Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig: Udvidet selvangivelse 2011 - Brug for hjælp :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg er selvstændig konsulent og har været det et år nu. Jeg opgav 0 i forventet indtjening da min løn varierer meget fra måned til måned.

Har dog lagt til side, så ikke noget problem. Problemet er: Hvor pokker indtaster man det i selvangivelsen? Jeg udbetaler alt indtægt til mig selv, så de forskellige beskatningsordninger (virksomhed- og kapital) er for så vidt uinteressante.

Alt jeg vil er at indberette min indtægt som b-skat. Men der står intet om det i selvangivelsen eller nogen steder jeg kan finde.
Kun at man får fremsendt b-skat indbetalingskort, men dem kan man ikke bruge hvis man har opgivet 0 i forventet indtjening.

Jeg har den simpleste virksomhedsform med det simpleste regnskab. Kun indtægter der udbetales til mig selv.
Jeg har betalt moms løbende som man skal. Jeg vil bare gerne angive hvor meget jeg har tjent og få at vide hvor meget jeg skal betale Smile

På forhånd tak

Jensen 

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:03

Rubrik 111?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Rubrik 111, overdskud af virksomhed.

Kapitalafkast- og virksomhedsordning er formentlig ikke relavant for dig endnu.

Vær opmærksom på at det er resultatet før renter.

Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 22:24

Tak. Det tænkte jeg nok :)

Men hvordan angiver jeg at jeg udbetaler det fulde beløb til mig selv? Det er måske ligemeget og min skat udregnes på baggrund af overskuddet når nu jeg ikke er med i kapital- og virksomhedsordning?

Mvh

Jensen

Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:27

Hvis du har en omsætning under 300.00 skal du kun angive dit overskud i rubrik 111,- og husk det er beløbet før renter.

Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 22:29

Ok. Jeg har dog en omsætning på over 300.000 men det ren honorar udbetaling som konsulent :)

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 22:32

Så har du vel også nogle udgifter? De skal tastes i regnskabs oplysninger som kommer efter rubrik 111 :-)

Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 22:45

Næeh. Jeg cykler på arbejde ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48

som jeg læser det, er det i dit fald rubrik 111/112 og 114/117 som kan være aktuelle i forskud - Med omsætning over 300.000 kr bliver det så i den udvidede desuden 302-306 og 320-335 som jeg husker det, men det ser du derinde. Det er omsætningen over de 300.000 kr der betyder den fulde udfyldelse. Du kan se lidt om det her: http://www.dagligmail.dk/jurvejl/vbdisplay.asp?oId=1748277&vId=204403&tId=Indsendelse%20af%20regnskabsoplysninger

en del kan være så simpelt i dit fald, at det er 0 der skal skrives i feltet

Jeg går ud fra din omsætning på over 300.000 kr stammer fra flere forskellige arbejdsgivere, for ellers kunne du nok være lønmodtager, selv om det er honorar - men det er jo en anden sagSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 10
Skrevet kl. 23:07

Slet ingen edb, telefon, lappe grej til cykel ;-) papir, blyant??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)