Det handler vel bare om at gøre gevinsten tilpas lille og straffen tilpas stor. I stedet forsøger man at løse det med kontrol, kontrol og mere kontrol. Omkring firmabiler, så læste jeg (en anden amino'er) i går, som nægtede at have firmanavn på sin bil. Han sælger hifi, bor 500 meter fra Christiania. Ofte har han mange mange tusinde kroner bagi sin bil - hvorfor skilte med det? Af samme årsag kører han bevidst i en gammel og bulet varevogn - den har folk indtil nu ladet være i fred. |
@ Anders,
det er netop den "kontrol og mere kontrol" politik, der bliver ført, den er gal med.
Denne lov mistænkeliggør alle. Jeg vil vædde med, at det er dem, der laver allermest sort arbejde, der hver gang husker, at få et skide skilt ud til vejen, når de monterer et eller andet.
Hvad hjælper denne lov. Tror godt de fleste kan finde ud af, at omgå den? Men vi har nu fået lidt mere arbejde til staten, så de kan retfærdiggøre verdens største offentlige sektor.
Det der gør DK fattigt er ikke den sorte økonomi. De penge rammer på et eller andet tidspunkt en hudløs ærlig sjæl, der får dem beskattet. Når en tømrerlærling får 5.000 kr. af mig for at lægge et gulv og bruger dem på den lokale bodega har SKAT jo bare måttet vente en omgang inden de kunne solde pengene op på flere åndssvage kontrolinstanser.
Der, hvor der skal sættes ind er ved socialt bedrageri og udlændinge, der sender overførelsesindkomster ud af landet. Så må de få for meget.
Et lille skridt kunne være, at lade være med at staten sender børnepenge ud af landet via udenlansk arbejdskraft, der har ret til børnepenge fra DK til deres børn i hjemlandet. Det er sku kun i DK, at vi er så dumme.