Hvis du følger dit hjerte, så har du svaret... Men logikken og min anbefaling er, at du tager imod tilbuddet. Især hvis du tjener det samme, men ik skal have udgifter eller administrativt besvær... |
Hej Mikkel,
Det lyder virkelig til at du nyder din nye tilværelse som iværksætter. Det er fedt at læse.
Jeg er dog lidt bekymret over din tilfredshed med bare at få et til at løbe rundt. Det er risikofyldt for både dig og din virksomhed. Shit happens! Derfor bør man også altid generere en buffer, til at tage det uforudsete. Din PC kan ryge på gulvet eller bare stå af. Det kan være en ny koster 5.000 kr. og så er det ret kedeligt hvis ikke der er penge på kontoen.
Det kan også være at du ryger ind i en stille periode, hvor der ikke er indtægter nok til at dække de faste udgifter. Måske beslutter en konkurrent sig for at gå på rov i dit område, og du har måske behov for at investere i et modtræk, som eks. ekstra markedsføring.
Jeg har prøvet at leve med en konto der gik tæt på nul hver måned, og det er ikke sjovt i længden. Been there, done that, couldn't afford the t-shirt. På et tidspunkt udviklede jeg helt en frygt for at tømme postkassen, ved tanken om at der måske lå en stor regning. Når man kører tæt på grænsen, hviler der et vist pres på skuldrene.
Penge gør måske ikke en lykkeligere, men de kan gøre tilværelsen lettere, behageligere og på nogle måder tryggere.
De fleste mennesker har også brug for ferie indimellem. Ikke mindst for parforholdets skyld. Ferie betyder ingen indtægter, så det kræver også en buffer.
Der er mange gode grunde til at kæmpe sig over det punkt hvor det bare løber rundt.
Mvh Carsten