Er der nogen af jer, der kender et program der kan resize f.eks. alle billeder i en helt mappe og samtidig omdøbe filerne så der bliver tilføjet et "fornavn" til filnavnet? Programmet skal helst være gratis, da jeg kun skal bruge det denne ene gang. |
Porgram til resize af billeder
Men ellers prøv dig med gratisprogrammet infarnview - er dog ikke sikker på den kan gøre det automatisk. |
"hvilket program skal jeg vælge" Easy Thumbnails som jeg nævner i tråden lever op til dit behov. |
Super, Sune. Tak for det, det ser ud til at virke perfekt ![]() Martin: Tusind tak for tilbuddet, det var stort ![]() |
|
Hvis du bumler rundt i windows så kan du downloade en funktionalitet der permanent kommer til at ligge i windows. Et højreklik på valgte billeder og der er en "resize" funktion. Den er i familien microsoft powertoys og de det er nemmere end at fange fisk. http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx Kig efter Image Resizer. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Jeg faldt lige over freeware-programmet Photo Toolkit, der integrerer sig med den indbygge Windows Billedviser og giver flere redigeringsmuligheder end normalt i fremviseren. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg har tidligere med stor tilfredshed anvendt det omtalte XP PowerTool "Image Resizer"... Det fungerede helt perfekt idet det automatisk blev en del af Windows således at man bare skulle højreklikke på en eller flere filer! Men som titlen angiver, så er programmet til XP og virker ikke i Vista, hvorfor jeg ofte står og mangler den samme funktionalitet. Er der nogle tip til om det findes og i så fald hvor!? |
Med venlig hilsen
Grønkjær - Promotion Bag ApS
Jeg vil tillade mig lige at anbefale VSO Image Resize, det fungere helt perfekt :) http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/ |