Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde - rød regering

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
og en flygtning kunne jo aldrig drømme om at rejse til det land, han er flygtet fra, vel?

Er du sikker? Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:27

BZR:
Offtopic, men jeg kunne simpelthen ikke lade være. Jeg kom lige til at tænke over, hvor tit folk forsøger at underminere dine argumenter mod tingenes tilstand i Danmark. Det virker faktisk, som om du ikke må mene noget mere, fordi du er rykket videre.

Præcist :-) Men så længe mit syvcifrede skattebidrag ryger i den danske statskasse, har jeg en mening - og udtrykker den.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:29

Thomas Rosenstand:
Jeg har rejst nok i det daværende DDR til ikke at kunne tilgive - lige så lidt som jeg ville kunne tilgive en nazist.

Point taken, det har jeg ikke. Jeg undskylder ikke for Sohn, men synes ikke han er den værste i øjebliksbilledet.

Thomas Rosenstand:
Jeg kan ikke lide, du skriver "flygte fra Danmark som dig". Jeg er ikke flygtet

Det var nok det gamle ordsprog om 'hvad hjertet er fuldt af' der fik mig til at skrive sådan, men ikke i nogen ond mening :) Jeg synes man kæmper forgæves mod velmenende, men dumme, forslag og tror vi får meget mere af samme slags. Barselsorlov til selvstændige finansieret af selvstændige, praktikpladser til nyuddannede finansieret af dem der ikke har råd til at ansætte osv. Hvis man som politiker vil skabe arbejdspladser i Danmark kunne man starte med at overveje hvorfor f..... man ikke har startet sin egen virksomhed i stedet for at sidde i Folketinget.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Er du sikker? Smile

Jeg elsker ironi, som du ved ;-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:35

Jeg kommenterer ikke på holdninger andre tillægger mig, men

Thomas Rosenstand:
Præcist :-) Men så længe mit syvcifrede skattebidrag ryger i den danske statskasse, har jeg en mening - og udtrykker den.

Betaler du stadig dansk indkomstskat? Og i så fald: Hvorfor?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:46

Jesper:
Betaler du stadig dansk indkomstskat? Og i så fald: Hvorfor?

Nej - men mine selskaber betaler selskabsskat.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:45

Thomas Rosenstand:
Nej - men mine selskaber betaler selskabsskat.

Du kunne jo vælge at registrere dem i Irland så er den i det mindste ikke så stor ;)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:37

Hej Roscoe - hvem du så end er!

Flere nationaløkonomer hælder som jeg selv mener til at: - Pengene har det bedst i borgernes lommer” – men når det er sagt skal man huske på at mikroøkonomierne ( husholdningerne - din og min økonomi) kan godt have det godt selv når makroøkonomierne er sat ud af spillet som det sker i Grækenland og andre lande pt.

Hvis statens økonomi ikke hænger sammen – makroøkonomi – ja så kan man ikke drive et land og da vi mennesker elsker, at optimere egen økonomi og for mange ikke betaler til samfundet skabes et behov for lovgivning der sikre bedst mulig skatteopkrævning og hermed lukker skatte hullerne og begrænse sort arbejde.

Så hvis vi alle opførte os ordentligt og opgav hvad der burde opgives kunne vi drive samfundet videre uden alle disse kontrol foranstaltninger!

Blå eller rød samme problematik – vi mangler ca. 100 mia. i kassen pt!

Grækerne har ikke villet/kunne inddrive skatterne i mange år og man har der i flere år haft sort betaling for ydelser privat såvel som offentlig.

Så trådstarter vær du blot tilfreds med at du betaler hvad du skal og glæd dig så over at der nu vil blive nogle flere der må følge dig og begynde at betale!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

DesignYOU:
Du kunne jo vælge at registrere dem i Irland så er den i det mindste ikke så stor ;)

Ja det kunne jeg, men det vil jeg ikke. Selskaberne er danske og agerer i det danske samfund. Derfor betaler jeg - omend med en vis fortrydelse i nogle tilfælde - skat i Danmark fra dem. Sådan synes jeg, det skal være.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg ingen statistik på, hvilke kontrolforanstaltninger, der er indført af hvilke regeringer. Er dog sikker på, at blå regeringer også har haft lysten til at stoppe sort arbejde... det må vi da håbe... Forestil dig, at ingen nogensinde havde gjort noget for at stoppe det, eller stoppe andet snyd som for eksempel alle de rige nordsjællændere, som bliver taget for ikke at have betalt afgifter, når de kører privat i store gulpladebiler. De må sgu'da have råd til at købe dem på hvide plader eller køre i nogle mindre biler.

Man kan komme med masser af eksempler på, at staten bliver nødt til at kontrollere, når befolkningen opfører sig så uansvarligt og respektløst, som tilfældet er (var det 14.000, der var blevet taget sidste år for at køre uden kørekort...?)

Nej, jeg vil gerne kontrolleres, hvis staten synes, at der er noget at kontrollere og hvis man bliver knaldet, så bliver man knaldet og betaler ved kasse 1 uden at klynke!

Michael

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)