Mens bølgerne går højt mellem 3F og Vejlegården (og resten af Danmark), kommer her mit lille råd: Bland dig uden om
Nå.
Jeg tror du undervurderer forretningsgangene i 3F, hvis du tror at de sidder og googler sig frem til at en arbejdsgiver/selvstændig har støttet Vejlegården og så fravælger ham som leverandør.
Vi andre forestiller os heller ikke at en leverandør er dårligere/bedre fordi de er medlem af et politisk parti. Selv med alle forbeholdene, så synes jeg egentlig at dit indlæg hvor velmenende det måtte være, taler for at lade sig kue til tavshed i stedet for at opretholde sin egen selvrespekt. Havde du opfordret til at man diskuterede Vejlegården sobert ville det være en anden sag. Men det gælder jo generelt.
Inden det nu løber helt af sporet (og jeg er en skruebrækker :)), så lad mig lige slå en ting fast.
Det her handler ikke om at tie, være passiv, ikke tage stilling, ikke gøre noget, lad andre få magten osv. osv.
Det handler om at når bølgerne går højst skal man overveje om man ønsker at deltage. Min eksempler er jo ikke almindelige debatter der foregår på et fornuftigt niveau, men debatter hvor man sviner den anden part til. Kender man til konsekvenserne eller skriver man bare løs?
Nu er det mig der er afsender, så må jeg tage ansvaret hvis jeg ikke har forklaret mig korrekt.
Du har helt ret Boysen, men jeg mener også at man skal se sig selv i spejlet og tage ansvar en gang i mellem. Jeg siger offentligt at 3F er nogle paphoveder og jeg hader DF og Pia Kjærsgaard. Det er ikke godt for min forretning og min bankkonto, men det gør mig glad og stolt at sige min mening. Men godt forretningsmæssigt? Nej bestemt ikke...
Jeg mener at debatten om vejlesagen har været fyldt med rigtig mange udokumenterede beskyldninger og forkerte tal fra begge sider, men det er til dels pressens skyld, da størstedelen af journalisterne har haft mere end svært ved at finde hoved og hale i sagen. Ligeledes er der bragt en række ting op i medierne, som er sagen totalt uvedkommende.
Jeg er politisk uenig med flertallet her på Amino, men det har ingen indflydelse på hvem jeg handler og samarbejder med. For en gang skyld er jeg dog enig med flertallet, i at det er bedre at ytre sin mening, end at tie af frygt for at træde nogen over tæerne.
Jeg syntes helt klart, man skal blande sig i den slags faktisk syntes jeg næsten det er en pligt at kæmpe at samfundet er retfærdigt indrettet, selvfølgeligt indenfor lovens grænser. Jeg hørte for noget tid siden et citat fra en tysk forfatter.
"Da de hentede jøderne, sagde jeg ikke noget"
"Da de hentede de kristne, sagde jeg ikke noget"
"Da de hentede mig, var der heller ingen der sagde noget"
Jeg tror sagtens de fleste iværksættere kan se hvilken kæp i hjulpet på deres drømme, det ville være hvis 3F besluttede sig for at give dem med krabasken.
Iøvrigt behøves det slet ikke at være surt og højtråbende at støtte Vejlegården, det kan sagtens være både hyggeligt og netværksskabende. F.eks. kan man deltage i Iværksætter middagen på Torsdag på Vejle Gården. Se mere her: http://www.amino.dk/forums/t/168045.aspx?PageIndex=1
Det jeg ser Boysen argumentere for her er ikke et spørgsmål om stillingstagen, ytringsfrihed, personlige meninger, politiske meninger, hvad man stemmer til diverse valg(som ER anonymt), mv.
Det der bliver opfordret til er at tænke en smule på sit > digitale fodaftryk <. Jeg tror på nogle at nogle folk ind imellem, i kampens hede, får formuleret sig uheldigt og ind imellem kunne man nok kigge tilbage på nogle indlæg, der sagtens kunne have trumfet en mening igennem, på en mere sober måde.
Man skal selvfølgelig have sine meninger, men er det ikke træls at skabe et dårligt indtryk over mere uovervejede situationer end andre, heldigvis kan man her på Amino gå ind og redigere sine indlæg, tak for det!
TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.