Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino freelancer bare blevet et sted, hvor alle underbyder hinanden?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

dmedme:
Det er også bare min fornemmelse, at ikke alle vælger rigtigt. Og det kan jo skyldes at man kommer til at vælge dem der underbyder.

Tjah - det er jo en del af læreprocessen.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har for nyligt benyttet Freelancer et par gange som opgaveudbyder.

Begge gange valgte jeg den freelancer, som virkede til at kunne levere den bedste kvalitet til prisen. Altså ikke den, hvis tilbud indeholdt den laveste pris.

Nogle freelancer, der har budt på opgaverne, har efter min personlige vurdering haft en urealistisk opfattelse af prisniveauet i forhold til løsning en en relativt simpel opgave. Ihvertfald har løsningsforslag og pris i enkelte tilfælde være svære at forene.

Da jeg udbød en opgave for at få et nyt flot layout til et visitkort, var der nogle tilbud med priser på få hundrede kroner og andre tilbud med en pris på adskillige tusinde. Et enkelt tilbud indeholdt projektledelse, og i øvrigt en voldsom pris.  

Jeg valgte til opgaven med visitkortlayout en freelancer med et grundigt gennemarbejdet tilbud og nogle solide anbefalinger. Slet ikke billigst, men det virkede som det bedste til prisen set i forhold til opgavens art.
Det gav et resultat, som jeg er mere end almindeligt tilfreds med.

Freelancere, der gør lidt ekstra ud af tilbudsgivningen, og som forstår at sætte sig ordentligt ind i kundens behov, de har lettere ved at retfærdiggøre prisen.

Hvis et tilbud ligner en gang copy/paste fra det forrige tilbud, er man som tilbudsgiver selv skyld manglende succes.

Dbh. John :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Fra  MULTIMEQ Skrevet kl. 04:43

Jeg har, ligesom David, ofte undret mig over de voldsomme underbydelser man ser feks på logo-opgaver.

Igennem tiden har jeg løst en del logo-opgaver for vidt forskellige virksomheder og min erfaring siger mig, at det er useriøst at lave et logo for 500,- det kan måske lade sig gøre hvis man ikke skal give kunden en ordentlig vejledning omkring valg af skrifttype, farver, budskaber m.m.

En anden del er, at man er nødt til at lave lidt benarbejde, for at sikre kunden, at man ikke laver et udkast eller endnu værre et færdigt logo der kan forveksles med andre virksomheders  - specielt set i forhold til copyrights osv osv - det er som regel en krævende opgave at udarbejde et godt og langtidsholdbart logo.

Jeg har nu et lille multi-firma, men qua min fortid med eget skiltefirma, mener jeg modsat mange andre, at corporate identity er særdeles afgørende - om ikke andet så for min egen skyld, når jeg er ude og præsentere mine flyers eller for den sags skyld min lille firmabil - jeg mener det er rigtig vigtigt at der er en rød tråd i design af visitkort, flyers, arbejdstøj og bildekoration. GENKENDELIGHED

Det er der selvfølgelig mange der er ligeglade med og derfor ser man også meget crap derude; tit og ofte fordi det bare skal være billigt !

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:41

Morten Poulsen:
mener jeg modsat mange andre, at corporate identity er særdeles afgørende

Jeg er 100% enig i denne betragtning.

Når jeg laver logoer til mine produkter, så drejer det sig alene om corporate identity hvorfor det kan tage ugevis og enkelte 1-2 måneder før jeg er tilfreds.

Dog er det ikke altid sikkert at man fra en erfaren får noget man kan lide, man skal nok få noget der er gennemarbejdet, men om det holder på lang sigt er ikke altid givet.

Man kan derfor forledes til at tro, at dem der vælger de billige og hurtige løsninger oftest ikke tænker langsigtet, og jeg har da set eksempler herinde på noget mildest talt forfærdeligt. Når man har et dårligt logo, så signalerer man også noget dårligt.

Men hvoromend alting er, så er det de færreste iværksættere der har evner til at tænke i corporate image, hvorfor de ofte vælger en løsning som er middelmådig og måske også middelmådig i pris eller til lavpris.

Jeg kan give et eksempel på hvad noget præsentabelt kan gøre:

Jeg har her i Marokko etableret en produktionsvirksomhed, sammen med 2 danske investorer, der producerer et produkt som stiger i popularitet på verdensmarkedet og som også er efterspurgt lokalt.

Det er lykkedes mig med rimelig succes målt på den tid jeg har været her, at sælge min vare ind til kunder som også selv producerer den samme vare og derved tjener mere på at sælge deres egenproduktion, men de har vlagt også at tage mit produkt ind fordi jeg har nogle tiltalende etiketter som signalerer kvalitet, hvilket det produktmæssigt i øvrigt også er.

De butikker ville aldrig bruge bare dkk 1000 her lokalt på at udarbejde en corporate identity, for de ser ikke sig selv som corporate selvom de er handlende og lever af at folk betaler for deres produkter. De fatter ikke at de på 1 måned kan have tjent pengene ind igen - men det er så heldigvis mit held.

Jeg er ikke i tvivl om, at den corporate identity jeg har skabt for virksomheden her, har givet pote og har en god værdi engang i fremtiden.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 11:56

Hej John.

Se nu begynder det at ligne noget! :)

For det er nøjagtigt sådan som du beskriver det, at det burde være! Og som det også er i dit og enkelte andres tilfælde. Skønt.

Jeg er fuldstændig enig i, at prisen skal kunne retfærdiggøres og det gøres bl.a. ved et gennemarbejdet tilbud udarbejdet kun til den enkelte opgave.

Projektledelse til visitkortlayout er måske også skudt over målet, hvis du spørger mig :) Hvorimod research m.m. ikke er.

