Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Powerpoint søges

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I min teoriundervisning bruger jeg Powerpoint som hjælpemiddel, og af forskellige årsager, ønsker jeg at overgå til et eller andet online halløjsa, som kan det samme og gerne en del bedre. Powerpoint er simpelt hen for træls.

Jeg skal bruge noget som kan ligge online, og som kan fremvise dias og/eller diverse videosekvenser m/u lyd, når jeg klikker mig frem i lektionen.

Det er ikke afgørende, om det er gratis eller koster et eller andet, bare det er godt.

Jeg aner ikke, hvad der er på markedet - har googlet og er også stødt på et par ting, som jeg ikke umiddelbart kan bedømme kvaliteten af.

Forslag plz?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:00

ved ikke lige med lyddelen , men ellers så prøv Google Docs ? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:09

Tak for svar. Har du selv prøvet det til noget?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 06:36

jeg bruger det til en masse, til at opbevare alle mine vigtige dokumenter , men jeg har aldrig rigtig lavet en præsentation fra det , men er da helt sikker på at det kan lade sig gøre :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:13

Hej Lone

Jeg vil klart anbefale prezi.com :) Der er noget, der hedder EDU License for lærere og studerende, men jeg er ikke helt klar over, om det også gælder danske skoler. Om ikke andet, så kan du prøve dig lidt frem derinde og se, om det er noget for dig. Deres videoguides er i øvrigt rigtig gode, synes jeg.

Mvh. Julie

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:51

Hej Lone

Må jeg spørge, hvorfor du finder Powerpoint træls? Kan det være, du ikke bruger det hensigtsmæssigt?

Prezi er absolut et alternativ, men om det er et godt valg er helt afhængig af, hvordan du konkret vil bruge det. Derfor er det nemmere at give et godt råd, hvis du skriver lidt om, hvorfor det nuværende ikke duer. Men Prezi kan både ligge på nettet og på egen computer.

mvh

Marianne

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 08:40

Hej Lone.

Må give dig ret - PowerPoint er et træls program. Men her et bud på hvordan du kan løse dit problem.

Jeg går ud fra at du har din egen hjemmeside under dit eget domæne. Er det tilfældet kan du gøre følgende:

Du kan få lavet en række Flash moduler. Disse kan laves så de stort set ligner det du har i forvejen, dog med den fordel at de er mere interaktive og der kan indlejres video i disse, hvilket du også efterlyser. De enkelte Flash moduler kan lægges op på dit domæne og du kan få lavet en hovedindgangsside til disse moduler, så du frit kan vælge det modul du skal bruge til din undervisning.

Er du interesseret i at vide mere omkring mulighederne med Flash må du gerne kontakte mig. Jeg laver selv disse og har også erfaring med udarbejdelse af undervisningsmateriale.

Med venlig hilsen

Holmes

Holmes WebDesign.

http://www.1-holmes.dk

Tlf.: 40 777 587

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:53

Hvis det skal bruges som noget du ligger online for at folk selv kan gennemgå det kan du kigge på http://www.storyplanet.com.

Det er ikke en Powerpoint erstatning, men noget helt andet :)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:42

Hej Lone

Du skal nok søge på Rapid e-learning software, da der er et stor udbud af disse udviklingsværktøjer og det lidt for omfattende, at beskrive hvilket der ville være bedst for dig at bruge, da jeg ikke kender dit fulde behov.

Idet jeg ser disse opgaver, som en del af din produktudvikling skal du sætte dig ind i hvor meget tid du selv ønsker at bruge på selve ”opgaveløsningen (Rapid E-læring)” i forhold til den tid du bruger på indtjening af dine kærneydelser. Her tænker jeg på om det kan betale sig for dig, at begynde at udvikle selv, men om det ikke er bedst for dig at ”være den kreative tænkende” for at have nyt produktudviklet indhold i din forretning og dernæst få lavet opgaven af andre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:05

Marianne H:
Må jeg spørge, hvorfor du finder Powerpoint træls? Kan det være, du ikke bruger det hensigtsmæssigt?

Hvis jeg kun skulle køre powerpoint på computeren/projectoren, ville det ikke være træls, men det teoriprøveprogram, jeg bruger, finder sig kun i én bestemt opsætning af skærm(e) og skærmopløsning (det er nemlig det med, at der er to skærme, der er udfordringen). Det program er noget helt for sig selv, og det må jeg finde mig i. Powerpoint forlanger en anden opsætning, hvilket vil sige, at når jeg midt i en undervisningslektion skal skifte fra det ene til det andet - skal jeg pangle med at omstille computerindstillingerne og ofte til at genstarte skidtet, mens eleverne sidder og venter. Jeg tror de tænker, at hun har da vist ikke for meget styr på sit bras. Det er for uprof til at jeg gider det. Jeg har til dato klaret det ved at have to computere, som jeg skiftede imellem. Det skal være slut, jeg gider ikke mere - så nu vil jeg finde noget, hvor jeg kan lægge mine serier online, så jeg bare kan køre videre med et sæt indstillinger på maskineriet. Jeg er helt klar over, at det lyder som en "and", at der er det bøwl, og at det da bare er at indstille computeren sådan og sådan. Der er et utal af computersagkloge elever, som har haft gode idéer, og de skulle bare lige. De har fået lov at prøve, og alle er endt med at stikke piben ind og sige - - det er da godt nok et mærkeligt system, og du er nødt til at gøre som du plejer. Nu har jeg tænkt mig at "slagte plejer" ved at fyre det ellers udmærkede powerpoint.

Det jeg skal bruge er: Alle mine undervisningsserier vil jeg have liggende på nettet, så jeg bare åbner siden og viser serien derfra. Det er ikke noget med at eleverne selv skal noget, de skal helst slet ikke opdage hvordan det går til. Jeg gider bare ikke mere "stillen om".

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)