Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% dårlige betalere i min virksomhed.. :(

Side 9 ud af 10 (95 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg stod i din situation hvor 50 % betaler ville jeg:

1: Ringe op til kunden og sige "Jeg sidder lige her med kontoudtoget, og jeg kunne ikke lige se at der var kommet nogle penge ind fra jer?" - Så svare kunden som real at de betaler hurtigst muligt.

2: Hvis ikke de vil betale for en service eller produkt de har fået så send dem op til 3 rykkere og herefter videre til inkasso for at få pengene ind igen.

Jeg har endnu ikke sendt en eneste rykker. Jeg ringer op til kunden for at gøre opmærksom på regningen i stedet for at rykke for betalingen. Hvis de så ikke betaler må man jo gå videre til rykkere.

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:40

Har du mulighed for at lave en pbs aftale, så kan du bare smide en seddel i postkassen, grundet omkostninger fra en del kunder grundet forsinket betalinger bliver der fremadrettet krævet et fakturerings gebyr på xx.xx antal kr, eller man kan tilmelde sig en pbs aftale der trækkes en gang i måneden, og så er du under de gyldne 10% af dårlige betalere..

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 13:48

@lasse

du kan hvis du vil sende 3 rykkere, og derefter sende sagen til inkasso, men der skal gå 10 imellem hver, det er langsomt og besværligt. og det koster dig mere end 3x100,- at lave de 3 breve, og det er kun en advokat som kan give et påkravsgebyr på 350,-, renterne for du jo uanset hvad iht. renteloven.

tag ekspres vejen ....Wink

Et inkassovarsel skal gives til skyldner så denne er blevet gjort opmærksom på at sagen nu sendes til inkasso, og at der derfor kommer yderligere omkostninger til. Omkostningerne skal skyldneren betale, og det kan kun ske såfremt den dårlige betaler har fået det korrekte varsel. Varslet kunne eksempelvis se således ud:

”Såfremt indbetalingen af den udestående faktura, rykkergebyr samt påløbne renter ikke er foretaget senest 10 dage fra ovenstående dato, vil sagen uden yderligere varsel overgå til retslig inkasso. Omkostninger til inkasso vil blive tillagt det udestående beløb.”

Varslet er som det fremgår et meget væsentligt punkt inden inkasso, og det rejser selvfølgelig spørgsmålet om det skal sendes anbefalet. Der findes, i lovgivningen, ikke et krav om at inkassovarslet skal sendes anbefalet, men det letter selvsagt bevisbyrden hvis det afsendes anbefalet. Det gælder generelt i dansk ret, at hvis man indleverer et brev til befordring med post må man forvente at det kommer frem. Det er som minimum meget væsentligt at gemme dokumentation i form af kopier af det fremsendte.

Vælger man at sende brevet anbefalet, er det vigtigt at brevet også sendes med almindelig post ell., hvis det anbefalede brev ikke bliver afhentet. man kan også overbringe det, samt alm. post.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 13:49

@brian, din ide er god, jeg tro bare folk er trætte at gebyre osv. som også går ud over gode betaler.

hvis man leverer service yderlser til 200-300,- pr gang er 8-25 mellem 5-10 % prisstigning

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:57

Jeg har siden fundet den løsning jeg vil benytte mig af :)

Nye kunder betaler forud via netbank eller kontant når jeg kommer.. Nogen falder fra, men det er nok dem der ikke ville betale aligevel

faste kunder vil jeg gerne bare smide regning i postkasse, efter jeg har set de gider betale mig

/Mikkel

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel og Sarah:
Jeg har siden fundet den løsning jeg vil benytte mig af :)

Nye kunder betaler forud via netbank eller kontant når jeg kommer.. Nogen falder fra, men det er nok dem der ikke ville betale aligevel

faste kunder vil jeg gerne bare smide regning i postkasse, efter jeg har set de gider betale mig

/Mikkel

Hej Mikkel,

Din valgte løsning, og ikke mindst din service og kvalitet, er glimrende.

Er som en af dine faste kunder ganske godt tilfreds.  :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 16:20

Hej Mikkel

Jeg er kræver os altid kontant fra kunder der ikke har lavet en fast aftale og alle faste kunder får 4 dage til betaling det går meget godt ellers sender jeg bare en rykker pr email så det er en god ting at få kundens email det er meget nemmere og biligere at sende rykkere på mail end brev

De Bedste Hilsner

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:40

Hej John

Mange tak for de positive ord :) det glæder mig..

Tonny: Har du mange der falder fra ved de skal betale kontant ? altså af første gangs kunder ?

jeg har betaling på 5 hverdage til de faste. nogen der glemmer betaling kimmer jeg dem ned eller kommer på adressen hvis jeg er i nærheden

/mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 17:05

Hej Mikkel

Nej jeg synes ikke at der er nogen der falder fra jeg plejer ikke at sige det når de ringer kun hvis de selv spørg ellers siger jeg det når jeg ankommer så starter jeg med at tælle ruderne for at tjekke at kunden har talt rigtigt så siger jeg hvad jeg kan gøre det for hvis ikke de laver en fast aftale så siger jeg at vi altid skal have kontant de første 3 gange nogle gange så laver de en aftale med os og andre gange så går de i banken hvis de ikke har penge hjemme så det har jeg ikke haft problemer med

De Bedste Hilsner
Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:12

Hej TOnny

Okay jamen lyder jo også til at være en fin ide, jeg plejer dog at pudse når jeg er ude at give tilbud, så vil nok nævne det er kontant første gang og ja prisen er en lidt anden hvis det er en enkelt gang

/Mikkel

Side 9 ud af 10 (95 indlæg)