Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en Trussel?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er godt klar over det :) Men hans tone, den bryder jeg mig bare ikke om. Og den følte jeg mig truet af.

Lige meget hvad der sker fremover (Vi skal jo nok komme til at lære hinanden meget bedre at kende, konkurrenten og jeg) - Så har han stadig givet mig dét indtryk, at han allerhelst ville mose mig ned i jorden med en tommelfinger. :) Det får han så bestemt ikke lov til.

Jeg svarede ham i går, med denne mail:

"Kære Michael.

Tak for din mail! :)
Jeg er glad for at høre at du har fundet vejen til Remoulade-Rikke! Det betyder jo at jeg kan findes, og det er aldrig dårligt i forretningsøjemed ;)
Jeg ønsker skam kun at skabe fair og ens vilkår. Og jeg har efter en meget grundig gennem diskusion med mit iværksætter netværk, har jeg valgt at følge dit råd, og midlertidig "lukke" siden.
For selvfølgelig skal jeg da have styr på mine tilladelser, ligesom I unægteligt har. - Derfor er jeg også glad for at du gjorde mig opmærksom på problemet, så jeg kan få det løst.
Så alle er glade :)
Mvh Rikke
NB. - Hvorfor være "fjender" hvis vi kan være "venner"? ;)  Lidt markedskonkurrence er da kun gavnligt for vores foretagene "
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:17

Det er efterhånden nævnt flere gange i tråden, at det er både nemt og gratis, at registrere sig og opfylde de krav som stilles til en virksomhed som den Rikke påtænker at starte.

Og det er jo da bar' deily :-)

Men det er slet ikke i overensstemmelse med hvad konkurrenten skriver til Rikke:

"Situationen lige nu er, at vi har ret betydelige udgifter til at kunne efterkomme de krav som Fødevarestyrelsen stiller til virksomheder som sælger fødevarer."

Så Rikke, skynd dig at kontakte de relevante myndigheder, så du kan få helt klare svar omkring dette.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:23

Glasmager:

Kære Rikke

Du skal naturligvis overholde landets regler og love, men sådan et tudefjæsbrev skal du bare smide i papirkurven! De frygter vel blot du gør det bedre end dem, hvilket jeg iøvrigt ikke er tvivl om at du vil gøre, der er er masser af muligheder for at sende varerne uden at DU behøver at håndtere dem, det er der allerede kommet flere forslag til.

En helt anden ting er....... er det virkelig lakridser og spegepølse du skal bruge dine evner på? nu har jeg læst (også mellem linierne) og set din hjemmeside og dine indlæg....... hold kæft hvor du brænder, hvis du var blandt mine venner (du skal være velkommen) ville jeg helt klart anbefale dig at finde det der nærer din flamme og sætte ord på det, bruge det, formidle det og skrive bogen..... DU er større end Remoulade. en håndbog om virkelige drømme.

Kærlig hilsen

Kenneth

Halløj min nye ven :) - Som virkelig forstår at røre min sjæl!

Jeg bliver bare så glad, når nogle forstår MIG. Og ikke bare afskriver mig som en naiv idealist. For jeg tror at det netop bliver min naivitet og min idealisme, der en dag skal bringe mig min succes! :D 

Tak fordi du ser og forstår mig.

Med dit vidunderlige forslag kan jeg sige, at jeg er igang med at skrive en iværksætter dagbog. (1. afsnit er allerede ude) Jeg har oprettet en Amino blog til formålet.

Her får I på Amino lov til at "komme med" hele den lange vej det er, at få succes med sin iværksætning. Sådan håber jeg ihvertfald at den ender en skønne dag. Men jeg tænkte at det måske kunne være behjæpeligt for andre iværksættere, at læse om de ting jeg kommer til at gennemgå. Så som kontrast til Aminos FANTASISKE iværksætter interviews, hvor man hører deltagernes historie om hvordan de ENGANG startede, så bringer jeg det altså live and up to date :)

Den kan du læse hvis du har lyst.

Og hvem ved, måske ender bogen om hvordan RR blev skabt, som en bog en dag :) 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:24

RemouladeRikke:
Jeg er glad for at høre at du har fundet vejen til Remoulade-Rikke! Det betyder jo at jeg kan findes, og det er aldrig dårligt i forretningsøjemed ;)

He he - sådan! Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:33

Hej Rikke,

RemouladeRikke:
Jeg er godt klar over det :) Men hans tone, den bryder jeg mig bare ikke om. Og den følte jeg mig truet af.

Et lille tip, det vil lette det meget for de andre debatører, hvis du citerer det du svare på :-)

Du kan sagtens nøjes med at citere en lille del af teksten, bare marker det du vil citere og klik på Citér

Stor hilsen
/Brian

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:35

tambou:

Hej Rikke

Som jeg forstår det, er det du har et koncept under udvikling. Du har således ikke en eneste transaktion, som kan udløse nogle sanktioner fra Fødevarestyrelsen. Hvis det er sådan - så slap af og glæd dig over at din konkurrent har hjulpet dig så langt, at du nu ved at der er en række regler du skal overholde.

Michael, Tambou.dk

Jeg tænker mere, at hvis en konkurrent - PÅ DAY ONE - henvender sig, og fremstår "bange og truet", så må jeg gøre et eller andet rigtigt? :) 

Jeg har ikke gjort noget som helt galt nej. Har ikke sendt noget :) - Så jeg er helt rolig.

