Jeg syntes det lyder som en super ide.
Der skal dog være nogle muligheder for at tilpasse systemet.
Som du selv skriver skal man kunne slå chatten helt fra eller vælge om alle eller kun venner må skrive til en.
Ud over det syntes jeg det er vigtigt at der er mulighed for at blokere en enkelt bruger for at chatten til en, og man ikke er tvunget til at slå den over på venner, da det vil ødelægge det lidt.
En anden ting er at der meget gerne må være en "Start Chat" knap under folks navn Online logo eller andet sted, sådan at man meget nemt kan starte en chat med folk.
Chat vinduet må dog ikke poppe op hos folk før afsenderen har skrevet og sendt den første besked.
Hvis vedkommende man chatter med går offline under samtalen og man ikke ser det og får sendt en besked til vedkommende er det vigtigt at beskeden sendes til personen i en PB gerne med hele historikken i, sådan at man ikke må stoppe en samtale inden den er færdig.
En sidste ting som ville være godt, er at lave en stor log på den public chat i vil lave, sådan at folk kan søge i den, det kunne laves sådan at man kan få vist loggen pr. da og så selv evt kan sortere den ned så man kun vil få vist fra 17:00 til 20:00 hvis det er det tidsrum man ønsker at se.
Dette er noget som kan bruges hvis man ved man læste noget om xxxxx på chatten i torsdags ved 19:xx tiden så kan man lede det frem igen.
(Gør gerne alle links i denne chatlog nofollow så folk ikke bruger den til at smide links til deres sider for at få linkjuice.)
Hmm ja det skulle vidst være det. men ja jeg ser hvertfal frem til denne funktion.