Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 23 ud af 33 (328 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Nicolaj Thomasen:
Det ligner ikke dig at blive personlig, jeg går ud fra at det er en smutter i kampens hede.

Det er muligt, at jeg er lidt forpustet over antallet af indlæg i denne tråd. ;-)

Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:26

Dennis Nielsen -:

Mikael christiansen:

Dennis Nielsen -:

Mikael christiansen:
jeg havde ikke troet det var så lang

Du er ligesom selv pænt meget med til at holde liv i den.... du stiller de samme spørgsmål til ukendelighed...    og lige en anden ting.. der er ikke så mange der hader NWM som du tror.... det er ofte de samme personer, som overfalder disse tråde, og forlanger videnskabsmænd skal stille op i en hvid kittel hjemme hos dem, for at det er godt nok....    på samme tid, sidder de og fylder munden med mad, fyldt med tilsætningsstoffer, spiser det medicin de bliver ordineret, fordi det er nok i orden, det gør alle andre jo ikke... prøv lige at læs indholdsseddelen på det medicin i tager venner Wink ... så kan vi snakke om ansvarsfraskrivelse i stor stil.. 99% af alt medicin, som er DOKUMENTERET og GODKENDT, kan tage livet af dig... hvis du læser den lille seddel i pakken... men det er i orden... når bare der står man kan dø af det...så skidt med det ik ...  og så er det lige det her bliver spændende... LW plastre, er IKKE medicin, og den for 10.000 gang dokumentation som på klasse 1 klassificeringen som medicinsk udstyr, der bliver officiel i September, den siger NETOP, at dette produkt ikke kan skade mennesker, den er den bedste klassificering du kan opnå! ... at nogen så mener det ikke virker...fair nok.. man kan så bare undre sig over at det netop er taget i brug på franske hospitaler, hvor denne klassificering er fundet sted (Gældende i alle medlemslande i EU) ...

Men bliv bare ved... i kommer til at æde alt jeres gejl i jer igen... og jeg kan let ikke vente på at smide det ind i denne tråd her... 

Det er jo dobbeltmoral der vil noget...  

jeg ved ikke hvad du mener , men i hvert fald super tillykke når dokumentation kommer , bare et godt råd så vent med at prale med til den er kommet

hvad snakker du dobbeltmoral giver bare et råd først dokumentation så kan man prale med man har dokumentation på dette her

Nu stopper du sgu da mand! ... du vil vide noget, og skriver jeg fakta, og nu skal jeg ikke prale med det? ...du bad sgu da selv om det mand...   du er da helt væk ... ved du overhovedet hvad "pral" er? ..... og noget helt andet, du skal overhovedet ikke blande dig i om jeg praler eller ej, det gør jeg hvis mener der er noget at prale af okay.....    er du betjent eller hvad... haha...  du er da janteloven selv...

nu har jeg sagt super tillykke med i får den dokumentation så i kan markedsføre med i har den , hvad mere forlanger du

selvfølgelige dejligt at kunne prale når man får den dokumentation , men lige vel vender rundt hvad du mener her er det ikke ligefrem en måde vis du er en MLM tilhænger , men som sagt har jeg svær ved at gennemskue dig , med det sprogbrug der skader jeres MLM budskab

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

@Denis og Allan I: I har de helt forkerte briller på, hvis I læser mit 'koncept' som skrevet i bitterhed. Det morede mig både at skrive og læse igen. Min karrikatur læner sig jo ganske godt op af virkeligheden - dét må i give mig  :)

@John Sommer:

Jeg forstår et par af dine indlæg, som du gerne vil rådgive mig og andre om hvordan vi skal drive vores forretning og bruge vores fritid. Min fritid er jeg fuldt kompetent til at disponere over selv og jeg lever af min forretning, hvilket jeg har gjort i en årrække. Uden at fornærme dig, så har jeg ikke tænkt mig at føgle dine råd. Heller ikke om at drikke 3 liter Aloe Vera Gel i tilfældet hvor jeg fik mave/tarm problemer.