Har som sagt midlertidigt Ferie "lukket" RR, for at have min røv ren. Det samme med facebooksiden. Hvor jeg har gjort det meget tydeligt, at jeg IKKE kan tage imod bestillinger lige nu. ALLE facebook følgere (kun 29, men det er også mange fans på 2 dage *S) Har fået besked herom.

Og ja, ingen tvivl om, at Hjemves mail til mig, bare har sat ENDNU mere gang i hele udviklingen :)

KRAM 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:40
T-Nielsen:

Det er efterhånden nævnt flere gange i tråden, at det er både nemt og gratis, at registrere sig og opfylde de krav som stilles til en virksomhed som den Rikke påtænker at starte.

Og det er jo da bar' deily :-)

Men det er slet ikke i overensstemmelse med hvad konkurrenten skriver til Rikke:

"Situationen lige nu er, at vi har ret betydelige udgifter til at kunne efterkomme de krav som Fødevarestyrelsen stiller til virksomheder som sælger fødevarer."

Så Rikke, skynd dig at kontakte de relevante myndigheder, så du kan få helt klare svar omkring dette.

Hendes konkurrent havde sidst kontrolbesøg i 2008 - Så de overrender da ikke virksomheden der!

Og så er der gennemgået egenkontrol for: Indkøb, transport, pakning, rengøring af bil m.v

Kan ikke se hvilke udgifter de skulle have. De prøver bare at skræmme hende.

Sådanne virksomstyper placeres som regel i risikogruppen "Ultra Lav". Se mere på http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontrol/Hvor_tit_hvor_laenge/Hvor_tit/Sider/Risikogrupper.aspx
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:49

Ronni Plindstrup:
et tip:

Opfølgning

Det kan jo heller ikke være rigtigt at hvis jeg ansætter en personlig assistent som har eget cvr nummer til at købe ind for mig i det lokale supermarked, at denne person så skal godkendes til transport af fødevare fordi personen laver transport fra supermarked til min lejlighed. 

Der må ligge nogen seperate regler for netop denne type af service, og hvis du som tidligere nævnt benytter et fragtfirma der allerede har den godkendelse, så er jeg sikker på du kan slippe igennem.

Måske hvis du klasificerer dit produkt som en serviceydelse, og ikke som et salg af fødevare. Sådan at din fortjeneste ikke er et beløb pålagt varen, men et seprerat beløb der betales for din service.

Du leverer en serviceydelse, og varen fragtes derefter at et godkendt fragtfirma.

Ved det ikke. brainstormer bare.

I det øjeblik nogen betales for at hente og bringe fødevarer, skal firmaet registreres.

Noget helt andet. Det er NEMT at blive registreret og det GRATIS! Og i det her tilfælde, vil der ikke være store krav til egenkontrol m.v. Endvidere vil denne type virksomhed ikke skulle have smiley og heller ikke have regelmæssige kontrolbesøg.

Lad os sige at man kan slippe for registreringen ved at bruge oceaner af tid på at skrue virksomheden underligt sammen og lave røvaftaler med alle mulige. Så vil jeg tro det er nemmere og billigere (gratis) at få den registrering. Og så er der jo risikoen for at FVST allIgevel gennemskuer rodet og kvitterer med en bøde.

Men som sagt. Fødevarestyrelsen er meget klare i spyttet: Handles der fødevarer skal du registreres. Også selvom du anser dig selv som mellemmand-fragtmand-serviceleverandør.

HAHA - Du sagde "røvaftaler" Sjovt ord, der fik mig til at grine højlydt :D

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:55

et tip:

Skat er også yderst klare i deres udmeldinger om at man skal betale skat, alligevel findes der masser af lovlige muligheder for at omgå dette.

Kan godt være det er gratis, men hvis det er en byrde for hende overhovet bare at blive momsregistreret og lign, så kunne et par telefon opkald måske åbne døren for en konstruktion der gjorde det lettere. Specielt hvis det blot handler om "ord leg" og en alternativ defination af servicen, og ikke en mærkelig sammenskuet virksomhed som består af røvaftaler.

Ud over det så vil jeg nyde at se hende give en stor fed fuck finger til det firma som har sendt den mail. De har åbenbart nogen udfordinger forbundet med dette, så det kan ikke være helt så nemt og problemfrit som du hentyder til.

De kommer ikke til at kunne se min røv, for fodsåler når jeg render fra dem. 

Men timing er selvfølgelig altafgørende! - Jeg startede det hele op, på et tidspunkt hvor jeg ikke var klar. Det kan man sige meget om, men sandheden er at jeg kun gjorde det, fordi jeg TROEDE at jeg var klar.

Jeg anede ikke så meget om alle de her ting. For meget af det virker fuldstændig ulogisk for mig! - (Det har uden tvivl gjort mig meget opmærksom på iværksætter politik - Og DEN kamp kommer jeg også til at deltage i, og kæmpe for i fremtiden!) - Men jeg fortryder ingenting her! Tværtimod. Mine problemer/udfordringer, har jo "aktiveret" jer, til at give mig en masse hjælp, råd og vejledning. Det er DET, der har drevet mig frem. Det er JER, der har givet mig løsningerne og vist mig vejene. 

Det vil jeg altid være jer allesammen taknemmelig for! Både de gode råd, men også de sure opstød. ALLE kommentarer både her, i min mailbox, min blog osv. har været brugbare. -

Jeg håber at jeg en dag, kan betale jer allesammen tilbage! :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:58

Ronni Plindstrup:
Drop desuden din snak om fragt! Du udstiller sq dig selv lidt!

Var den til mig? :)

For det er altså ikke mig, der diskuterer om jeg skal have tilladelser eller ej. Det VED jeg godt at jeg skal :)

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)