Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer - reaktion på ens bud

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

God morgen...

jeg ved denne diskussion har været der før, men...

jeg er lettere irriteret over, at man aldrig får en reaktion på ens bud på freelancer delen. Jeg ved, at Amino sender automatiske beskeder omkring om man har vundet budet eller ej. For mig at se er det maks 10 procent, der overhovedet tager stilling til, hvem der skal vinde deres bud eller ej. Det er godt nok irriterende.

Mit forslag til jer der lægger bud på Amino freelancer: Stram jer an! Svar da lige på ens bud, det kan altså ikke være så svært. Ellers lad være med at lægge budene på, hvis det egentlig bare handler om at være nysgerrig.

Dette er i øvrigt ikke kritik af Amino. Total cafe og hygge-kommentar altså...

/Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:39

Hej Lars

Vi er oppe på godt 60 % af opgaverne der slutter med en officiel vinder.
Oven i det, kommer dem der finder en vinder, men ikke trykker på knappen.
Så min fornemmelser er at 70-80% af alle opgaver ender med en afslutning.
Du kan selv kigge med her:
http://www.amino.dk/freelancer/user/search_jobs.aspx?criteria=&tab=0 

Klik 6-7 sider hen og se hvordan opgaverne efterhånden finder en vinder.

Men ja, det er irriterende at nogle ikke får afsluttet deres opgaver, men vi rykker tydeligt alle, både med mails, røde bjælker på skærmen m.m.
Så jeg tror vi er endt på det niveau vi kan nå.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Personligt svarer jeg selv på alle der skriver til mig via amino, og lægger deres bud via siden. Jeg vil dog godt vedstå, at jeg ofte tilretter standartekst, da man kan få rigtig mange bud.

Jeg ved ikke hvordan at du afgiver bud, og derfor er det her en generel oplevelse jeg beskriver. 

Til jer som så byder på vores opgaver -  lav jeres tilbud/pris lidt uddybende og ikke bare en pris, på den måde føler at der er brugt tid på min opgave, og vil derfor være mere motiveret til at skulle svare dig personligt.

Lav en begrundelse for prisen, og der vil sikkert også komme flere svar på ens bud.

MVH

Arne

Reparo ApS

Ja - jeg har fået lavet noget via Amino Freelancer

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:05

Martin Thorborg:

Hej Lars

Vi er oppe på godt 60 % af opgaverne der slutter med en officiel vinder.
Oven i det, kommer dem der finder en vinder, men ikke trykker på knappen.
Så min fornemmelser er at 70-80% af alle opgaver ender med en afslutning.
Du kan selv kigge med her:
http://www.amino.dk/freelancer/user/search_jobs.aspx?criteria=&tab=0 

Klik 6-7 sider hen og se hvordan opgaverne efterhånden finder en vinder.

Men ja, det er irriterende at nogle ikke får afsluttet deres opgaver, men vi rykker tydeligt alle, både med mails, røde bjælker på skærmen m.m.
Så jeg tror vi er endt på det niveau vi kan nå.

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin,

det lyder jo ikke så dårligt. Det kan selvfølgelig også være jeg har været lidt uheldig med mine bud og at statistikken generelt ligger lidt bedre.

Men godt at i er opmærksom på det. Er sikker på det hjælper en del.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23

Er helt enig med Lars - Har oplevet det samme..

Har på Freelance tilbudt min assistance til 15 forskellige udbydere, og ingen af dem har svaret tilbage personligt, eller givet mig besked endnu.

Derudover er det efterhånden rigtig svært hvis ikke umuligt at vinde opgaver, da der er mange der enten tilbyder sig selv gratis og eller til NÆSTEN INGEN PENGE (Hvor man tænker - har personen der tilbyder sig gratis elller til næsten ingen penge, ingen husleje, mad eller noget han skal leve for!?)

Mange af udbyderne vælger dem der tilbyder sig gratis eller til meget få penge, og det er meget frustrerende, når man ved at man levere en god service og ikke mindst kvalitet af det produkt kunden efterspørger.

Det er svært at være i en konkurrence hvor forholdende er sådan. Jeg har vundet 2 opgvaver i al den tid jeg har været på Amino - Begge 2 har været rigtig glad for mit arbejde - Og den seneste har sågar været så glad både for kvalitet, service og levering at han vil uanset hvor han befinder sig gerne give en anbefaling. Og det er velogmærke selvom han har betalt et beløb på lige omkring 3500 for design af website

Derfor forstår jeg ikke hvor der netop ikke er flere udbyder som min sidste kunde, der gerne vil betale lidt mere for en kvalitetet og levering der måske er bedre end dem der tilbyder sig gratis eller til næsten ingen penge.

