Jeg er selvstændig konsulent og har været det et år nu. Jeg opgav 0 i forventet indtjening da min løn varierer meget fra måned til måned.
Har dog lagt til side, så ikke noget problem. Problemet er: Hvor pokker indtaster man det i selvangivelsen? Jeg udbetaler alt indtægt til mig selv, så de forskellige beskatningsordninger (virksomhed- og kapital) er for så vidt uinteressante.
Alt jeg vil er at indberette min indtægt som b-skat. Men der står intet om det i selvangivelsen eller nogen steder jeg kan finde. Kun at man får fremsendt b-skat indbetalingskort, men dem kan man ikke bruge hvis man har opgivet 0 i forventet indtjening.
Jeg har den simpleste virksomhedsform med det simpleste regnskab. Kun indtægter der udbetales til mig selv. Jeg har betalt moms løbende som man skal. Jeg vil bare gerne angive hvor meget jeg har tjent og få at vide hvor meget jeg skal betale
Men hvordan angiver jeg at jeg udbetaler det fulde beløb til mig selv? Det er måske ligemeget og min skat udregnes på baggrund af overskuddet når nu jeg ikke er med i kapital- og virksomhedsordning?
en del kan være så simpelt i dit fald, at det er 0 der skal skrives i feltet
Jeg går ud fra din omsætning på over 300.000 kr stammer fra flere forskellige arbejdsgivere, for ellers kunne du nok være lønmodtager, selv om det er honorar - men det er jo en anden sag
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER