Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde - rød regering

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CharlotteR:
Jeg nægter at tro at mange af dem der virkelig gør sig i sort arbejde ikke fortsat ville arbejde sort hvis skatten blev sænket.

Det handler vel bare om at gøre gevinsten tilpas lille og straffen tilpas stor. I stedet forsøger man at løse det med kontrol, kontrol og mere kontrol.

Omkring firmabiler, så læste jeg (en anden amino'er) i går, som nægtede at have firmanavn på sin bil. Han sælger hifi, bor 500 meter fra Christiania. Ofte har han mange mange tusinde kroner bagi sin bil - hvorfor skilte med det? Af samme årsag kører han bevidst i en gammel og bulet varevogn - den har folk indtil nu ladet være i fred. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:42
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

@ Anders,

det er netop den "kontrol og mere kontrol" politik, der bliver ført, den er gal med.

Denne lov mistænkeliggør alle. Jeg vil vædde med, at det er dem, der laver allermest sort arbejde, der hver gang husker, at få et skide skilt ud til vejen, når de monterer et eller andet.

Hvad hjælper denne lov. Tror godt de fleste kan finde ud af, at omgå den? Men vi har nu fået lidt mere arbejde til staten, så de kan retfærdiggøre verdens største offentlige sektor.

Det der gør DK fattigt er ikke den sorte økonomi. De penge rammer på et eller andet tidspunkt en hudløs ærlig sjæl, der får dem beskattet. Når en tømrerlærling får 5.000 kr. af mig for at lægge et gulv og bruger dem på den lokale bodega har SKAT jo bare måttet vente en omgang inden de kunne solde pengene op på flere åndssvage kontrolinstanser.

Der, hvor der skal sættes ind er ved socialt bedrageri og udlændinge, der sender overførelsesindkomster ud af landet. Så må de få for meget.

Et lille skridt kunne være, at lade være med at staten sender børnepenge ud af landet via udenlansk arbejdskraft, der har ret til børnepenge fra DK til deres børn i hjemlandet. Det er sku kun i DK, at vi er så dumme.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roscoe:
Fra 1. januar 2013:
 •Bliver der indført krav om tydeligt navn eller logo på gulpladebiler.

Den tror jeg forsikringsselskaberne elsker..

Men det er jo typisk sådan at tingene starter et sted, og så udvikler de sig derfra. Skat's beføjelser er løbende blevet udvidet, og nu udvikler det sig så. Og det vil de jo åbenlyst fortsætte med, så jeg glæder mig allerede til at se hvad næste påfund bliver.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:48

Lars Nielsen:

SERPNAME:

Man kunne måske prøve at sænke skatten lidt... Det fatter de stadig ikke.. Kun liberal der forstår lidt.

Har der ikke være lovet skattelettelser siden Fogh kom til roret?

Jo og der er jo intet sket, hverken fra rød eller blå regering. Liberal er stadig kun de eneste der ønsker det, og at der faktisk sker noget.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:
Skat's beføjelser er løbende blevet udvidet, og nu udvikler de sig så. Og det vil de jo åbenlyst fortsætte med, så jeg glæder mig allerede til at se hvad næste påfund bliver.

Der var en på 180 grader, der skrev (frit efter hukommelsen):

"Hvis man tager en frø og smider den i en gryde med kogende vand springer den op. Hvis man tager en frø og smider den i en gryde med koldt vand og derefter langsomt hæver temperaturen bliver den kogt levende".

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:
så jeg glæder mig allerede til at se hvad næste påfund bliver
Borgerkortet.. et kort med alle ens oplysninger skat, nemidbank, kørekort, sygesikring, fingeraftryk og dna. som man selvfølgelig altid er pligtig til at kunne fremvise for enhver kontrolmyndighed på forlangende..  og derefter selvfølgelig et forbud mod kontante transaktioner over kr. 100.  Men hvis man ikke har noget at skjule så har man jo selvfølgelig ikke noget at frygte....

