Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at tage et sabbatår og udvikle virksomheden. Men hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er nybagt HTX student, og mine forældre ønsker at jeg går i gang med en videregående uddannelse med det samme.

Men jeg har en plan for min virksomhed, og er sikker på at kunne give den en kraftig udvikling i løbet af et par måneder, og derefter kunne leve af det.

Men her i starten kunne jeg godt bruge tilskud fra staten, som kunne dække husleje, mad, varme m.m. Indtil pengene begynder at trille ind på kontoen. Er dette en mulighed?

Hvad har i andre unge eller ældre valgt at gjort, da i sprang fra jobløs og startede en virksomhed op?

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spændende. Men er det ikke en mulighed blot at få et deltidsjob ved siden af, der kan betale dine regninger i starten?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:15

Hej Jannik

Hvad gør dig sikker på at pengene kan 'trille ind på kontoen' efter et par måneder?

Der er ingen tilskudsmuligheder fra staten - der er SU.

Efter daværende HH (3 år, erhvervsgymnasie) tog jeg et almindeligt fuldtidsjob og lavede virksomhed om aftenen og i weekenden. Da jeg senere kunne leve af virksomheden og opsagde mit lønmodtager job gik jeg ned i løn, men arbejdede lige så meget. Først senere i livet tog jeg en kortere videregående uddannelse hvorefter jeg læste videre på universitetet. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:24