Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De vil opkøbe mit firma og ansætte mig, dumt ikke ??

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iøvrigt lidt om mine levevilkår :)

Udgifter:

Husleje 2200,- (inkl forbrug fælles med fruen)

Mad/husholdning 2000,- (fælles med fruen)

internet/mobil 200,-

resten er noget fruen betaler igennem hendes og jeg bare indbetaler til igennem husleje.

Mine faste udgifter er så 4400,-

Jeg har et fradrag på ca 5000,-

Kæresten har bilen i hendes navn jeg får bare lov at låne, men trækker ikke benzinpenge ud, den del fatter jeg ikke helt endnu :)

Så tjener jeg 9000,- + moms om mdr ser det således ud :) 

Væk med moms, får den, men den skal væk igen.

Ergo 9000 om mdr

Har fradrag på 5000,- så er der 4000,- tilbage der skal betales skat af. lad os tage 50% så er det 2000,- tilbage + de 5000 skattefri fra mit fradrag

Så har jeg 7000,- i hånden efter skat :)

Ergo 2600,- til benzin og lidt tøj

Har levet på Kontakthjælp flere år samt SU så sat mit liv efter det, med udgifter, nu kan jeg leve for små beløb og vildt lækkert og have den frihed ved siden af :) Vil jeg arbejde mere kan jeg og gider jeg ikke har jeg nok til at leve ganske fint

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

hvis du har det godt med det, så er det jo klart det rigtige for dig. Du skal lige være opmærksom på TJENER helst skal betyde HAR TIL OVERS i firmaet som overskud - så der ikke også er omkostninger til benzin + km penge (bilen koster jo per km hvordan du end vender og drejer det) redskaber, sæbe og måske annoncer + lidt regnskab/udvidet selvangivelse hvis du får behov for det.

9.000 brutto er ikke meget, men rækker det til økonomien og harmoni i hjemmet, og det giver dig den frihed du vil ha, så er der vel ikke så meget at betænke sig på.

Omvendt - solgte du og blev ansat, og fik garantiløn f-eks det første år på 20.000 per måned + et beløb for forretningen, så er det jo ikke en forretning som du vil ha så vanskeligt ved at genskabe - men køber ville nok kræve du garanterede ikke at gøre det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:22

Hej Cookie

Jeg kan godt lide der er tid til tingene og ikke skal løbe rundt, kunden får jo samme pris om jeg bruger 15 minutter eller 30 minutter :) og de der er hjemme kan godt lide og få en lille sludder.

Selvfølgelig er det sjovt og få 30,000 ind på kontoen hver mdr, men det sjove går jo af det hvis jeg så skal løbe rundt og mister gnisten ved at løbe rundt.

Jeg er jo vandt til SU og kontanthjælp som ligger fra 5500 - 11000 ca så er jo indrettet efter det i min hverdag og mit forbrug sat efter det :)

Garantiløn er jo altifd en god sikkerhed, men så er jeg vel bare ansat som de fleste andre i danmark, selvstændig har jeg mulighed for at være anderledes og gøre tingene på min måde

Har ikke haft de bedste oplevelser med arbejdsgivere de steder jeg har været og følt mig som en brik..

Kan godt høre på mit indlæg når jeg læser det, jeg bare skal have ringet tilbage til dem imorgen og sige jeg fortsætter alene :)

Skulle jeg ansættes vil de jo have alle mine kunder og må ikke arbejde som pudser ved siden af dem.. Så er jeg lidt låst hvis det så ikke går som ansat

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:39

Du har jo nok svaret selv når du mærker efter:)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:44

Jeps, de får et kald imorgen ;)

Jeg forbliver selstændig, kan jeg godt mærke

Det skal sku nok gå det hele 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:10

Hej  Mikkel,

Du er da en fornuftig mand at høre på.

Bliver du ansat, så skal du møde kl. x hver dag, men er du dig selv, og der ikke lige er arbejde den dag, så kan du sove længe, eller hvad du nu holder af, og bagefter hygge dig med lidt markedsføring.

Du har, hvad du skal bruge, og jeg er ret sikker på, over tid, at du vil få syvfold tilbage; og ja, kunder elsker at hyggesnakke. Den bruger jeg også, men det er nu mere, fordi jeg selv holder af at hyggesnakke ...

Som flere her i tråden allerede har sagt, og som du også allerede selv har erkendt, så har du truffet dit valg.

Personligt vil jeg hellere gå rundt og hyggesnakke end have en BMW.

Hilsen, Robert

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:27

det er langt sjovere at selv bestemme end blive opkøbt man kan selv bestemme og man bygger sin egen unikke virksomhed op .

måske oveni har du ide , hvordan du kan levere en bedre vare og mere personlige og bedre for kunden , hvor du ikke skal stresse rundt for at nå dit og dat , du levere en super service til hver enkle kunden og give dem en god service og ikke tænke over kronerne de skal nok komme og i starten kan det godt mærkes lidt på pengepungen men jeg tro mere man er tilfreds med at arbejde til 30 kroner i time og ikke stresser rundt ind få 110 kroner i time og skal op på det tidspunkt og en anden fastsætter reglerne for dig end du selv gør

være selvstændige er bare dejligt , man slipper for stresset og jaget Big Smile nu er det kun en selv det er op til og man kan planlægge alt selv og derfor er det super dejligt at være iværksættere Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 22:55

Hej Mikkel, jeg er sikker paa at du traeffer det rigtige valg, og hatten af for det. Bare det du siger at du hyggesnakker med kunderne, fortaeller mig at du nyder dit arbejde som selvstaendig, og du nyder den service du yder. Mit gaet er at hvis du ender som "loenslave" ja, saa vil din hyggesnak kunne koges ned til "Goddag fru Hansen- og Farvel fru Hansen" inden du skal vidre til naeste opgave.

Oensker dig det bedste med dit firma

VH

Adam

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:47

hej Mikkel, du skal da forblive selvstændig, det er jo derfor du også er på Amino :)

Penge er ikke alt, at kunne leve af sit eget ville gøre de fleste stolte og lykkelige, den frihed det giver er uerstattelig :)

Det at de vil købe dig ud er jo et tegn på du har en sund forretning der kan true deres forretning!

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Mikkel, med baggrund i dine udgifter, så håber jeg ikke du kommer til at smadre en rude hos en kunde eller, for dit eget vedkommende, at du falder ned af stigen!

Hvor er dine erhvervsforsikringer? Ansvarsforsikring er ligefrem et lovkrav! Du er ikke dækket af nogen former for privatforsikring på stigen eller hos kunden!

Ligeledes er det meget dumt ikke at opbygge en buffer, når man har virksomhed. Du kunne komme ud for så mange uforudsete ting, der kan dræne en likviditet fuldstændig. Sælg dig derfor ikke for billigt - og læn dig heller ikke for meget tilbage.

Du kan i sidste ende blive meget, meget sårbar, hvis du ikke får en væsenlig kundegruppe eller indtjening ind.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)