Iøvrigt lidt om mine levevilkår :) Udgifter: Husleje 2200,- (inkl forbrug fælles med fruen) Mad/husholdning 2000,- (fælles med fruen) internet/mobil 200,- resten er noget fruen betaler igennem hendes og jeg bare indbetaler til igennem husleje. Mine faste udgifter er så 4400,- Jeg har et fradrag på ca 5000,- Kæresten har bilen i hendes navn jeg får bare lov at låne, men trækker ikke benzinpenge ud, den del fatter jeg ikke helt endnu :) Så tjener jeg 9000,- + moms om mdr ser det således ud :) Væk med moms, får den, men den skal væk igen. Ergo 9000 om mdr Har fradrag på 5000,- så er der 4000,- tilbage der skal betales skat af. lad os tage 50% så er det 2000,- tilbage + de 5000 skattefri fra mit fradrag Så har jeg 7000,- i hånden efter skat :) Ergo 2600,- til benzin og lidt tøj Har levet på Kontakthjælp flere år samt SU så sat mit liv efter det, med udgifter, nu kan jeg leve for små beløb og vildt lækkert og have den frihed ved siden af :) Vil jeg arbejde mere kan jeg og gider jeg ikke har jeg nok til at leve ganske fint |
hvis du har det godt med det, så er det jo klart det rigtige for dig. Du skal lige være opmærksom på TJENER helst skal betyde HAR TIL OVERS i firmaet som overskud - så der ikke også er omkostninger til benzin + km penge (bilen koster jo per km hvordan du end vender og drejer det) redskaber, sæbe og måske annoncer + lidt regnskab/udvidet selvangivelse hvis du får behov for det.
9.000 brutto er ikke meget, men rækker det til økonomien og harmoni i hjemmet, og det giver dig den frihed du vil ha, så er der vel ikke så meget at betænke sig på.
Omvendt - solgte du og blev ansat, og fik garantiløn f-eks det første år på 20.000 per måned + et beløb for forretningen, så er det jo ikke en forretning som du vil ha så vanskeligt ved at genskabe - men køber ville nok kræve du garanterede ikke at gøre det.
vh