Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DON'T KISS AND TELL - NDA eller tro på det bedste i folk?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorte Damgaard Sejthen:

Kære Aminoer

Dilemma, dilemma. Jeg har fået en idé, der (i al beskedenhed) bliver THE NEXT BIG THING - I MEAN IT! ;-)

I min søgen efter samarbejdspartnere/investorer har jeg jo været nødt til at fortælle om min ide. Når ideen er fortalt, er den egentlig lige til at stjæle. Jeg har lavet en NDA (hemmeligholdelsesaftale), som nogle af de mennesker jeg har involveret har skrevet under på.

Det er bare ikke sådan en man starter en "date" med, når man henvender sig til store pengemænd/kvinder. De vil ikke skrive under, og jeg har et par gange taget chancen og fortalt min ide, for at få sat det i gang, en af gangene var til en social media guru, der aldrig vendte tilbage, så nu sætter paranoiaen ind, og jeg automatisk frygter at jeg har foræret det væk.

SPØRGSMÅLET ER:

Hvor går grænsen for hvor meget af sin ide man skal dele....?

Jeg er jo sikkert nødt til at skulle gå til mange forskellige mennesker, for at få sammensat teamet der skal realisere ideen, men er det naivt at fortælle det uden en aftale, eller er man bare nødt til at tro på det bedste i folk? 

Håber I vil give mig lidt konstruktivt input til den her :-)

God dag til alle

Hvis du fortælle lidt om hvilket område det drejer sig om, så vil jeg gerne forsøge at komme med pro/kontra for NDA, da det ikke altid er entydigt. Og gerne lidt info om beløb du efterspørger.

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Fra  MANÉR Skrevet kl. 12:38

Hvor ER det fedt at smide bolde op i luften herinde! Fantastisk at så mange gider bidrage - Tak tak! :-)

Jeg kan fornemme på det hele, at I over en kam er enige i, at jeg skal dele min ide....MEN, det jeg måske ikke har sagt så tydeligt er, at jeg ved at fortælle det - kan sætte mig selv helt ud af spillet, for min ide er et site og en app, og jeg kan ikke selv programmere. Jeg har endnu ikke rejst pengene til at få lavet beta versionen, så hvis der sidder nogle driftige programmører og kan se den gode ide, så kan jeg meget hurtigt blive overhalet indenom. Mit bidrag er udviklingen af siden, projektstyring osv... men det er jo ikke noget andre ikke også ville kunne hvis de sad med min ide, og rent faktisk havde pengene her og nu til at skyde det afsted...kan I følge mig?

Der var nogle der efterlyste lidt mere info om projektet for bedre at kunne hjælpe mig, så lad mig i første omgang give jer denne lille teaser. Hvis der er nogen der bliver så nysgerrige og måske kunne se det interessante i at blive en del af teamet, så skriv en privat besked til mig, så deler jeg (efter jeres fine henvisninger:-) gerne ideen med jer.

Teaser:

Ideen er et site, der potentielt har millioner af brugere, og ville kunne begå sig i både Vesten og Østen, da den ikke har noget politisk/holdningsbaseret indhold. Den har nytte-/realværdi for rigtigt mange mennesker, og er en digitalisering/samling af delelementer vi alle har brugt gennem årtier. Den er langtidsholdbar - hver bruger ville uden tvivl bruge siden i mellem 5 og 10 år, da indholdet har personlig værdi. Indtjeningen ligger til dels i en app, og for en stor dels vedkommende i en løsning, hvor brugeren ca. en gang hvert år vil købe næste del af produktet. 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 12:40

Bonus info: En betaversion programmeret i Kina vil nok koste i omegnen af 250.000 kr. +/-

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 12:58

Smile Med mindre det er den samme ide vi har fået, mon ikke der så er plads til several big things? 

Jeg skal bestemt lige tjekke Martin Bjergegaard ud...tak for tippet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28

Hvor meget kapital skal du egentlig bruge til at komme igang?

Er det 5 mio dkk, eller hvad?

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 14:40
Altså, det er jo svært at sig, men jeg har en kammerat, der er ved at sit site programmeret hos Chinasoft i Beijing, og han vil skyde på at jeg kan komme rigtigt langt med 500.000 (så skulle der være til en flybillet til mig også :j men det kan være mindre kan gøre det, fordi der ikke er tale om evolutionerende programmering...mere om sammensætning af eksisterende... Men jeg ved ikke nok om backend web til at give et fornuftigt bud...men det er bestemt ikke en lille side der skal laves.. Mange funktioner.
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:01

Det lyder I hvert fald af rigtig rigtig mange penge for en APP så der må virkelig være en masse arbejde i den. 

De fleste APPs kan bygges for 10.000-100.000.

Koster den omkring 500.000 løber folk ikke bare lige med ideen, 500.000 er en kæmpe risiko for en APP-ide for eventuelle investore og det er ikke noget man lige får smidt i nakken uden nogen form for proof of concept. Programmøre skal du heller ikke være bange for at de løber med den. De har jo ikke tid til at sidde og programmere i 1-2år uden løn for at få det færdigt, og de har ikke den samme knist for projektet som du vil have. Men nu betaler du selfølgelig også 200. Kroner i timen hos Chinasoft. Det er meget for outsourcing, men til gængæld er du også sikret hos Chinasoft at projektet løber som det skal. 

Hvis du ikke kan få de nødvendige investeringer ville jeg prøve at få nogle bud hos andre software store- mellemstore software udviklere, og prøv at få en pris til 50-100/timen hvilket bestemt ikke er umuligt på store projekter.

Nu outsourcer jeg selv projekter for folk i størelsesordenen 10.000-40.000 så ville sagtens kunne lave udarbejde et estimate af projektet. Det bliver bestemt svært at finde pengene (500.000) men du kan være sikker på det er "DIG" de investere i og ikke så meget ideen. Kan du ikke åbnå det fulde beløb til af få det udviktlet det optimale sted.  Så find alternative steder at få det udviklet samt fjern nogle funktioner og så i mindste kom i gang - APP-markedet bevæger sig ekstremt hurtigt så der er ingen tid at spilde. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

der er 2 scenarier der lige slog mig, sådan fyret af fra hoften

1: Du kan søge efter en investor, som samtidig vil være partner i projekt, altså arbejde i teamet. Dermed får du en med et vist engagement.

2: Hvorfor låner du ikke bare pengene i banken? Får lavet den app, og får et team med fx 4 partnere som skubber projektet igang? 

Evt kan de 4 partnere skyde hver en del kapital i projektet til at at starte med for at komme med i det ( vist meget normalt med et kapitalindskud 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 11:33

Hej JV

Det er IKKE kun en app der skal laves...det er et stort site + en app. Appen skal understøtte sitet...og selvom sitet for en stor dels vedkommende nok er copy-paste fra andre sider, så er det samlet set en kompleks side....derfor en vurdering af at projektet bliver relativt dyrt...

God weekend :-)

Hilsen Dorte

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 11
Fra  MANÉR Skrevet kl. 11:36

Hej Flemming

Banken er ikke med...en en af de stakler der har købt hus, på toppen af det hele, så sidder teknisk insolvent og kan ikke låne en krone nogen steder...jeg er dybt afhængig af at finde partnere der kan klare den del. Jeg vil som Jesper Buch (Just-eat) også siger, hellere have 25% af en succes, end 100% af en fiasko, så jeg er med på at min situation fordre, at jeg giver det meste væk...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)