Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde - rød regering

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg har travlt med at passe mit arbejde og er derfor først i dag blevet opmærksom på en ny lov, der er vedtaget i folketinget den 13. juni i år.

Loven har til formål, at bekæmpe sort arbejde. Nogle af punkterne har du sikkert hørt om andre var, i hvert fald for mig, nye.

Fra 1. juli 2012:
 •Skal du betale digitalt, når du køber ydelser for over 10.000 kroner, så du undgår at hænge på regningen for andres sorte arbejde.
 •Har SKAT mulighed for at lave kontrol på privat grund, hvis der foregår synligt udendørs arbejde af professionel karakter.
 •Kan arbejdsudøvende, fx håndværkere, blive bedt om at vise gyldigt ID.

Fra 1. januar 2013:
 •Bliver der indført krav om tydeligt navn eller logo på gulpladebiler.
 •Bliver der indført krav om skilte på byggepladser, så det fremgår, hvilke firmaer der udfører arbejde på pladsen.

Helt seriøst så føler jeg, at vi bevæger os længere og længere hen i mod et regime jeg ikke vil være en del af. Hvis jeg ikke havde kone og barn i DK så var jeg rejst på stedet.

Der er ikke nogen, udover politiet, der skal forlange at se mit ID. De kan godt forlange det, men de får det ikke at se. Der er ikke nogen, der skal bestemme, hvad der skal stå på min firmabil. Der er ikke nogen skattemand, der skal bryde sig om, at gå ind i min have uden at jeg har inviteret vedkommende og sådan kunne jeg blive ved. Husk på, at de også har bestemt, at du f.eks. ikke må ryge på din egen fabrik. Den fabrik du selv har købt må du end ikke tænde en smøg længere.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det virkelig er en tilfældighed, at Kinas præsident kommer til DK netop som SF kommer i regering og Enhedslisten bliver støtteparti. Bare fordi man er paranoid betyder det jo ikke, at der ikke er nogen efter en!

Jeg vi llige tilføje, at jeg ikke har noget at skjule. Jeg har ikke lavet mere sort arbejde end andre og heller ikke fået udført mere end andre normale mennesker.

Jeg har ID med og jeg har også reklamer på firmabilen, men de bliver pillet af med det samme eller i hvert fald skrevet med sort (sort kassebil).

Hvad synes i? Er det tid til en revolution mod regimet eller skal man bare lade stå til og lade politikerne tage al frihed fra os langsomt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Roscoe

Det kan jo ikke være anderledes i et land, hvor vælgerne bevidst har valgt en regering, der bl.a. har folk som ">Ole Sohn på ministerposter. At meningsmålingerne nu har vendt ændrer desværre ikke på, at bordet fanger. Spørg dem du kender, der har stemt S, SF eller EL ved sidste valg om, hvad de anbefaler. Det er dem, der bærer ansvaret.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:09

Roscoe:
Fra 1. januar 2013:
 •Bliver der indført krav om skilte på byggepladser, så det fremgår, hvilke firmaer der udfører arbejde på pladsen.

Den bruges allerede... Og det er slemt fordi? Gratis reklame...

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:12

Roscoe:
 •Har SKAT mulighed for at lave kontrol på privat grund, hvis der foregår synligt udendørs arbejde af professionel karakter.

Så er spørgsmålet, hvad er "professionel karakter"?
Man kan jo definere det for næsten alt, f.eks. en der sidder foran en PC, mad lavning, plæneklipning osv.

Gælder det kun for håndværk fag? og risikere man lovbrud ved at hjælpe venner / familien med noget indenfor håndværk selvom det er gratis hjælp?
Hvordan dokumentere man overfor skat, det er gratis?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:15

Revolution mod regimet lyder fristende.

Men mon ikke korthuset for alvor begynder at ryste i fundamentet når den sorte økonomi vokser sig større end den hvide økonomi ?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kunne måske prøve at sænke skatten lidt... Det fatter de stadig ikke.. Kun liberal der forstår lidt.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Nu spørger jeg bare fordi jeg ikke er sikker men; blev rygeforbudet i private virksomheder ikke vedtaget under den borgerlige regering?

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SERPNAME:

Man kunne måske prøve at sænke skatten lidt... Det fatter de stadig ikke.. Kun liberal der forstår lidt.

Har der ikke være lovet skattelettelser siden Fogh kom til roret?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:02

Det er fint nok med reklamer på biler og ved byggepladser. Det er princippet i, at SKAT digtigerer hvornår DU skal reklamere.

For mig har det ikke betydning, om det er blå eller rød, der indfører tåbelige forbud på private virksomheder såsom rygeloven. Det er forkert under alle omstændigheder.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 18:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg synes det er RIGTIG godt. Synes der skal gøres hvad der kan for at bekæmpe sort arbejde. Er ret sikker på at SKAT ikke rykker ud med indsatsstyrken fordi der sidder en med en pc i sin have Big Smile Og hold nu fast vi får travlt i nabolaget når vi skal melde hinanden til SKAT fordi der bliver slået græs uden stort banner ved havelågen. 

Jeg nægter at tro at mange af dem der virkelig gør sig i sort arbejde ikke fortsat ville arbejde sort hvis skatten blev sænket.

Charlotte

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)