Tråden er heldigvis åben og jeg forventer vi her får en opfølgning på

- Nicolaj's anmeldelse til Lægemiddelstyrelsen

- Dennis store nyheder der kommer i september

Blot for at slå fast, at disse to punkter jo kan give en afklaring på nogle af de ting vi tydeligvis er uenige om.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:48

Jammen Jesper dog - tror du trænger til lidt ferie........................ Cool

Ps! Jeg har hørt at Bill Gate´s ville starte Network Marketing hvis han skulle starte forfra!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Undre mig over at denne tråd er genåbnet - er det virkelig i Amino ånden at fortsætte dette!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:08

Jesper:
@Denis og Allan I: I har de helt forkerte briller på, hvis I læser mit 'koncept' som skrevet i bitterhed. Det morede mig både at skrive og læse igen. Min karrikatur læner sig jo ganske godt op af virkeligheden - dét må i give mig  :)

Jesper - det eneste vi kan give dig ret i er, at du har et ganske fint kendskab til, hvordan diverse fupfirmaer forsøger at få deres koncept til at ligne reel Network Marketing.

Har du i øvrigt overvejet, hvorfor de bruger Network Marketing som model for deres scams?

Min erfaring siger mig i hvert fald, at det oftest er succesfulde koncepter som svindlere prøver at efterligne. Det ville selvfølgelig også være tåbeligt at efterligne en fiasko. Wink 

Derudover har du flere gange i denne tråd vist, at du har ekstremt begrænset viden om de reelle og lovlige firmaer der bedriver Network Marketing, så din karrikatur giver ikke rigtig nogen mening. For at lave en god karrikatur kræver nemlig, at man har sat sig ind i det, man prøver at karrikere.  

Det er fint du morer dig - men er det for meget forlangt, at du finder en anden måde at underholde dig selv på, end at komme med injurierende påstande om firmaer og brancher, som du på ingen måde kan underbygge!?!?

Jeg kunne i øvrigt rigtig godt tænke mig at høre din tolkning på artiklen fra Videnskab.dk - der beskriver hvordan der i stor stil fuskes med de rapporter, som du betragter som den endegyldige sandhed. 

http://videnskab.dk/kultur-samfund/medicinalindustriens-forskningsfusk-og-de-kobte-laeger

Det må da et eller andet sted give dig en dårlig smag i munden!?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:22

Jeg har givet op lad dem drive deres forretning som de ønsker og lad dem give ro

motivation ligger i at hjælpe hinanden , men jeg sider skam at tænker , jeg fik da lært lidt , jeg før lavet fejl i mit liv og har i hvor jeg svært ved erkende mine fejl og alt det med dokumentation ja det kommer vel og jeg tror lige vel ikke skriver det , så retter de , men har lært i livet det er tit svært erkende en fejl , men som jeg også tror skal man tage med gram salt hvad skrives der i et indlæg det går jo hurtigt frem og tilbag og tolkning er forskellige måske mener den det slet ikke på den måde

jeg synes super der kommer den gode ting som godkendelse det lyder suverænt godt, dog var det bare et indlæg vi kørte videre over lang tid , men mange kommer tit til sige fejl eller blive lidt mistolket

jeg håber vis tråden forsætter at der bliver kørt en god tone  i de  ordklasser som gør tråden ikke lukkes

i må alle have en super onsdag aften Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:48

Allan I:

Det er fint du morer dig - men er det for meget forlangt, at du finder en anden måde at underholde dig selv på, end at komme med injurierende påstande om firmaer og brancher, som du på ingen måde kan underbygge!?!?

Jeg kunne i øvrigt rigtig godt tænke mig at høre din tolkning på artiklen fra Videnskab.dk - der beskriver hvordan der i stor stil fuskes med de rapporter, som du betragter som den endegyldige sandhed. 

http://videnskab.dk/kultur-samfund/medicinalindustriens-forskningsfusk-og-de-kobte-laeger

fordi nogle snyder er det ikke alle der snyder så dokumentation er altid godt at få , men selvfølgelige afgørende der ikke er snydt med dokumentation og især godt vis siger er dokumentation men vis dokumentation ikke er sand er det ikke godt at sige man har en dokumentation det er godkendt lægemiddel

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:
Jammen Jesper dog - tror du trænger til lidt ferie........................ Cool

Heri er vi enige. Jeg holder fra fredag kl. 12 til tirsdag morgen.

Allan I:
Jesper - det eneste vi kan give dig ret i er, at du har et ganske fint kendskab til, hvordan diverse fupfirmaer forsøger at få deres koncept til at ligne reel Network Marketing.

