Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde - rød regering

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:

Nej, jeg vil gerne kontrolleres, hvis staten synes, at der er noget at kontrollere og hvis man bliver knaldet, så bliver man knaldet og betaler ved kasse 1 uden at klynke!

Michael

Star Star Star Star Star du får lige 5 stjerner for den, kan desværre ikke tildele på anden vis !

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fokus Administration:
Nej, jeg vil gerne kontrolleres, hvis staten synes, at der er noget at kontrollere og hvis man bliver knaldet, så bliver man knaldet og betaler ved kasse 1 uden at klynke!

Der er bare i det at jeg ikke bliver knaldet, for jeg gør ikke noget forkert. Derfor har jeg ikke lyst til at blive kontrolleret bare på formodning (eller på grund af en nævenyttig nabo der ikke hr andet at lave).

Jeg er også en gang blevet "præventivt anholdt" på vej til en fodboldkamp. Jeg havde ikke gjort noget forkert, jeg havde ingen andre intentioner om at lave noget forkert, og har i øvrigt aldrig nogensinde lavet ballade i forbindelse med en fodboldkamp. Men blev alligevel anholdt. Hvorfor? Fordi de kunne..

Ved du hvad? Vi er meget forskellige, for jeg synes sgu ikke det er i orden, at jeg skal finde mig i den slags. Og meget tyder på at dette bare er starten.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:49

Ja, det er selvfølgelig uheldigt, at du blev anholdt og sikkert også meget ubehageligt - og det er selvfølgelig heller ikke iorden.

Michael

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fokus Administration:
a, det er selvfølgelig uheldigt, at du blev anholdt og sikkert også meget ubehageligt - og det er selvfølgelig heller ikke iorden.

Det var ikke ikke specielt ubehageligt, men det var irriterende og frustrerende.

Og oplevelsen har fået mig til at være meget bekymret over øgede beføjelser til forskellige offentlige instanser.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:17

Roscoe:
det er netop den "kontrol og mere kontrol" politik, der bliver ført, den er gal med.

Nåh - det ved jeg nu ikke. De har da sørget for at få grænsebommene savet over, så nu er "turismen" helt ude af kontrol i det midtjyske  Angry

Mvh.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:03

For klarhedens skyld må jeg lige tilføje, at jeg som sådan ikke har noget imod, at betale skat og heller ikke arbejder sort og heller ikke har sort arbejdskraft ansat - det var selvfølgelig rart, hvis skatten var mindre, men kræver jo at alle er indstillet på, at deltage:-)

Det jeg har noget imod er kotrollen som bliver værre og værre. Hvis de vil sort arbejde til livs kan de jo bare udfase fysiske penge og gøre alt elektronisk. For min skyld ingen alarm. Det vil gøre det noget mere besværligt at arbejde sort.

Men jeg vil ikke finde mig i, at staten skal bestemme hvordan min firmabil er udsmykket. Fra teksten: "Bilerne skal være forsynet med virksomhedens navn eller logo samt CVR-nummer". CVR nr.! Du skal som firma fra 1. januar 2013 have dit cvr nr. tydeligt skiltet på din firmabil. Jeg synes ærlig talt, at det er langt ude. Kan de ikke bare slå nummerpladen op?

Det eneste jeg kan forestille mig er, at det skal være nemmere for private, at anmelde ved at de kan oplyse firmanavnet. Stasi here we go.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:28

Fokus Administration:
Ja, det er selvfølgelig uheldigt, at du blev anholdt og sikkert også meget ubehageligt - og det er selvfølgelig heller ikke iorden.

Han blev 'administrativt tilbageholdt' og ikke anholdt, for så var han blevet oplyst om grunden til anholdelsen og sigtelsen. Der må kun foretages anholdelse når der er saglige kriterier herfor. Selv bor jeg i en visitationszone, så politiet kan til enhver tid visitere mig uden grund hvis de vil. Jeg har ingen have, men hvorfor man mener Staten skal have ret til at trampe ind i den, er ubegribeligt for mig. Udgangspunktet for mig er, at det er borgerne der skal kontrollere Staten og ikke omvendt.

At der findes terrorister, pædofile og skattesnydere gør det ikke legitimt for Staten at krænke mit privatliv, med mindre det baserer sig på en konkret mistanke og en dommerkendelse. Uanset hvor meget kontrol der indføres vil der fortsat findes den omtalte kriminalitet. Hvordan skal vi så løse det? Med endnu mere kontrol 'naturligvis'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:50

Jammen Roscoe dog:

Roscoe:
Hvis de vil sort arbejde til livs kan de jo bare udfase fysiske penge og gøre alt elektronisk.

Sagde du - stasi here we go - og du foreslår at gøre alt elektronisk??

Diktatur Roscoe Diktatur for at løse et problem der er skabt af folk som dig og mig - helt almindelige borgere der platter systemet - og for så at fange dem gøre alt elektronisk - var det ikke bedre at forsøge at ændre vore holdninger til samfundet og glemme egoismen lidt for helheden?

Så nok bedre at kontrollere borgerne så kan vi lære at opføre os ordentligt - hvor er det flovt egentlig at vi er kommet dertil!!

Voksne mennesker der ikke kan finde sig i af overholde leverglerne - tilmed folk i et meget demokratisk land og med en til trods stadig høj levestandard!

Hvor er dette en flov historie!

Så Rosco prøv et andet land hvad med afrika eller Afganistan måske Iran ect..........

Tænk dig dog om.................. du forkælede Dansker!  Star Star Star Star Star Star Star Star Star Star Star IdeaSkype-Giggle

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:52

Thomas Rosenstand:

BZR:
Offtopic, men jeg kunne simpelthen ikke lade være. Jeg kom lige til at tænke over, hvor tit folk forsøger at underminere dine argumenter mod tingenes tilstand i Danmark. Det virker faktisk, som om du ikke må mene noget mere, fordi du er rykket videre.

Præcist :-) Men så længe mit syvcifrede skattebidrag ryger i den danske statskasse, har jeg en mening - og udtrykker den.

Jeg har fuld respekt for at du siger dine meninger, og for meningerne for den sags skyld. Men når du nu bor i USA hvorfor får du så ikke bare planlagt dig ud af skatten (-:

/Banditten

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:59

Banditten:

Jeg har fuld respekt for at du siger dine meninger, og for meningerne for den sags skyld. Men når du nu bor i USA hvorfor får du så ikke bare planlagt dig ud af skatten (-:

/Banditten

Det forstår jeg ikke? Som jeg har skrevet: Jeg mener, at det er det eneste anstændige at betale skat i det land, hvor virksomheden drives - og dermed bidrage til samfundets funktioner der, hvor indtjeningen hentes. Derfor betraler jeg dansk skat af mine danske selskaber og amerikansk skat af mine amerikanske selskaber.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)