Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtakseret SMS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle her på Amino der kender reglerne for overtakseret SMS. Jeg er på den sidste telefonregning blevet opkrævet 100 kr. for en overtakseret SMS, som jeg ikke har sendt. Jeg har bedt om at få beløbet fratrukket, men har blot fået besked på, at jeg selv skal kontakte det firma, der har trukket pengene hos det telefonselskab, jeg er kunde hos. Jeg har så fået oplyst en adrsse, telefonnummer og e-mail på en fransk virksomhed. Jeg mener ikke det kan være rimeligt, at man selv skal have problemer, fordi der er rod i et eller andet, men hvad siger juraen.

mvh
Michael

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
For at overtaksering er lovligt skal du, fra din mobil, ha accepteret det. Det gøres ved at du i en SMS har skrevet noget bestemt. Altså en slags "underskrift".

Denne SMS skal teleselskabet dokumentere overfor dig - Bevisbyrden er deres. I hvert fald i mine øjne.

Jeg blev engang overtakseret over 700 kroner over 5 måneder. Opdagede det ikke tidligt, da jeg altid får høje regninger, så intet sprang i øjnene. Da jeg så kontaktede mit selskab og bad og dokumentation, krediteredes de hele beløbet uden yderligere spørgsmål.
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Ronni.

Ved du eller en anden her på Amino, om der er noget konkret lovgivning, jeg kan henvise til, for telefonselskabet har lige i dag fastholdt, at det er mit eget problem at kontakte det franske firma, hvilket jeg stadig ikke mener, kan være rimeligt.

mvh
Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
Ved du eller en anden her på Amino, om der er noget konkret lovgivning, jeg kan henvise til, for telefonselskabet har lige i dag fastholdt, at det er mit eget problem at kontakte det franske firma, hvilket jeg stadig ikke mener, kan være rimeligt.
Måske kan du finde noget på rammeaftalen.dk

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Send mig en mail på sl@inmobile.dk med alt relevant information, så skal jeg forsøge at hjælpe dig.


Med venlig hilsen
Søren Larsen 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Tak for dit svar Ronni.

Ved du eller en anden her på Amino, om der er noget konkret lovgivning, jeg kan henvise til, for telefonselskabet har lige i dag fastholdt, at det er mit eget problem at kontakte det franske firma, hvilket jeg stadig ikke mener, kan være rimeligt.

mvh
Michael



Dit teleselskab har PLIGT til at undersøge sagen, når du kontakter dem. Det er IKKE din pligt at lege detektiv - Det er dit teleselskabs. Endvidere SKAL dit teleselskab reagere på evt. overtrædelse af regler fra tjenesteudbyderen (altså det firma der har hævet penge på din mobilregning).

Dit teleselskab er ansvarlig! http://www.rammeaftalen.dk/rammeaftalen/generelt-afsnit/5-kundeservice/
(Send ovenstående link til dit teleselskab og sig at du KRÆVER at de behandler din klage!)

CITAT
"Slutbrugerens mobilselskab er forpligtet til at modtage kundehenvendelser. Henvendelser vedrørende registrering og debitering af indholdstjenester (regnings- og kontoforhold, som mobilselskabet må antages at have indflydelse på) skal behandles af mobilselskabet.

Henvendelser, der vedrører markedsføringen, aftaleindgåelsen, leveringen og selve indholdet af indholdstjenesten, kan af mobilselskabet henvises direkte til tjenesteudbyderen med oplysning om, at slutbrugeren på ny kan henvende sig til mobilselskabet i tilfælde af, at henvendelsen hos tjenesteudbyderen ikke besvares tilfredsstillende."

(Klik ind på linket og læs det hele, før nedenstående giver god mening)

Som du skriver, så er du takseret for noget du ikke aner hvad er. Derfor kan din klage umuligt blive placeret under de undtagelser, hvor dit teleselskab må henvise dig til tjenesteudbyderen.

Det er meget klart beskrevet.

Jeg ville gå DIREKTE til forbrugerombudsmanden, såfremt dit teleselskab stadig nægter at behandle din henvendelse! Men hvis du sender linket som nævnt ovenfor, så tror jeg at den uvidende medarbejder straks sender henvendelsen videre til sin leder. Og så skal der nok ske noget.

Jeg hjælper evt. gerne med at udforme et formelt brev til dit teleskab - Jeg har en jurist som jeg kan trække ganske gratis på.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)