Jeg mener de kritikpunkter jeg fremfører i karrikaturen og anden kritik er reglen frem for undtagelsen. Jeg mener grundlæggende modellen fejler og lokker de uvidende og håbefulde til dårlige beslutninger. Eksemplet er i indlæg 1 i denne tråd. Du (tror det var dig) anfører så, at 'familien' heller ikke ville billige aktiekøb og andre beslutninger, men forskellen er den nye 'networker' pludselig skal tjene penge på sin familie og venskabskreds. Det har du taget afstand fra, men jeg mener det simpelthen er indbygget i modellen.

Min karrikatur kunne sagtens gøres bedre. Jeg er sikker på du forstår pyramide-henvisningen og at vi er enige om at NM, MLM ikke er ulovligt. Jeg mener heller ikke det burde ulovliggøres for helt grundlæggende så tror jeg på ordets og argumenternes magt. Jeg mener generelt produktet i NM er underordnet - det handler om at skaffe distributører. Jeg mener det er nødvendigt at opponere mod den vildledning der finder sted. Når jeg skriver 'vildledning' i stedet for 'løgn', så er det fordi 'løgn' er sværere at bakke op og vildledning er slemt nok.

Blot for at præcisere, så sagde Clinton 'I did not have sexual relations'. Hvad der så viser sig senere er, at Clinton definerer dette som 'samleje' og at jeg mener man må medgive ham det en fuldstændig korrekt definition, så hans udsagn var sandt. Men udsagnet var fremsat for at vildlede og derfor blev det retteligt betragtet som en løgn. (at vi så personligt er ligeglade om han lyver i situationen er underordnet)

Jeg mener situationen er fuldstændig tilsvarende på LifeWave hjemmeside. Det er skærpende, at der tale om folks sundhed i modsætning til mobilabonnement eller lign.

Man benytter sig i flæng af 'research' og 'videnskab' mens man sideløbende skriver om de udokumenterede helbredende effekter. Jeg har udfordret Ejvind til at vælge 1 videnskabelig artikel, men han har ikke taget bolden op. Jeg vælger selv en senere og gennemgår nogle åbenlyse problemer i forhold til vildledning.

I siger bare til, hvis I vil have noget konkret at holde karrikaturen i mod :-)

Allan I:

Nu så jeg jo Dennis troede jeg var LR-forhandler og det var da sjovt. Jeg synes også I bør reflektere lidt over, at jeg angriber branchen, modellen, markedsføringen (ja alt) bortset fra jer personligt. Jeg mener mine påstande ganske godt underbygget og håber kommende indlæg er med til at forhindre folk i at entrere i branchen.

Allan I:

Det giver mig først og fremmest en dårlig smag i munden når andre tillægger mig holdninger og synspunkter ved at opsætte ståmandsargumenter. 

Selv hvis omfanget er langt mindre end artiklen beskriver, så synes jeg det er dybt forkasteligt og jeg har ingen grund/lyst til at forsvare folk der snyder. Den slags fusk der beskrives bør efter min mening straffes med mere end bøder, så det ikke kun er en økonomisk afvejning. Der er en gradbøjning inden for fuskeriet, hvor de grove tilfælde ultimativt kan være langt værre end det jeg beskylder MLM-for.

Jeg kan bare ikke se hvordan det skulle være et argument for at man i MLM er fritaget fra at dokumentere påstande om at ens egne produkter er helbredende.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 02:26

Jesper:
Jeg mener de kritikpunkter jeg fremfører i karrikaturen og anden kritik er reglen frem for undtagelsen. Jeg mener grundlæggende modellen fejler og lokker de uvidende og håbefulde til dårlige beslutninger.

Nu kan "modeller" jo ikke lokke nogen til noget som helst. Det er kun personer der kan lokke.

Og vi er da helt enige om, at der findes amatører og svindlere i MLM-branchen. Og de er muligvis overrepræsenteret i forhold til andre brancher, men det hænger jo sammen med, at det er så nemt at starte som forhandler, og at man for en lille investering i princippet kan starte en international virksomhed på en enkelt dag (altså som forhandler). 

Men hvis ikke produkterne er i orden eller hvis konceptet er blevet oversolgt eller er fup, så holder et sådan setup jo ikke mange år.

Og da firmaer som f.eks. Tupperware, Amway og Oriflame har overlevet i over 40 år - så er det da en tilsnigelse at sige, at modellen har fejlet. 

Jesper:
men forskellen er den nye 'networker' pludselig skal tjene penge på sin familie og venskabskreds. Det har du taget afstand fra, men jeg mener det simpelthen er indbygget i modellen.

