Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chat på Amino, skal vi lave den og hvordan gør vi?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

NY..Den er jeg helt med på og de kan også lave reklamer i chat, for f.eks ikke plus medlemmer.

Men jeg mener bare, det skal gøres óp i tid. Men kan man som bruger selv slå til og fra, er det fint ;-)

Vh Jimmi

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:01

Nu kommer nørden nok lidt frem i mig , men hvorfor ikke bare lave en IRC channel på et netværk og oprette et par channels inde på netværket , som amino brugere kunne komme ind på ? 

Jeg melder mig da gerne frivilligt til at lave en hurtig client der logger ind på det netværk, og joiner en channel..

Og efter tidligere erfaring , ved jeg , at der findes flere webbaserede IRC clienter som man kan bruge og integrere på ens hjemmeside , hvilket jo helt klart ville være optimalt på en side som amino :)

Det var bare en lille "nørdet" idé , vil også gerne melde mig til at lave en lille demo så nogen kan se hvordan det ser ud :) 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:03

Hvad med noget så oldschool som IRC Smile

Evt. krydre det med en webklient som automatisk logger på ens brugernavn, så det er let for selv dem, der ikke er teknisk kyndige.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:45

Rigtig god idé. Hvis man skal finde et minus, kan man risikere at mange vælger at svare på spørgsmål via chatten fremfor i det åbne forum hvor alle kan læse med. Jeg synes det er rart at læse med på andres spørgsmål og svar og ville syntes det var synd hvis meget af det foregik via privat chat...

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 14:50

Fed idé, men for guds skyld.. Brug ikke bare en standard IRC model!

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:58

Jeg er neutral omkring en chat, da jeg formentligt ikke selv vil bruge den, men er helt okay med at andre får muligheden.

Dog tænker jeg, at krudtet vil være bedre brugt på at udbygge det eksisterende beskedsystem, så det bliver mere intuitivt at benytte - evt. i stil med Twitters system (blot uden begrænsningen på de 140 anslag). På Twitter kan man være alt fra 2 - ? (ved at indsætte @navn). Begrænsningen på Twitter er de 140 anslag, som gør at man ikke kan henvende sig direkte til så mange på én gang, da modtagernes @-navne indgår i de 140 anslag - ellers er det et rigtig fedt system, som jeg tror kunne være anvendeligt på Amino.

Ulempen ved en chat er, at man ikke kan "spole" tilbage, hvis man får brug for at genlæse en passage et par dage efter at chatten blev afsluttet - den mulighed har man med et beskedsystem, hvor beskederne gemmes i indbakken indtil man sletter dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

God ide med en chat på Amino

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 15:19

Hvis de laver systemet ligesom Facebook, kan man godt læse tilbage. Chatten bliver så koblet sammen med beskedsystemet, så det er "det samme" blot anvendt på 2 måder.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin (og andre)

Her er mine tanker om en chat på Amino.

Jeg kan godt forstå argumenterne for at tænke i de baner, men jeg tror næsten du gav dig selv svaret i det du siger, at når chatten flytter til Facebook, G+ og Twitter, så bliver amino mere saglig. 

Jeg kan se ideen i privat chat koblet sammen med privat besked (hvor chatten logges) - Men den offentlige chat har jeg mine betænkeligheder ved.

Hvorfor? Jo, fordi jeg tror mange af de saglige tråde vil få løse ender. Det vi i dag kender som uddybende debatter, hvor det er én bruger der hurtigt hjælper en anden bruger med et problem. Her poster Bruger 1 sit problem og der opstår to muligheder.

-Bruger 2, som har svaret, skriver svaret i privat chat til brugeren, da det går hurtigere (og beskeden er fremme hos modtageren med det samme).

-Eller, bruger 2 poster svaret i tråden, men Bruger 1 er ikke helt sikkert på hvad der menes og spørger derfor i chatten, hvad Bruger 2 mente med det ene og det andet og det tredje. 

Dermed når jeg googler tråden om 3 måneder, ser jeg at der tilsyneladende var en bruger der fik løst sit problem, men jeg sidder og undrer mig over nogle af de ting der ikke blev uddybet i tråden, men i chatten. 

Opvejer man det ene mod det andet, tror jeg at chatten bidrager til at brugere får hurtigere hjælp her og nu - i mange sammenhænge. Modsat tænker jeg også på Amino som en ressource/opslagsværk/problemknuser, hvor jeg hurtigt kan se at chatten tyvstjæler mange af de facit der hver dag gives i et hav af tråde - til senere brug for andre i samme situation.

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)