Nu stopper du sgu da mand! ... du vil vide noget, og skriver jeg fakta, og nu skal jeg ikke prale med det? ...du bad sgu da selv om det mand... du er da helt væk ... ved du overhovedet hvad "pral" er? ..... og noget helt andet, du skal overhovedet ikke blande dig i om jeg praler eller ej, det gør jeg hvis mener der er noget at prale af okay..... er du betjent eller hvad... haha... du er da janteloven selv... |
Dennis Nielsen -:Nicolaj Thomasen:Allan I:Jeg vælger så bare at være konsekvent i min holdning - da jeg mener, at det jo også bare er LifeWave-forhandlerens personlige mening, at hans plaster kan fjerne smerter - sådan er reklame jo.Der gælder bare nogle andre regler, når det handler om lægemidler. Her er et lille udsnit fra lægemiddelstyrelsen:
Reklamen skal være saglig. Det betyder, at lægemidler ikke må markedsføres lige så pågående og forbrugsstimulerende som almindelige forbrugsvarer.
Reklamen må ikke være vildledende eller overdrive lægemidlets egenskaber. Det betyder, at der ikke gennem en reklames udformning og indhold må bibringes medicinbrugere og personer, der ordinerer eller udleverer lægemidler, en fejlagtig opfattelse af lægemidlet, herunder af dets virkning, bivirkninger, pris, indhold osv. Reklamen må heller ikke stille lægemidlet i et gunstigere lys end andre tilsvarende og måske endda mere velegnede lægemidler.
Jeg gentager! det er ikke et lægemiddel! .... det var dog utroligt ...my god!
Produktet bliver markedsført som et lægemiddel, når en lang række forhandlere udtaler at produktet har en helbredende effekt.
Jeg har netop indsendt en anmeldelse af LifeWaves markedsføringsmetoder på deres hjemmeside. Jeg har egentligt ikke specielt interesse i sagen, bortset fra at jeg ønsker at finde ud af om jeg har ret
Jeg har undladt at være anonym, så jeg holder Jer opdateret her i tråden.