Nej, det SKAL den nye networker ikke. Men han kan VÆLGE det - præcis som i alle andre brancher.

Og med mindre du har Danmarks største familie, så kan du ikke opbygge en residual indkomst baseret på din familie. Så at familiehvervningen skulle være indbygget er noget vås.

Nogle virksomhedsejere giver rabat til familiemedlemmer (og tjener dermed stadig lidt på dem) - andre sælger til familien til kostpris. (og tjener dermed ikke på dem. Hvem der gør hvad er jo op til personens moral - og har ikke noget med personens branche eller firmakoncept at gøre.

Jesper:
Jeg mener generelt produktet i NM er underordnet - det handler om at skaffe distributører.

MLM handler som al anden business om at skaffe kunder, der vil købe dine produkter. Bliver der ikke solgt produkter tjener du hverken avance eller provision. 

Grunden til, at så mange MLM'ere jagter distributører er jo, at så får du en kunde, der skaffer dig flere kunder - og flere kunder = større omsætning - præcis som i al anden business, og fordi det er så genialt, at lade sine tilfredse kunder skaffe flere kunder, er det jo også blevet kopieret i stor stil i de traditionelle brancher såsom: inviter en ven og få 10% på din næste ordre, eller: skaf os en ny kunde og få en gave etc. etc.  

Forskellen er så bare, at i MLM bliver du belønnet HVER GANG den kunde du har skaffet handler i butikken. 

Og hvorfor gå ud og støve 1000 kunder op selv, hvis du kan nøjes med at finde 10, der finder 10, der finder 10. 

OG - hvis der ikke er et fast månedligt forbrug af produkter - så er der ingen provision, hvilket igen bringer os frem til, at produktet i høj grad er vigtigt. 

Jesper:
Jeg mener det er nødvendigt at opponere mod den vildledning der finder sted. Når jeg skriver 'vildledning' i stedet for 'løgn', så er det fordi 'løgn' er sværere at bakke op og vildledning er slemt nok.

Vi er helt enige om, at vildledning, manipulation og løgn er noget lort. Heldigvis har firmaer der vildleder og lyver normalt ikke en særlig lang levetid. 

Jesper:
Jeg mener situationen er fuldstændig tilsvarende på LifeWave hjemmeside. Det er skærpende, at der tale om folks sundhed i modsætning til mobilabonnement eller lign.

Jeg tror måske det er derfor jeg ikke går så højt op i, hvorvidt der er tale om vildledning på deres hjemmeside eller ej, for jeg mener ikke de gambler med folks sundhed - når nu vi taler om et plaster, der i øvrigt ikke frigiver noget ind i kroppen. 

Hvis du har sovet dårligt i et halvt år - og du så får et plaster på, og du efterfølgende får dig en god lang lur - så er der jo ikke nogen der har gamblet med dit helbred. Tværtimod kan du måske vinke farvel til dine sovepiller i stedet. Og som sagt, hvis du har fået plastret gratis - så er du jo ikke blevet snydt på nogen måde, hvis det nu viser sig ikke at virke. Og hvis det virker - men du stadig er skeptisk, så kan du jo blot fortælle forhandleren, at du først tror på effekten, hvis du sover godt en uge i træk - og at han i så fald må forsyne dig med en uges gratis plastre. Længere er den jo ikke. 

Jesper:
I siger bare til, hvis I vil have noget konkret at holde karrikaturen i mod :-)

Jeg vil da rigtig gerne have eksempler fra nogle af de veletablerede firmaer såsom Tupperware, Oriflame, NuSkin, LR, Forever Living etc. hvis du har nogle. 

Men hvis du kan 10 skrækhistorier fra hvert firma, og vi så kan 20 gode historier - hvor bringer det os så hen? 

Jesper:
Den slags fusk der beskrives bør efter min mening straffes med mere end bøder, så det ikke kun er en økonomisk afvejning.

Dette er jeg helt enig i. 

Jesper:
Jeg kan bare ikke se hvordan det skulle være et argument for at man i MLM er fritaget fra at dokumentere påstande om at ens egne produkter er helbredende.

Det er heller ikke min holdning. 

Min pointe var, at hvis det nu var/er rigtige læger, med rigtige uddannelser og korrekt gennemførte tests der blev vist på LifeWaves hjemmeside - så kunne det jo stadig godt være fup og fidus, så hvordan vil du nogensinde få en dokumentation som du kan være tilfreds med og kan stole på?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 23 ud af 33 (328 indlæg)