Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Groft spørgsmål vedr. militærtjeneste!

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er da utroligt som I piver over at skulle ind og få lidt gratis motion på statens regning. Nææ... dengang jeg skulle ind da.... blablablabl

Jeg var inde og springe i ''91 i det der hed Civilforsvaret. Nu har de så lavet det om til Beredskabskorpset. De 6 måneder jeg var der inde er nogle jeg aldrig vil glemme (jeg var der forresten med Thomas Villum Jensen hvis I kender ham). Der lærte jeg faktisk mange ting som jeg har brugt den dag idag.

Jeg syntes at man skulle tage sin tørn istedet for at bruge tiden på at vræle over at man skal ind. Vi er sgu mange før jer der har taget vores del af slæbet.... nu er det så bare jeres tur.

For mig at se er det en slags mandomsprøve at man skal ind og springe ;)

Så derfor... tag springet..... lær af det og brug noget af det du har lært i din dagligdag som iværksætter....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:36
Gemte lige... Glæd jer over at I ikke bor i rusland.... der er værnepligten 2 år... og der er ikke noget der hedder "jeg vil ikke" ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Hmmm... Jeg må sige at jeg er af den overbevisning at det der med værnepligten er en urimelig forældet tanke som udelukkende stadig er i værks fordi der findes personer i folketinget som er af den overbevisning at mange af de friske unge mennesker (mænd!!!) slet ikke ville kunne klare en dagligdag uden at de har været på et tvangs opdragelsesophold hvor de er blevet disciplineret til ukendelighed (jaja, det er selvfølgeligt overdrevet, men som bekendt fremmer overdrivelse forståelsen ).

Helt ærligt syntes jeg at et ophold i militæret er fuldstændigt spildt i forhold til dagens Danmark!
Jeg kan slet ikke forstå denne her tanke med at det skulle give plusser i forhold til arbejdsmarkedet med sådan et ophold, reelt set er det en arbejdsgiver kan se på cv''et "uddannet til at slå mennesker ihjel". (Der er selvfølgeligt en masse sociale relationer som bliver stiftet ved et sådannet ophold, men så syntes jeg lige så godt man kunne tvinge unge mennesker på efterskole eller noget lignende!)
Det skal måske lige nævnes at jeg ikke er pacifist og at jeg mener vi skal have et internationalt beredskab (professionelt, that is), men et forsvar det giver jo ingen mening.

Så for lige at opsumere, så mener jeg at forsvaret/værnepligten bliver oprethold alene som en opdragelsesinstitution.

Og så lige en sidste ting, bare for lige at kommenterer på at kvinder ikke skal til session. Hvad er det da for en gang sexisme! Det er da helt ude i hampen at der kan eksisterer sådan en forskelsbehandling i dagens Danmark, jeg kan ikke forstå hvad meningen med det skulle være.
Argumentationen, går jeg ud fra, er noget i stil med; jamn piger er jo hverken mentalt eller fysiologisk egnede til den slags! Men hvis vi viderefører den logik så kan vi jo hurtigt argumentere for at børnepasning ikke lige er i mandens boldgade sådan mentalt og fysiologisk...
Men vi gør det jo alligevel både af pligt og lyst.

Og så lige en kommentar til debat starteren. Jeg kan overhovedet ikke se noget moralsk problem i at du skulle snyde dig ud af din værnepligt på en eller anden måde. Tænk på alle de ressourcer samfundet ville spare hvis vi slap for at betale for din og ligesindedes militære/beredskabsmæssige uddannelse. Det er jo trods alt mine skatte penge det går ud over.

