Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Powerpoint søges

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv brugt prezi.com som tidligere nævnt og det virker rigtigt godt. Der er stadig mangler, men helt overordnet er det en meget positivt bekendtskab.
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:16

Juul:
Idet jeg ser disse opgaver, som en del af din produktudvikling skal du sætte dig ind i hvor meget tid du selv ønsker at bruge på selve ”opgaveløsningen (Rapid E-læring)” i forhold til den tid du bruger på indtjening af dine kærneydelser. Her tænker jeg på om det kan betale sig for dig, at begynde at udvikle selv, men om det ikke er bedst for dig at ”være den kreative tænkende” for at have nyt produktudviklet indhold i din forretning og dernæst få lavet opgaven af andre.

Jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg tror imidlertid det vil være overkill at udvikle et program for at vise en diasserie på 50-80 dias. Mit gæt er, at nogen har opfundet et eller andet,, der kan det, jeg efterspørger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:23

Claus Holm Larsen:
Du kan få lavet

God idé - og dog slet ikke. Det er vigtigt, at det er noget som jeg selv kan håndtere. Undervisningsserierne er "levende" sådan at forstå at jeg hele tiden og så igen ændrer og udvikler. Der er nok ikke en uge, hvor jeg ikke gør et eller andet med serien. Det vil være skidt, hvis jeg skulle have fat i en hjælper hver gang.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:54

Lone Ginnerup:
Det jeg skal bruge er: Alle mine undervisningsserier vil jeg have liggende på nettet, så jeg bare åbner siden og viser serien derfra. Det er ikke noget med at eleverne selv skal noget, de skal helst slet ikke opdage hvordan det går til. Jeg gider bare ikke mere "stillen om".

Nej - det forstås. 

Har du overvejet at lave en film og lægge den i et privat område på Youtube? Eller Vimeo? Nu bruger jeg ikke Powerpoint selv, da jeg er mac-bruger og derfor oftest vælger Keynote. Men jeg er temmelig sikker på, at du kan lave en video ved at afspille dine PP-slides i en passende hastighed og gennem afspilningen som en video. Det ville man kunne med Keynote, og de to programmer er meget lig hinanden.

Hvis det af den ene eller anden grund ikke kan du', så ville jeg kigge på Jing - eller det større Camtasia. Igen vil du med disse kunne lave videoer til at lægge på nettet. 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:55

Argh - 'gennem' = gemme

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:51

Lone Ginnerup:
Jeg tror imidlertid det vil være overkill at udvikle et program for at vise en diasserie på 50-80 dias

Det er kun "course" der laves, ikke et program som sådan, da du jo bruger rapid development tools .. De fleste værktøjer til at lave Rapid E-læring med er meget brugervenlige og letter at arbejde med. 

Her er en liste og som du kan se, så er der en del programmer, derfor var det lidt svært at beskrive hvilket et du evt. skal se på, da jeg som sagt ikke kender dit behov.

Vi bruger selv ToolBook og LiveCode 

Da det altid kræver noget tid at sammensætte et kursusforløb tænkte jeg det måske var bedre for dig, at lade nogen som har erfaring med Rapid development, tage sig af den opgave, da du selv kommer med indholdet og de kun skal sætte det sammen til en "running app.).

Hvis du har nogle Adobe programmer, skulle det være muligt at købe captivate fra adobe som en upgrade (400$) vil jeg tro. 

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:56

Hej Lone Ginnerup

Jeg arbejder i et mindre bureau Powerpointdesign udelukkende med PowerPoint. Du kan godt indsætte video og lægge det online, hvis det er det du ønsker. Har du mulighed for at konkretisere dit behov, så kan det være jeg kan hjælpe dig videre. Du er også velkommen til at ringe til mig. Du kan finde mine kontaktoplysninger her - www.powerpointdesign.dk/hvem

Hilsen Ann Christin Mahrt

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:28

Hvor er jeg da glad fordi I hjælper med at hitte på - tak Big Smile

Undervisningen foregår mest med snak, forklaringer, ping-pong mellem eleverne og jeg, og hvor powerpoint bliver brugt til at illustrere emnet. D.v.s. der er meget stor forskel på hvor hurtigt der zappes, og samme serie køres ikke i samme tempo hver gang den bruges. At indspille hele serien som video er derfor ikke en mulighed. Det jeg tænker på, når jeg snakker video-klip, er små indslag imellem de normale dias.

Jeg har brugt Powerpoint i mange mange år, og jeg går rundt og bilder mig ind at jeg er en haj til at lave serierne. Problemet er ikke at lave en powerpoint-serie, men at slippe af med powerpoint og få noget, der passer bedre til mit maskineri.

Jeg vil gå igennem alle de mange forslag, der er kommet frem her i tråden - mon ikke jeg hitter noget, der spiller?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 18:30

Vil helt klare anbefale openoffice de har et der hedder openoffice impress hvilket er meget lig powerpoint selve hele deres pakke er næste det samme som Microsoft Office pakken :)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 21:32

Lone Ginnerup:
Undervisningen foregår mest med snak, forklaringer, ping-pong mellem eleverne og jeg, og hvor powerpoint bliver brugt til at illustrere emnet. D.v.s. der er meget stor forskel på hvor hurtigt der zappes, og samme serie køres ikke i samme tempo hver gang den bruges. At indspille hele serien som video er derfor ikke en mulighed.

OK. Er det en mulighed at vride teoriprøveprogrammet ned på Powerpoint, så?

På en eller anden måde er udfordringen vel at få de to programmer på samme medie? Som du kan styre afviklingen af. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)