Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino freelancer bare blevet et sted, hvor alle underbyder hinanden?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Metzon:

Jeg har i længere tid haft fornemmelsen af at opgaveudbyder oftest vælger den laveste pris. Det synes jeg oprigtigt er synd og skam. Hvis det er fordi budgettet er meget stramt, så er det selvfølgelig forståeligt - men resultaterne udebliver mange gange og begge parter står tilbage med en flad fornemmelse af ikke at have leveret og modtaget tilfredsstillende.

Jeg beklager, at du synes, at min tone var for skarp.

Den del jeg forholdt mig til var den del, som jeg har kopieret ind. Jeg synes, at du konkluderer på kundens vegne, at kunden har købt for billigt og fået noget skrammel. Det synes jeg er et retorisk godt trick, når du ønsker at tale prisen op, men jeg synes ikke, det er sagligt velfunderet. 

Jeg ser jævnligt indlæg af denne type, hvor udbydere klager over priserne er for lave. Så jeg forsøgte med mine analogier til andre brancher at illustrere, hvordan disse brancher har taget imod denne udfordring og positioneret sig i værdikæden

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:49

Istedet for at kigge sig blind på budget, så foretrækker jeg at tage udgangspunkt i kundens behov.

Nogle kunder har brug for en porsche, hvor andre har brug for en skoda.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:52

Det handler vel i bund og grund om den frie kapitalisme eller ej.

At formå at tilpasse sig den verden vi lever i lige nu, og formå at manifestere forskelen på mig og mine konkurenter i det hvor jeg er stærk.  

Eksempel A: Hvis der står 2 sælgere på et torv og begge sælger røde æbler. For køber ser æblerne ens ud. Sælger A tager 10 kroner for 10 æbler, Sælger B tager 40 kroner for 10 æbler.

Eksempel B: Samme torv, samme sælgere og samme priser. Men sælger B har nu tilføjet lidt story telling. "Vores æbler er alle plukket af topløse kvinder". Kvinden der sælger æblerne har placeret et stort flot rødt æbel midt i kavalergangen.

Hvem køber du æbler hos (mand)?

Plat eksempel, jeg håber du forstår hvad lidt historie kan gøre.

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 14:59

Peter Lauge:

Eksempel B: Samme torv, samme sælgere og samme priser. Men sælger B har nu tilføjet lidt story telling. "Vores æbler er alle plukket af topløse kvinder". Kvinden der sælger æblerne har placeret et stort flot rødt æbel midt i kavalergangen.

Hvem køber du æbler hos (mand)?

Melder historien noget om, hvor store ................... æblerne er? Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 17:56
Jeg har endnu ikke taget prisen i betragtning som opgaveudbyder. Hvis jeg var interesseret i en lav pris, var jeg gået til 99 designs. Jeg lægger vægt på gode referencer og at opgaveløser kan give sparring og gerne sender filen i et nut forrmat eller lignende uden at vi skal til at diskutere penge igen. Og efterhånden bruger jeg kun de samme par stykker, fordi jeg har en god tillidsrelation til dem.

Jeg har ikke råd til billige løsninger :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 19:10

Tommy Krabbe:
Jeg har endnu ikke taget prisen i betragtning som opgaveudbyder. Hvis jeg var interesseret i en lav pris, var jeg gået til 99 designs. Jeg lægger vægt på gode referencer og at opgaveløser kan give sparring og gerne sender filen i et nut forrmat eller lignende uden at vi skal til at diskutere penge igen. Og efterhånden bruger jeg kun de samme par stykker, fordi jeg har en god tillidsrelation til dem.

Jeg har ikke råd til billige løsninger :-)

I'm not rich enough to buy cheap things. Det er et glimrende engelsk ordsprog :) 
Men jeg synes det er skræmmende, hvis du ikke tager prisen med i betragtning. Det må vel være en helhedsvurdering. 
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:22

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:49

Thomas Sørensen:
Men jeg synes det er skræmmende, hvis du ikke tager prisen med i betragtning. Det må vel være en helhedsvurdering.

Jeg håber ikke, at jeg har skræmt dig så meget, at du får mareridt :-) Selvfølgelig kan prisen komme i betragtning, hvis den er usædvanlig høj, men det har jeg bare ikke oplevet den være på Freelancer endnu.

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 14:15

Tommy Krabbe:

Jeg håber ikke, at jeg har skræmt dig så meget, at du får mareridt :-) Selvfølgelig kan prisen komme i betragtning, hvis den er usædvanlig høj, men det har jeg bare ikke oplevet den være på Freelancer endnu.

Ihhhhh... Du skulle lige skrive det, mens det tordner og lyner udenfor... Nu er jeg faktisk lidt skræmt :-) 

Ej - lidt mere seriøst. Jeg kigger heller aldrig på prisen som det første. Det er løsningen, der er det vigtigste. Først når jeg føler, at opgaveløser har forstået opgaven og jeg har fuld tillid til, at der kan leveres som aftalt holder jeg løsningen op mod prisen. Som en gylden tommerfingerregel, så går jeg aldrig efter det som er meget billigt eller meget dyrt - for opgaveløser må have misforstået opgaven, hvis de ligger alt for langt fra de øvrige bud. Det er dog sket, at jeg har taget både den dyreste og billigste, men de situationer er undtagelsen der bekræfter reglen. 

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:02

De findes ikke 'dårlige kunder', men verden er fuld af dårlige sælgere.

Personligt kunne jeg ikke forestille mig at bruge mindre end 15-20 timer på et logo. Jeg har brug for tid til at forstå kunden, produktet og målgruppen. Så i den korte tid, jeg har afprøvet Amino, har jeg da også kunnet se hovedrystende på de konkurrerende bud - endnu mere på når man ser et budget opslået på 500-2.500,- for et logo.

Men "So f*****g what!"?

Hvis jeg mener, at den værdi jeg kan tilføre kunden er højere end et bud på 300,-, så er det på alle mulige måder også min opgave at fortælle, at der er en verden til forskel i at få lavet sit logo af en entusiastisk nybegynder og en AD'er med 12 års erfaring. Og der er alverden til forskel - bare ikke, hvis det eneste kunden bliver præsenteret for er en copy/paste floskel om, at "det er vigtigt at have pænt logo, så man præsenterer sig pænt".

Og det gør det ikke bedre, hvis man fejlvurderer opgaven, og tilbyder den fulde forkromede, strategisk gennemtænkte løsning til en kunde, der egentlig bare vil sælge hjemmehæklede halsbånd til katte fra en Wordpress side til venindekredsen og katteklubben.

I bund og grund handler det om, hvorvidt man tager sig selv og ikke mindst kunden seriøst, for hvis du ikke engang er i stand til at gøre din egen værdi synlig, hvordan forestiller du dig så, at du kan tilføre kunden værdi. I sidste ende har dit produkt jo kun den værdi, som Du kan sælge det for.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)