Alle de borgerrettigheder der er bygget op over flere hundrede år pildes stille og roligt ned mens vi styre mod et østtysk stasi samfund, retssikkerhedsgarantier om at meget indgribende skridt som aflytning m.v. kun må bruges i forbindelse med alvorlige forbrydelser udvandes...

Det er efterhånden svært ikke at komme til at lyde som gamle Jeronimus... 

Den nuværende regerings politik er åbenbart: Kontrol er godt, meget kontrol er bedre men total overvågning og en præmie for at stikke naboen DET ER SKU GENIALT !!! Ick!

Eller er det bare mig der er ved at udvikle mig til en tosset Jeronimus ?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 7 person

Thomas Rosenstand:
Det kan jo ikke være anderledes i et land, hvor vælgerne bevidst har valgt en regering, der bl.a. har folk som
" target="_blank">Ole Sohn på ministerposter. At meningsmålingerne nu har vendt ændrer desværre ikke på, at bordet fanger. Spørg dem du kender, der har stemt S, SF eller EL ved sidste valg om, hvad de anbefaler. Det er dem, der bærer ansvaret.

Det var ligegyldigt om man valgte rødt eller blåt i forhold til tosserierne. Blå blok lavede terrorlov. Jeg kan også huske SKAT gerne ville spejle vores diske. Ole Sohn har startet sin egen virksomhed, så på den baggrund alene er han en out-sider i folketinget og jeg synes han er 'tilgivet' for alt der skete for 20 år siden. Indtil man kan flygte fra Danmark som dig kan man stemme på LA :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:32

Roscoe:
Et lille skridt kunne være, at lade være med at staten sender børnepenge ud af landet via udenlansk arbejdskraft, der har ret til børnepenge fra DK til deres børn i hjemlandet. Det er sku kun i DK, at vi er så dumme.

Primitivt. Hvis man betaler skat i Danmark, skal man vel have de samme goder som alle andre - også selvom man vælger at sende dem ud af landet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jesper:
Ole Sohn har startet sin egen virksomhed, så på den baggrund alene er han en out-sider i folketinget og jeg synes han er 'tilgivet' for alt der skete for 20 år siden. Indtil man kan flygte fra Danmark som dig kan man stemme på LA :)

Jeg har rejst nok i det daværende DDR til ikke at kunne tilgive - lige så lidt som jeg ville kunne tilgive en nazist.

Jeg kan ikke lide, du skriver "flygte fra Danmark som dig". Jeg er ikke flygtet. Var jeg det, ville jeg være en flygtning, og en flygtning kunne jo aldrig drømme om at rejse til det land, han er flygtet fra, vel? Det giver ikke rigtig mening. Og jeg rejser af og til til Danmark for at tale på konferencer - og jeg driver også flere virksomheder i mit fædreland. Jeg er blot udflyttet :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:19

Thomas Rosenstand:

Jesper:
Ole Sohn har startet sin egen virksomhed, så på den baggrund alene er han en out-sider i folketinget og jeg synes han er 'tilgivet' for alt der skete for 20 år siden. Indtil man kan flygte fra Danmark som dig kan man stemme på LA :)

Jeg har rejst nok i det daværende DDR til ikke at kunne tilgive - lige så lidt som jeg ville kunne tilgive en nazist.

Jeg kan ikke lide, du skriver "flygte fra Danmark som dig". Jeg er ikke flygtet. Var jeg det, ville jeg være en flygtning, og en flygtning kunne jo aldrig drømme om at rejse til det land, han er flygtet fra, vel? Det giver ikke rigtig mening. Og jeg rejser af og til til Danmark for at tale på konferencer - og jeg driver også flere virksomheder i mit fædreland. Jeg er blot udflyttet :-)

Offtopic, men jeg kunne simpelthen ikke lade være. Jeg kom lige til at tænke over, hvor tit folk forsøger at underminere dine argumenter mod tingenes tilstand i Danmark. Det virker faktisk, som om du ikke må mene noget mere, fordi du er rykket videre.
Side 2 ud af 5 (45 indlæg)