Man skaber ikke vækst i Danmark ved at acceptere tilbud fra folk der tilbyder sig gratis arbejdskraft!
- Just sayin!

God weekend og lad os så få den sommer tilbage Cool 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:50

Mine hænder er lidt smadrede, så her er et lydsvar:
https://dl.dropbox.com/u/2052139/Svar/Thorborg%20MP3%2009%2044%2023.mp3

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Martin Thorborg:

Mine hænder er lidt smadrede, så her er et lydsvar:
https://dl.dropbox.com/u/2052139/Svar/Thorborg%20MP3%2009%2044%2023.mp3

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin,

Tusind tak for dit flotte svar, og rigtig gode råd - Dem vil jeg naturligvis tage til eftertragtning Wink

Nu håber jeg heller ikke det kom til at lyde som om, at jeg er hykler og at jeg synes verdenen er bunduretfærdig - For sådan har jeg det slet ikke.

Faktisk synes jeg har det rigtig godt med at være freelancer, plus at der siden juni er kommet 4 nye kunder der har henvendt sig direkte til mig og hvor 1 af de 4 opgaver er udført allerede - Så det er jo lækkert. Smile

Jeg har en timepris her henover sommemen på 270 kr./time - Hvilket er mindstelønnen i DK for en freelancer, og hvilket jeg egentlig også selv synes er meget fair.

Jeg har længe gået og overvejet at lave mit portfolio om - Som grafiker bliver man bare aldrig tilfreds nok - Og det er jo også kun godt, for så udfordre man sig selv endnu mere Smile (Skal have opdateret min Freelancer profil idag) Yes 

Tusind tak igen for dine råd - De bliver taget til eftertragtning med det samme Yes

Og så rigtig god weeekend til dig Martin 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:17

Hej Nils

Pas nu på med at være for billig, det kan også skræmme nogen væk.
Så fortæl at din timepris normal er f.eks. 650 kr. i timen, men at du her under sommeren har for lidt at lave, da alle er på ferie og derfor giver rabat.

Jeg er glad for at du har fået 4 henvendelser. Vi har også ml. 1.000 - 1.500 besøgende om dagen på Freelancer, så der er mange potentielle kunder at tage fat på.

Og nej, du er ikke en hykler og jeg forstår rigtig godt din frustration. Markedet er presset og det er ikke let at drive forretning for tiden.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:30

Og husk at selvom man måske ikke får mange direkte opgaver gennem freelancer, så kan én opgave jo føre til flere for den samme kunde. Når jeg har fundet en dygtig person gennem freelancer, foretrækker jeg at blive ved med at bruge ham / hende og slår ikke opgaverne op igen. Det kan selvfølgelig være træls for andre men godt for dem, der leverer varen og stor værdi for mig.

Jeg kan godt se, at der er mange, der tilbyder sig alt for billigt, og dem styrer jeg helt udenom. Da jeg fx begyndte som foredragsholder tilbød jeg mig også gratis over alt, men stort set ingen takkede ja, og det kan jeg godt forstå. Udgiften til en foredragsholder er jo minimal i forhold til, hvor dyrt det fx er for en virksomhed at have medarbejderne væk fra "produktionen" i en time eller en dag. Så skal man levere varen.

Jeg ser freelancere på samme måde. Jeg skal måske kun bruge nogle tegninger eller lignende til en større opgave, og så har jeg ganske enkelt ikke tid eller råd til, at det er én, der ikke kan levere. Jeg betaler gerne mere for at kunne være tryg ved leverencen, og det er jeg ikke, hvis folk tilbyder sig for billigt. (Og så skal referencerne selvfølgelig være i orden).

Held og lykke med fremtidige bud :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:31

Hvis en freelancer har gjort et godt stykke arbejde med at udarbejde et tilbud, er god etik at tilbudsgiveren afleverer et sobert afslag - så kan alle komme godt videre fra den sag.

Jeg tænkte på om ikke Amino måske kunne indbygge den slags i selve systemet? Så en udbyder bliver automatisk bedere ratet hvsi de sender disse sobrer afslag - evt. med at inkludere en form for rating af udbyder/freelancer ?  Blot en idé.

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)