Kære Amino. Jeg har modtaget en mail fra en "konkurrent". "Att.: Rikke Mylund Jeppson. Jeg har netbutikken xxxxxxxxx. På nettet er jeg blevet opmærksom på, at du på sitet remoulade-rikke.com sælger fødevarer til udlandsdanskere. Du er naturligvis velkommen til at ville betjene den samme kundegruppe som os. Det skal blot ske på fair og ens vilkår. Situationen lige nu er, at vi har ret betydelige udgifter til at kunne efterkomme de krav som Fødevarestyrelsen stiller til virksomheder som sælger fødevarer. Derfor er det problematisk for os, at du har oprettet en lignende virksomhed som vores, men uden at have de nødvendige tilladelser. Vi henstiller derfor til dig, at du senest i morgen onsdag klokken 16.00, lukker din butik. Såfremt at du vælger ikke at efterkomme vores henstilling, vil vi umiddelbart efter tidsfristens udløb, anmelde din virksomhed til Fødevarestyrelsen. Venlig hilsen xxxxxxxx" (Anonymiseret af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud) Jeg ved ikke rigtig om jeg skal opfatte det som en trussel? Min "virksomhed" er jo en hobby viksomhed. Endnu Uregistreret... Kan han reelt give mig problemer? - Det ville jeg nemlig bare være så ked af. KRAM |
Bare fordi du er en hobbyvirksomhed er du ikke fritaget fra regler og ansvar.
Du må jo heller ikke stille dig og sælge alkohol uden bevilling fra politiet. Uanset om det er hobbyvirksomhed eller ej.
Jeg vil anbefale dig at overveje konsekvenserne i at blive meldt til fødevarestyrelsen - bøde eller evt. miste muligheden for i fremtiden at blive godkendt.
Der ud over er det vel ikke fair du får en konkurrence fordel ved at snyde på vægten?