Hej alle sammen 1.000 tak for i har givet jer tid til at skrive jeres mange gode indlæg.
Der er ikke tale om arbejde der er udført i 2½ måned, det er denne sag der har stået på i de mange sure uger. Selv gælden kommer fra vores service gennem en enkelt uge hos denne kunde. Hvis jeg skal lægge alle rykker beløb og udgifter til diverse rådgiver, så er det skyldige beløb nu oppe over 6.000 kr.
Desværre er min forretning skruet sådan sammen at det er umuligt at få betalinger up front, da der er tale om time pris baseret service, hvor regningen tidligst kan sendes engang ugentligt, hvilket jeg så gør, for god orden skyld skal nævnes dette er den ENESTE kunde jeg har bøvl med, alle andre overholder deres betalings frister da det hele køre via PBS.
Ham her har opsagt PBS aftalen og derfor er han jo kasseret som kunde, men jeg VIL have mine penge hjem, det er et enkeltmands firma jeg har mine penge i klemmen ved, og han er pt. reg. i Experian og Debitor reg.
Men det har desværre ikke hindret ham i at købe ny bil for 2 uger siden, en bil til mere end 300.000 kr., efter mit kendskab til den bil type, men naturligvis kan den være letter brugt, men den ser HELT nye ud.
Han bor i eget hus, i den dyre ende af skalaen for det område han bor i. Ifølge tinglysningsbogen er det ham personligt der ejer det hus, selv om han er gift, så står konen ikke som medejer af huset.
Så det er vist den hårde skyldner jeg har fået en sag med, men tro mig han skal nok komme til at betale, for jeg vil ikke finde mig i at blive gjort til grin på den måde, fra omveje der ved jeg han har masser af penge, og at hans forretning går rigtig godt, med en ret så stor omsætning.
Jeg tror mit næste skridt vil være at stævne han i foged rettet og hjælper det ikke, så må jeg kigge på muligheden for at få ham erklæret personligt konkurs, jeg er ret ligeglad med om jeg skal stille et sikkerheds beløb på de nævnte 15.000 - 30.000 kr. for at føre min sag ved domstolene, det er jo helt tydeligt han skylder de penge, dels via mine fakturaer, dels via de efterfølgende mange, mange mails, båndet telefon samtaler, og samtaler ansigt til ansigt der er optaget på diktafon, der lå i min lomme under mine besøg i hans forretning, og hjemme ved ham, han er så fræk så han bare står i døren og lader som alt er guld og glade dage for os BEGGE, det er denne holdning der bringer mit pis i kog.
Heldigvis for mine partner der har udført, de opgaver hos denne kunde er gået helt fri rent økonomisk, selv om jeg kunne sende regningen til dem, men min ære byder mig at det er mig der tager denne sag, da mine partnere jo stoler fuldt og fast på at jeg har total styr på min del aftalen, som blandt andet er at få vores tilgodehavende ind på kontoen.
Jeg lever af procenter af mine partners omsætning hos mine kunder, så mit personlige tilgodehavende i denne sag er ikke ret stort, under normale forhold, men det er jo nu er det jo det fulde beløb, da jeg for længst har betalt min partner, der har udført den service hos denne kunde.
Kunden har fra dag 1 været bekendt med den meget hårde politik jeg har overfor folk der ikke betaler rettidigt, og i de første 5½ måned han var kunde ved mig var der ingen problemer med betalingen, som gik ligesom alle de øvrige, let og smertefrit via PBS, men lige med et kom der ikke flere penge fra ham, mit regnskabs program er sat sådan op at fakturaerne udskrives hver fredag, med 3 hverdages kredit, så alle betalinger skal ske senest onsdag (i en normal uge). Dette virker helt fint ved resten af mine kunder.
Et eller andet sted har jeg lyst til at vende vrangen ud på ham, men det nytter jo ikke noget at gøre det, dels risikere jeg et længer ”hotel ophold” og miste min ellers gode forretning, det er denne sag ikke værd, I mine forretnings betingelser står der tydeligt at alle udgifter til indkrævning af tilgodehavende betales af skyldneren og dette skriver alle mine kunder under på gennem vores samarbejdes kontrakter.
Jeg mener selv jeg står med en god sag til retten, hvad mener i?
Håber på masser af gode svar og gerne hvad jeg skal være opmærksom på af fælder i system Danmark.
Håber i får en dejlig weekend sammen med jeres familier og venner.
Venligst
René Buch