Tjah - det er jo en del af læreprocessen. Venlig hilsen Hans |
Jeg har for nyligt benyttet Freelancer et par gange som opgaveudbyder.
Begge gange valgte jeg den freelancer, som virkede til at kunne levere den bedste kvalitet til prisen. Altså ikke den, hvis tilbud indeholdt den laveste pris.
Nogle freelancer, der har budt på opgaverne, har efter min personlige vurdering haft en urealistisk opfattelse af prisniveauet i forhold til løsning en en relativt simpel opgave. Ihvertfald har løsningsforslag og pris i enkelte tilfælde være svære at forene.
Da jeg udbød en opgave for at få et nyt flot layout til et visitkort, var der nogle tilbud med priser på få hundrede kroner og andre tilbud med en pris på adskillige tusinde. Et enkelt tilbud indeholdt projektledelse, og i øvrigt en voldsom pris.
Jeg valgte til opgaven med visitkortlayout en freelancer med et grundigt gennemarbejdet tilbud og nogle solide anbefalinger. Slet ikke billigst, men det virkede som det bedste til prisen set i forhold til opgavens art.
Det gav et resultat, som jeg er mere end almindeligt tilfreds med.
Freelancere, der gør lidt ekstra ud af tilbudsgivningen, og som forstår at sætte sig ordentligt ind i kundens behov, de har lettere ved at retfærdiggøre prisen.
Hvis et tilbud ligner en gang copy/paste fra det forrige tilbud, er man som tilbudsgiver selv skyld manglende succes.
Dbh. John :)