Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en Trussel?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Jeg har modtaget en mail fra en "konkurrent". 

"Att.: Rikke Mylund Jeppson.

Jeg har netbutikken xxxxxxxxx. På nettet er jeg blevet opmærksom på, at du på sitet remoulade-rikke.com sælger fødevarer til udlandsdanskere.

Du er naturligvis velkommen til at ville betjene den samme kundegruppe som os. Det skal blot ske på fair og ens vilkår.

Situationen lige nu er, at vi har ret betydelige udgifter til at kunne efterkomme de krav som Fødevarestyrelsen stiller til virksomheder som sælger fødevarer. Derfor er det problematisk for os, at du har oprettet en lignende virksomhed som vores, men uden at have de nødvendige tilladelser.

Vi henstiller derfor til dig, at du senest i morgen onsdag klokken 16.00, lukker din butik. Såfremt at du vælger ikke at efterkomme vores henstilling, vil vi umiddelbart efter tidsfristens udløb, anmelde din virksomhed til Fødevarestyrelsen.

Venlig hilsen

xxxxxxxx"

(Anonymiseret af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud)

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal opfatte det som en trussel?

Min "virksomhed" er jo en hobby viksomhed. Endnu Uregistreret...

Kan han reelt give mig problemer? - Det ville jeg nemlig bare være så ked af.

KRAM

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 6 person

Bare fordi du er en hobbyvirksomhed er du ikke fritaget fra regler og ansvar.

Du må jo heller ikke stille dig og sælge alkohol uden bevilling fra politiet. Uanset om det er hobbyvirksomhed eller ej.

Jeg vil anbefale dig at overveje konsekvenserne i at blive meldt til fødevarestyrelsen - bøde eller evt. miste muligheden for i fremtiden at blive godkendt.

Der ud over er det vel ikke fair du får en konkurrence fordel ved at snyde på vægten?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:11

Tvivler nu på at han kan gøre noget, med mindre du ikke har de fornødne tilladelser fra fødevarestyrelsen han omtaler, som skal benyttes for at kunne køre virksomhed af den type.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

Du kan se de vejledende bøder her: fødevarestyrelsen

Det kan blive dyrt hvis du ikke følger reglerne.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 17:16

Anders Skovsende:

Bare fordi du er en hobbyvirksomhed er du ikke fritaget fra regler og ansvar.

Du må jo heller ikke stille dig og sælge alkohol uden bevilling fra politiet. Uanset om det er hobbyvirksomhed eller ej.

Jeg vil anbefale dig at overveje konsekvenserne i at blive meldt til fødevarestyrelsen - bøde eller evt. miste muligheden for i fremtiden at blive godkendt.

Der ud over er det vel ikke fair du får en konkurrence fordel ved at snyde på vægten?

Jeg vil give Anders ret, det er dit ansvar at havde alle tilladelser . . . .

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:18

Hej Anders.

Men jeg SÆLGER jo reelt ikke noget. Jeg formidler... Ligesom jeg har gjort, for mine venner og bekendte. 

Jeg opkræver ingenting for arbejdet, men tager naturligvis imod donationer - Såfremt kunden ønsker at give "drikkepenge" for en god service.

Hvorfor er det unfair? - Hvis jeg kan vokse mit projekt større end mine konkurrenters, så er jeg vel bare bedre i faget. Og det skal JEG da også anerkendes for? 

Hvad skulle han anmelde mig for?

Igen, jeg ved det ikke. Jeg tærer på min egen logiske sans. Men jeg har tit oplevet at den har slået fejl :) Derfor denne tråd...

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 17:19

Sådanne trusler er ofte tomme. Dog er det springende punkt om du har de lovpligtige tilladelser.

Du skal selvfølgelig drive virksomhed efter de gældende regler, udstukket af fødevarestyrelsen. Gør du ikke det, har din konkurrent helt sikkert en sag mod dig.

...Efter at have set din side skal jeg ikke gøre mig til dommer over om dit koncept kræver godkendelse eller ej.

Men meget sjovt koncept :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 17:24

Nu har jeg kikket på siden, og jeg ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så har du varerne i hænderne:

Så kontakt mig i dag og fortæl mig hvad du kunne tænke dig. Så sørger jeg for at finde den absolut bedste pris, og sende din pakke hurtigt afsted til dig - Hvor end du i verden er.

Dvs. du sender varen til modtageren i udlandet. Så er der krav til hvordan du opbevarer fødevarer, håndterer det etc. Dvs. du vil kunne få ørerne i maskinen.

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 17:26

Hvis jeg var dig, ville jeg måske lave det mere som en blog om det at være udlandsdansker - savnet til de danske varer. Evt. med service for brugerne, hvor du linker til stedet det kan købes hvor der sendes til udlandet.

Krydret med lidt affiliate og adwords, så tror jeg du ville kunne lave et mere spændende projekt :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

RemouladeRikke:
Men jeg SÆLGER jo reelt ikke noget. Jeg formidler... Ligesom jeg har gjort, for mine venner og bekendte. 

Om du kalder det "sælger" eller "formidler imod donationer og drikkepenge" gælder reglerne stadig.

Man kan vel mene, at en konkurrent har et berettiget ønske om at I skal konkurrere på lige vilkår - og indenfor lovens rammer.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)