Kære Aminoer Dilemma, dilemma. Jeg har fået en idé, der (i al beskedenhed) bliver THE NEXT BIG THING - I MEAN IT! ;-) I min søgen efter samarbejdspartnere/investorer har jeg jo været nødt til at fortælle om min ide. Når ideen er fortalt, er den egentlig lige til at stjæle. Jeg har lavet en NDA (hemmeligholdelsesaftale), som nogle af de mennesker jeg har involveret har skrevet under på. Det er bare ikke sådan en man starter en "date" med, når man henvender sig til store pengemænd/kvinder. De vil ikke skrive under, og jeg har et par gange taget chancen og fortalt min ide, for at få sat det i gang, en af gangene var til en social media guru, der aldrig vendte tilbage, så nu sætter paranoiaen ind, og jeg automatisk frygter at jeg har foræret det væk. SPØRGSMÅLET ER: Hvor går grænsen for hvor meget af sin ide man skal dele....? Jeg er jo sikkert nødt til at skulle gå til mange forskellige mennesker, for at få sammensat teamet der skal realisere ideen, men er det naivt at fortælle det uden en aftale, eller er man bare nødt til at tro på det bedste i folk? Håber I vil give mig lidt konstruktivt input til den her :-) God dag til alle |
Det er de færreste der vil skrive under på noget bare for at få en smule af vide om ideen. Tænk det sådan her; du skal købe en bil. Du møder en bilhandler. For at finde ud af hvilken bil det er skal du skrive under på at du ikke vil købe en bil andre steder uden at vide hvilket mærke der er tale om, hvilke. Farve osv osv.
Folk fraskriver sig retten til at bruge måske helt banale emner i din ide til fremtidige projekter. Man skal igennem en del investore og for det meste er der langt fra ide til aktuel forretning. Held og lykke med din ide!