte have lidt mere tid).

Hvis de ikke betaler eller reagerer synes jeg at et venligt opkald til virksomheden ofte er nok. Laver man store beløber for rykkere eller advarer om at gå til advokat kan man risikere at det bliver lidt sure og ikke gider at bruge ens service igen. Dog i nogle tilfælde meg meget dårlige og besværlige betalere må andre midler i brug for at der skal ske noget.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 10:15

Jakob Mikkelsen skrev:

"Kan ikke se hvad problemet er Anette og Tommy...

Mikkel har sagt adskillige gange i debatten at han laver en faktura med kontonummer på og det kan borgeren indtil årsskiftet trække fra"

Problemet er at hvis Mikkel stikker mig en faktura efter endt vinduespudsning og jeg så betaler ham på stedet med 200 kr. kontant, så kan jeg ikke bruge mit håndværkerfradrag, da Skat ikke accepterer kontant betaling. Så kan fakturaen være nok så fin med kontonummer på og det hele. Det hjæper ikke noget. Det er problematikken med kontant betaling i forhold til bankoverførsel der er tale om her. 

Jakob Mikkelsen skrev:

"Men 5 dage...hverdage sender virkelig et lausi signal til mig... ikke fordi det kniber med betalingen men ofte står der 8-10-14 dage og det har folk i hovedet og danent pressedens for, Hvornår kommer vi så ned på 3 dage?

Det er ikke for at række ned på jeres og andres metoder, men spørgsmålet er blot hvad der er sædvane i det danske samfund med betalingsfrister... Håber i kan følge mig"

Du synes, at 5 dage sender et lousy signal. Det har jeg meget svært ved at se. Vi snakker om en faktura på max 200 kr. Udover det arbejde han udfører med at pudse vinduer skal han også skrive fakturaer, rykke for penge osv. Jeg synes at det var på sin plads at Mikkel fik sine penge up front eller senest dagen efter at arbejdet var udført. Så har han da mulighed for at få bare lidt ud af dem når skat og alting er betalt.

Du snakker om præcedens og sædvane i forbindelse med betalingsfrister. Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Hos mine leverandører er der så forskellige betalingsfrister som: kontant, 8 dage, løbende uge 8 dage, 14 dage, 30 dage, løbende måned og løbende måned 30 dage. Og jeg vil sørme meget gerne forbeholde mig retten til at sætte mine egne betalingsbetingelser i forhold til de varer jeg leverer. Der er jo forskel om det er cigaretter (lav avance, kort kredit) eller slik (høj avance, lang kredit) jeg leverer til mine kunder. Og om jeg vurderer kunden til at være kreditværdig eller ej.

Og derfor er Mikkel i sin fulde ret til at sige at hans kunder skal betale via PBS, girokort eller kontant med det samme, hvis det er det han føler for. Det er jo hans firma. Og som kunde ville jeg ikke vurdere hans firma til at være i økonomisk krise eller synes at det var latterligt fordi han præsenterede mig for en kort betalingsfrist. Jeg ville synes at det hang godt sammen med den ydelse han gi'r.

Venlig hilsen

Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:47

Det handler vel om, som flere har skrevet direkte eller inddirekte, at folk ikke tager en lille regning alvorligt, og slet ikke gider åbne netbanken alene pga. den lille regning.

I gamle dage kunne man vedlægge et girokort, som folk kunne tage med på posthuset den første, men i dag er det anderledes. Et par girekort fra eller til gjorde ingen forskel - køen skulle man alligevel igennem,og så en krone per girokort.

Jeg har det også sådan, når jeg får vandregningen her i Thailand, selvom den kan betales i 7-Eleven, at jeg forputter den. Den er på 30 kr om måneden.

Er det ikke muligt at sælge abonnementer, hvor kunderne betaler via PBS hver måned, og du så kommer x antal gange per år? 50 kroner om måneden, og jeg kommer hver tredje måned?

Hilsen, Robert

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 15:57

Når du laver aftalen, lav så en online betaling med kreditkort som så hæver på kortet hver måned, ligesom nu med amino plus  eller de kan vælge at betale via pbs som de tilmelder med den girokort du smider i postkassen. Gør dem opmærksom på at koster 50 kr på i gebyr, hvis nu der betales på andre måder.

Det var bare sådan jeg vil gøre det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10

Min udfordring lige med Girokort og NETS er at jeg desværre er registeret i RKI grundet tidligere firmagæld. Så der er lukket de fleste steder for at prøve at komme på rette køl igen

Iøvrigt har jeg ingennemkonto til mit firma ingen banker vil give mig det, trods for det skulle være lovpligtigt..

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 16:51

Jeg tror at en rigtig god løsning for dig ville være at benytte http://ibill.dk/ 

Jeg benytter dem ikke selv, men deres koncept er skabt til håndværkere, der har rigtig mange mindre opgaver.

Så skal du kun koncentrere dig om dit arbejde og så sørger Ibill for resten :) 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:58

Det var dog smart, aldrig hørt om dem, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra nogen der har prøvet dem :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 17:03

Mikkel og Sarah:
Det var dog smart, aldrig hørt om dem, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra nogen der har prøvet dem :)

http://ibill.dk/main-menu/moed-ibills-kunder.aspx

Som sagt jeg kender det ikke selv, men det ser bare perfekt ud til virksomheder som din. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:08

Ja man kan jo altid prøve at blive ringet op af dem :)

Hvis det er gratis og faktisk kan klares på 5 sekunder at fakturere.

Men lyder vildt, man skal jo også lige finde kunden et sted i systemet

Men vil da prøve at hive fat i dem

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)