Mvh Peder

Mvh Peder

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Enig i det meste. Værnepligten bør være frivillig....men det er den ikke. Så hold op med at lyde som en sælunge og bid tiden i dig
Jeg valgte selv at komme ind i 1996 og fortrød det mange, mange gange undervejs. Senere i mit liv valgte jeg også at tage til Afghanistan, 2002, og fortrød det også til tider rigtig meget. Nu  4 - 5 år efter er jeg enormt glad for at jeg valgte militæret to gange i mit liv. Jeg ville ikke have været oplevelserne og kammeratskabet for uden.
Som Demitri nævnte skal du ikke tage negative vibes med, hvis du vælger at gennemføre. Det bliver det ikke sjovere af, hverken for dig eller dine kammerater. Tag det som et at de små skub livet giver og se om du ikke lærer noget af oplevelsen trods alt - det er jeg sikker på du gør. Held og lykke.
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg i dag gjorde lige præcis alt jeg kunne for at undgå det - men jeg blev selvfølgelig erklæret "Egnet". Gosh. Tillykke til mig. Not.

Dagen starter med at man skal se film i tre kvarter om hvor fantastisk forsvaret og dets fredsbevarende styrker er. Nææh, vi fik lov at se en soldat der overrakte en brønd til nogle fattige afrikanere - smart nok, men det forstår jeg ikke man dør af? Ikke med et ord i dét indslag blev det nævnt at det så faktisk ikke er så stor en del af operationen.

Så ellers sidde og vente en time på at få lov til at lade et halvt år af mit liv afgøre af en latterlig tombola. Heldigvis blev det frinummer, så jeg alligevel kan få lov at drive min forretning videre uden dét som en udfordring at skulle over. Og dét er jeg glad for.

Hav en rigtig god dag alle sammen - det skal jeg ihvertfald nok få! Nedlæg det totalt ligegyldige foretagende - magen til spild af skattekroner skal man godt nok lede længe efter.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:44

Hvad med i stedet at udleve dine drømme som iværksætter i militæret - og gøre karriere som indkøber! Så kan du bruge ligeså mange penge du vil på ubrugeligt udstyr til flere millioner Cool

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 22:15

Ha ha! Nu er det ikke lige sådan jeg driver min egen virksomhed, for så ville jeg formentlig blive nødt til at dreje nøglen om! Men sådan fungerer det så ikke alle steder i samfundet.. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:01

Jeg ser bestemt intet problem i militærtjeneste. Folk, der har lyst til at få en tur gennem systemet skal da have lov til det, og jeg støtter det gerne gennem skatten. Problemet er den pligt, der påhviler mænd, hvilket jeg hverken kan se det retfærdige eller fornuftige i. Gør det til en ret i stedet!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:31

Jeg har aldrig rigtig forstået, hvordan den nuværende pligt der kun rammer unge mænd er sluppået forbi vores ellers strenge lovgivning mod kønsdiskriminering.

Jeg har, med udgangspunkt i samme logik, forsøgt at forklare mange kvinder, at vi mænd ikke så godt egner os til rengøringsarbejde og den slags, så det nok er bedst, at de klarer det helt. De forstår det ligeså lidt, som jeg forstår den tvungne militærtjeneste.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:58

Jeg har selv været inde som Værnepligtig i Slagelse og det var utroligt kedeligt.
Jeg er selv imod Militær og våben, men dette var bare mærkeligt.

Halvdelen af tiden var foredrag om hvordan forsvaret  fungere og hvad de har af muligheder for en i fremtiden, dvs uddannelser og udstationeret.

Dem første uge får du ikke noget søvn eller tid til at slappe af. De vækker en kl 4 eller 5 om morgenen men du er først i seng kl 22.
Hver morgen skal ens værelse bare være rent.

Det eneste jeg fik ud af at være værnepligtig er at jeg fik mit højre knæ ødelagt.  Fik en permanent skade, men det troede deres såkaldte "læger" ikke. Det var kun en overbelastning. Jeg ved godt hvad en belastning er og hvad en knæskade er, da jeg har spillet Håndbold på højeste plan i 8 år på det tidspunkt. De fandt så først ud ad det, efter jeg krævede at blive sendt ud til en Special Læge.

Nok om det. Der er 2 måder man kan undgå at blive sendt ind som værnepligtig. 
Kontakt mig gerne for mere Info hvis du ønsker det. ;-) 

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)