Tak for indspark! :)

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 12:05

Hej Jan. Velkommen i debatten :)

Først og fremmest tillykke med din opstartssucces. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at din visuelle identitet udstråler netop dine værdier ift. kvalitet osv.

Min pointe er også blot, at jeg synes der lægger noget rigtig fornuftigt I, for ikke at gå glip af de rigtig dygtige drenge pga prisen og bare vælge det billigste, så kunne udbyde en form for service, hvor en kunde kan ringe/maile til mig og sige: "Jeg skal have lavet et logo. Vi har de og de krav, målgruppe, budskaber osv - hvad kan jeg få for 2500,- hos dig? For så er det netop at man får den fagligt dygtige konsulent til jobbet, men blot får skabt et FOKUS pga et stramt budget. HVOR skal timerne lægges primært. Dét er det interessante.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:12

Jeg er tilknyttet nogle virksomheder der henter tilbud både her på amino.dk og elance.com. (arbejder som blæksprutte/projektleder)

Der er flere måder hvorpå jeg sortere buddene i to bunker.

1. Det jeg som det oftes gør, er at indlægge et trick spørgsmål eller et eller andet der gør at freelanceren skal tænke sig godt om. Hvis jeg I tilbuddene kan se at der ikke er tænkt over dette eller spurgt indtil det, er de væk med det samme.

2. Jeg har en rimelig god ide om hvad prisen skal være og de der ligger langt under det niveau, ryger direkte i nej tak bunken.

3. Så er der dem som ikke har beskrevet dem selv særlig godt, skrevet en et ringe tilbud eller på andre måder falder igennem.

Tilbage står jeg så med tilbud som er ok i kvalitet og pris.

Her vælger jeg 9 ud af 10 gange altid den billigste. Det er så aldrig den billigste jeg har fået ind, men den billigste af dem der har ramt plet.

Jeg kan godt forstå dem der vælger den billigste, i sær når med sidder med et projekt selv og pengene er små. Når jeg selv handler ind vælger jeg altid den billigste (næsten), og bruger i stedet tid på at kvalitetssikre det der bliver lavet.

Sådan er gamet når økonomien er begrænset :)

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en lidt håbløs diskussion. Er et halvt kilo hakket oksekød bedre hos slagteren end i Netto? Måske - i så fald vil prisforskellen være berettiget, men ofte så vil kvaliteten være den samme og jeg vil så få den bedste handel i Netto. 

Konkurrence er sundt og godt for alle parter. For det driver leverandøren til at være skarp og kunden har mulighed for at få den bedste vare til den bedste pris. 

For mig virker det som om, at nogen forsøger på at tale prisen op ved at konkludere, at der altid er en sammenhæng mellem pris og kvalitet - det er bestemt ikke min erfaring, at der altid er en relation mellem pris og kvalitet. Nogle gange er der, men bestemt ikke altid. 

Der var engang, hvor folk skulle handle ind hos en bager, en slagter og en lang række andre specialforretninger. Så kom supermarkederne og pludselig kunne kunderne få det hele et sted og til en lavere pris. Valget var enkelt for forbrugeren. En auktion svarer lidt til et supermarked, hvor jeg som bruger får flere valgmuligheder og har mulighed for at få ydelsen til en lavere pris. 

Som udbyder af sine varer kan man så stædigt fastholde, at kvalitet koster og man er ikke villig til at gå på kompromis med kvaliteten. Fint - det svarer til en bilforhandler der kun sægler Jaguar og Audi. Men der er også et marked for mellemklasse biler som Toyota, Opel og Citroen eller små biler som Suzuki og chevrolet. Hvis du kun ønsker at sælge toppen af kransekagen, så er det dit valg som udbyder, men lad være med at pive over, at nogle kunder ønsker noget andet.

Hvis du derimod ønsker, at sætte dig på en større andel af markedet, så kunne det være en mulighed både at udbyde Audi, Opel og Suzuki. Det kunne f.eks. være indenfor logo ved, at der findes en forkromet pakke med ubegrænset antal timer, en mellem pakke, hvor der er 5-10 timer til rådighed eller den billige varient, hvor den smarte måske har en underleverandør i Pakistan og så selv giver logoet finish. 

Der er kun en ting, der er fuldstændigt sikkert i denne kapitalistiske verden. Tingene udvikler sig og vil altid blive produceret hurtigere og billigere end de er blevet det før. Hvis du ikke kan følge med den udvikling, så må du søge de steder hen, hvor kunderne er villige til at betale (f.eks. store virksomheder) eller indrette dig på at udvise fleksibilitet i din proces og prisfastsætning. 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 13:12

Hej Thomas. Tak for indspark. Der er nogle rigtige gode elementer, og nogle negative, nærmest angribende.

Jeg synes personligt, at du har fat i den lange ende omkring pakkerne, især hvis man kan få kommunikeret ud at der er forskel i kvaliteten. Det er jo den diskussion vi har uanset om man selv udbyder tre forskellige pakker, eller om 3 forskellige leverandører udbyder 1 pakke i hver deres prisklasse.

Diskussionen går på, hvorvidt folk er villige til at bruge den fagligt dygtige eller den studerende/ham fra pakistan, som du selv skriver. Og jeg er da helt enig i, at tingene ikke altid går hånd i hånd - derfor skal man være kritisk når man vælger leverandør eller køber oksekød. Hørt.

Resten vil jeg udelade at kommentere på, da jeg føler du har misforstået oplægget lidt. :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:43

Ny er "Freelancer" ikke lige der hvor jeg befinder mig mest. Men svaret til dit spørgsmål er vel at der er for få opgaver og for mange om at lave det.

Desuden synes jeg ikke der er noget kvalitets tilsyn. Man kan uden videre problemer give sig selv opgaver og stjerner.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)