|
Det jeg ser Boysen argumentere for her er ikke et spørgsmål om stillingstagen, ytringsfrihed, personlige meninger, politiske meninger, hvad man stemmer til diverse valg(som ER anonymt), mv. Det der bliver opfordret til er at tænke en smule på sit > digitale fodaftryk <. Jeg tror på nogle at nogle folk ind imellem, i kampens hede, får formuleret sig uheldigt og ind imellem kunne man nok kigge tilbage på nogle indlæg, der sagtens kunne have trumfet en mening igennem, på en mere sober måde. Man skal selvfølgelig have sine meninger, men er det ikke træls at skabe et dårligt indtryk over mere uovervejede situationer end andre, heldigvis kan man her på Amino gå ind og redigere sine indlæg, tak for det! |
Bare pas på ikke at forenkle tingene ved kun at se dem gennem iværksætterbriller - Vist har overenskomster betydning - fredstid - arbejdsgiverens ret til at lede og fordele arbejdet og andet - i en overenskomstperiode.
Vist giver det problemer - og diskussioner om hvem der er fagforening og hvem der har ret i henhold til overenskomster- men der er jo ikke skygge af tvivl om, at 3F uanset man - og jeg - kan finde det utaktisk - har ret til at agere som de gør - og den ret skal vi vel ikke betvivle mere end vi kaster grams på enhedslisten revolution - LOVEN er den der bestemmer
OK - JA vi skal kæmpe for at få lov ændret hvor det behøves - men ikke ved at nægte anerkendelse af eksisterende lovgivning og regler.
Som arbejdsgivere har vi næppe interesse i at slippe alle overenskomster - JO måske helt nye iværksættere, men generelt, så fungere det som hedder det "danske system" ret godt. - Jeg har selv siddet en del år i DA repræsentantskab - og der ville man ikke ønske et reelt brud med det system
Det er let - aktuelt - at være for Vejlegård - og med følelserne er jeg det klart - og spiser gerne der - men sagen er ikke envejs klar - NÅ - om vi så som gruppe her skal risikere vores omdømme eller ej - ved den ene eller andet sag, er vel helt individuelt- Jeg ville altid kæmpe min sag selv - hvad det end kostede - men jeg forstår sagtens andre der mener livet ser anderledes ud.
Mon ikke de som vil kæmpe uanset omkostning - har et lille overtal af folk der faktisk har råd til det?
vh
Bliv gratis medlem