Er der nogle her på Amino der kender reglerne for overtakseret SMS. Jeg er på den sidste telefonregning blevet opkrævet 100 kr. for en overtakseret SMS, som jeg ikke har sendt. Jeg har bedt om at få beløbet fratrukket, men har blot fået besked på, at jeg selv skal kontakte det firma, der har trukket pengene hos det telefonselskab, jeg er kunde hos. Jeg har så fået oplyst en adrsse, telefonnummer og e-mail på en fransk virksomhed. Jeg mener ikke det kan være rimeligt, at man selv skal have problemer, fordi der er rod i et eller andet, men hvad siger juraen. mvh |
Overtakseret SMS
- 1
Denne SMS skal teleselskabet dokumentere overfor dig - Bevisbyrden er deres. I hvert fald i mine øjne. Jeg blev engang overtakseret over 700 kroner over 5 måneder. Opdagede det ikke tidligt, da jeg altid får høje regninger, så intet sprang i øjnene. Da jeg så kontaktede mit selskab og bad og dokumentation, krediteredes de hele beløbet uden yderligere spørgsmål. |
Tak for dit svar Ronni. Ved du eller en anden her på Amino, om der er noget konkret lovgivning, jeg kan henvise til, for telefonselskabet har lige i dag fastholdt, at det er mit eget problem at kontakte det franske firma, hvilket jeg stadig ikke mener, kan være rimeligt. mvh |
Måske kan du finde noget på rammeaftalen.dk |
Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode
Hej Michael, Send mig en mail på sl@inmobile.dk med alt relevant information, så skal jeg forsøge at hjælpe dig. |
Dit teleselskab har PLIGT til at undersøge sagen, når du kontakter dem. Det er IKKE din pligt at lege detektiv - Det er dit teleselskabs. Endvidere SKAL dit teleselskab reagere på evt. overtrædelse af regler fra tjenesteudbyderen (altså det firma der har hævet penge på din mobilregning). Dit teleselskab er ansvarlig! http://www.rammeaftalen.dk/rammeaftalen/generelt-afsnit/5-kundeservice/ (Send ovenstående link til dit teleselskab og sig at du KRÆVER at de behandler din klage!) CITAT "Slutbrugerens mobilselskab er forpligtet til at modtage kundehenvendelser. Henvendelser vedrørende registrering og debitering af indholdstjenester (regnings- og kontoforhold, som mobilselskabet må antages at have indflydelse på) skal behandles af mobilselskabet. Henvendelser, der vedrører markedsføringen, aftaleindgåelsen, leveringen og selve indholdet af indholdstjenesten, kan af mobilselskabet henvises direkte til tjenesteudbyderen med oplysning om, at slutbrugeren på ny kan henvende sig til mobilselskabet i tilfælde af, at henvendelsen hos tjenesteudbyderen ikke besvares tilfredsstillende." |