Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porgram til resize af billeder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Jeg vil anbefale dig IrfanView, hvor du nemt kan  lave en resize af mange billeder. Du vælger hvilke billeder/mapper der skal laves om. Derefter kan du definere hvilke størrelse, filnavn mv. som billederne skal have.

Held og lykke med det.

Mvh Jacob

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 15:48

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:06

Hvis du kaster dig over cygwin.com og installerer ImageMagick pakken, så kan du gøre meget fra kommandolinien, f.eks.:

Lav alle billeder om til noget, der kan være inden for en 640x480 firkant: 

mogrify -geometry 640x480 *

Omdøb extension fra jpg til jpeg:

rename jpg jpeg *

På samme måde kan du konvertere fra et billedformat til et andet osv., og det hele kan scriptes, og kvaliteten er bare i top. Det er noget af den pæneste skalering, du kan få. Alt dette kan selvflg. også bruges direkte fra webserver sider, hvis de er programmeret med php på en Linux server, via popen(), sådan at du kan lave en webside, der automatisk nedskalerer uploadede billeder til en fornuftig størrelse osv.

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:35

Hej Kim

Engang for flere år siden, lavede jeg et lille program til netop det du efterspørger. Du kan downloade det gratis på vores hjemmeside under "Download" -> "Gratis software" Det hedder efact Imageman . Det er extremt simpelt, og har stor set ikke anden funktion end det du ønsker.

Vores hjemmeside finder du på http://www.efaktum.dk

MVH

Erik Aaskoven

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 20:38

Mht. at omdøme filerne, er det faktisk indbyggede i XP :-)

Markere filerne, hold CTRL nede mens du klikker på første billede - giver det navn fks. "festen" - så omdømer den resten til "festen 1" osv. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Jeg har selv tit haft problemer med, at finde et simpelt, men alligevel effektivt program, så i mit afsluttende projekt i programmering lavede jeg det selv. Programmet kan resize billeder efter forskellige algoritmer, ændre navne på mange billeder af gangen og selvfølgelig kan man skrue op eller ned for billedekvaliteten. Programmet kan tage alle de billeder af gangen, som din CPU vil være med til.

Programmet kan findes på: 

http://www.secia.dk/2007/11/13/resize-dine-billeder-med-secia-thumbnailer/

Jeg håber nogen der ude kan bruge det. Installationen kræver .NET installeret, men det er de fleste efterhånden ved, at have installeret.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)