Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at tage et sabbatår og udvikle virksomheden. Men hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er nybagt HTX student, og mine forældre ønsker at jeg går i gang med en videregående uddannelse med det samme.

Men jeg har en plan for min virksomhed, og er sikker på at kunne give den en kraftig udvikling i løbet af et par måneder, og derefter kunne leve af det.

Men her i starten kunne jeg godt bruge tilskud fra staten, som kunne dække husleje, mad, varme m.m. Indtil pengene begynder at trille ind på kontoen. Er dette en mulighed?

Hvad har i andre unge eller ældre valgt at gjort, da i sprang fra jobløs og startede en virksomhed op?

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spændende. Men er det ikke en mulighed blot at få et deltidsjob ved siden af, der kan betale dine regninger i starten?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:15

Hej Jannik

Hvad gør dig sikker på at pengene kan 'trille ind på kontoen' efter et par måneder?

Der er ingen tilskudsmuligheder fra staten - der er SU.

Efter daværende HH (3 år, erhvervsgymnasie) tog jeg et almindeligt fuldtidsjob og lavede virksomhed om aftenen og i weekenden. Da jeg senere kunne leve af virksomheden og opsagde mit lønmodtager job gik jeg ned i løn, men arbejdede lige så meget. Først senere i livet tog jeg en kortere videregående uddannelse hvorefter jeg læste videre på universitetet. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:24

Mit første fuldtidsjob efter universitetet var min egen virksomhed. Jeg havde haft studiejobs, og dem valgte jeg at fortsætte i. Det var weekendarbejde, så det passede fint ind i planerne med egen virksomhed, at fortsætte med dem. Det gav ikke voldsomt meget, men jeg var også vant til at leve relativt beskedent. Jeg oprettede også en kassekredit i banken, og supplerede fra den.

Jeg var dog for optimistisk mht. hvor hurtigt jeg kunne få en rimelig omsætning, og var nødt til at hæve kassekreditten et par gange. Det var muligt dengang, i dag sidder banken nok noget tungere på pengekassen. Så vær realistisk - måske endda pessimistisk - når du laver dit budget. Det er mit bedste råd.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 23:43

Hej Jannik.

Jeg er netop også blevet færdig med en STX-uddannelse, og er klar til et sabbatår inden turen går videre på universitet. Personligt har jeg allerede drevet min virksomhed på lavt blus i et års tid, men har dog stadig opnået et godt netværk, faste kunder og massere af erfaring. Af den grund føler jeg mig klar til at gå fuld tid på min virksomhed som jeg allerede gør fra næste uge af :) 

Netop af grunden, at jeg allerede er kørende, mener jeg at jeg er klar til at kunne gå fuld tid, men hvis jeg skulle starte helt op fra bunden, ville jeg føle at der var lang vej før at kunne begynde at tjene de første penge. 

Spørg endelig hvis du har nogle spg. til mig.

Vh. Samuel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Jeg siger tak til jer alle! Enten bliver det IT-ingeniør diplomuddannelsen eller et sabbatår som selvstændig!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)