Jeg har længe haft et .com domæne som jeg vil bruge, til affiliate marketing. Og efter at have hørt den "gamle" lydfil på Amino, omkring et spark i en hvis legemsdel er det vist på høje tid at komme i gang.
Jeg er blevet tilbudt kva dette domæne (tror jeg)et samarbejde med 1 større amerikansk affiliate site, der hedder næsten det samme. Nu vil jeg til en start spørge til hvor begynder jeg i alt det her?. Jeg er med så langt at jeg skal skrive en masse indhold, hvilket jeg allerede gør, for andre firmaer til content på deres sider. Jeg har også oprettet en adsense konto til mit domæne, fået godkendt nogle produkter osv. jeg er bare lidt i tvivl om opsætningen af det hele, så det bliver bedst muligt. Jeg håber der er nogle Aminoer der vil give nogle gode råd med på vejen!
Opsætningen af din hjemmeside bestemmer du egentlig selv. Jeg ved ikke hvad din hjemmeside handler om eller hvilke intentioner du har med siden, men du kan vælge at starte med AdSense eller tilmelde dig et af de mange affiliate netværk.
Men AdSense er en rigtig god start. Du behøves heller ikke at opdatere adsense annoncerne.
Tak for hurtigt svar. Siden skal handle om parfume, dertil tænker jeg at skrive artikler omkring de store brands - deres historie, samt sidste nye parfumer og gå lidt i detaljer omkring duftnoter etc. Det er også her jeg påtænker at have andre ting som make-up etc. ad tid. Er der nogle ting jeg skal være på vagt overfor?. Er i tvivl om jeg skal have sider eller posts eller en blanding?, altså den generelle opsætning, har du gode råd til det?
Det kommer lidt an på hvor ofte du vil opdatere. Hvis du har tænkt dig at have en 4 -7 faste artikler og ellers ikke gøre så meget mere løbende, så kan du bruge sider til det hele, men hvis du påtænker at skrive nye artikler regelmæssigt, vil jeg anbefale, at du bruger posts til dette. Dvs. at du opretter sider til de overordnede og mere statiske elementer på din side (som fx. en kontaktside, og en "om os"-side, samt artikler om et par overordnede emner), og bruger posts til den dynamiske del, ie. at opdatere med nyhedsartikler.
Og så vil jeg anbefale dig Partner-ads affiliate netværk som er utroligt ligetil og overskueligt at arbejde med.
Godt at høre at du bevæger dig ind på affiliategrunden :-D
For det første bør du prøve at finde nogle relevante affiliatepartnere. Det er efter min mening dumt kun at læne sig op ad én, for man ved ikke om de vil opsige ens affiliateaftale et halvt år efter. Dertil er det jo altid rart at kunne sammenligne kommissioner og indtjening per besøg du sender videre.
Opsætningsmæssigt er der mange der holder af blog-opsætningen fordi det er meget nemt at tilføje indhold - og fordi CMS'er som Wordpress er nemme at finde designs til, udvide og rette i. Jeg benytter mig selv af flere forskellige opsætninger, så det er egentlig mest hvad du selv føler for.
Du er velkommen til t sende mig en PM hvis du skal bruge hjælp med noget :-)
Tak for svaret, ja jeg påtænker at gøre som du har skrevet så fint. Jeg trykkede på dit link til Partner-ads og det ser også rigtigt fint ud, men jeg påtænker at sende engelsk talende/læsende kunder videre og der giver danske ads jo ikke rigtig mening?!. Kender du nogle gode affiliate programmer på engelsk?
Jeg har længe haft et .com domæne som jeg vil bruge, til affiliate marketing. Og efter at have hørt den "gamle" lydfil på Amino, omkring et spark i en hvis legemsdel er det vist på høje tid at komme i gang.
Jeg er blevet tilbudt kva dette domæne (tror jeg)et samarbejde med 1 større amerikansk affiliate site, der hedder næsten det samme. Nu vil jeg til en start spørge til hvor begynder jeg i alt det her?. Jeg er med så langt at jeg skal skrive en masse indhold, hvilket jeg allerede gør, for andre firmaer til content på deres sider. Jeg har også oprettet en adsense konto til mit domæne, fået godkendt nogle produkter osv. jeg er bare lidt i tvivl om opsætningen af det hele, så det bliver bedst muligt. Jeg håber der er nogle Aminoer der vil give nogle gode råd med på vejen!
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.