Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert tankegang? Kom med din mening

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg sidder og tænker lidt over nogle forskellige ting og har derfor et spørgsmål til jer.

Er det en forkert tankegang ikke at gide at arbejde for 100-120kr i timen på en tank/supermarked eller andet?

1. Er at jeg ikke rigtigt lære noget brugbart.
2. Når jeg efter at have betale skat ovs har jeg 60kr i hånden.
3. Der er ingen fremtidsmuligheder i det.

Ved godt at man udvider sit netværk ovs.

Alternativ er at åbne eget og starte i det små ?

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:24

jeg er enig i at det ikke er mange penge. Men til gengæld er jeg helt uenig i at du ikke lærer noget brugbart. I sådan et job får du en træning i at kommunikere med alle slags mennesker, noget du med statsgaranti vil få brug for i fremtiden

god arbejdslyst

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis vi tager det første spørgsmål så både og? De fleste unge iværksættere, eller bare iværksættere i det hele taget har knoklet røven ud af bukserne ved måske at spare penge op ved at arbejde til 100-120 kr. i timen!

1. Du kan lære en masse brugbart? Jeg er 15 og arbejder som servicemedarbejder til en lønsats på 57.81 kr. i timen.. Jeg har lært så meget ved at arbejde i et supermarked? Det er et fantastisk job hvor du kommer i kontakt med kunderne, og du får også mulighed for at se hvordan det er at arbejde hårdt :)!

2. Stop whining, du skal bare være heldig med du ikke skal betale skat som jeg skal i december af omkring 27 kr. eller sådan. Der er mit frikort udløbet! 60 kr. er også penge? Men hvis du vil arbejde 32 timer i ugen eller mere så kan du jo godt se et hurtigt regneresultat:
120*32 3840 på en uge
3840 * 4 15360 i måneden

Så hvad betaler man i skat? Halvdelen cirka? Så har du stadig 7-8 tusinde tilbage :)!

3. Hvis der ingen fremtidsmuligheder var i det, hvem skulle så sørge for der kom vare på hylderne, der ville ikke være noget ved et supermarked der var proppet med robotter! Så, tag og kom igang :)!

- Mads Grønning

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:32

Hej Stefan

Kommer helt an på hvor du står. Generelt kan jo siges at job er bedre end ikke noget job. Hvis det er dens slags job der er inden for rækkevide så er det den slags job man skal tage. Jeg er dog uenig i der ikke er nogen fremtid. Hvis du er dygtig kan du avancere til butikchef osv. Det er set at en kassemedarbejder er endt som direktør i samme virksomhed.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:44

Nu tænker jeg ikke på alle andre situationer, men min :)

Jeg er elev i en bank og kommer til at få start 26.000 brutto. Det er fint nok, men ønsker på et tidspunkt at hoppe ud i iværksætteriet, så er det vel bedre at hoppe ud i det og prøve noget, og måske tjene de samme penge som man gør i et supermarked, men her får man en anden viden, som er mere brugbar ?

Jeg har arbejdet på forskellige tanker, supermarkedet ovs, føler ikke at jeg noget ud af det længere.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:44

hopper du ud i iværksætteriet for iværksætteriet skyld, eller fordi du har en god ide? Hvis drivkraften udelukkende er drømmen om frihed, er min erfaring at det tit er op ad bakke.

Måske var det en ide at spare op af din elevløn, så du kan give dig 1/2 år på et tidspunkt til at afprøve drømmen, uden at skulle arbejde. Men der skal godt nok spares, og 1/2 år er ikke ret lang tid... Så dette råd er måske mere tænkt end brugbart.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 10:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, forkert i forhold til hvad? Hvis man har et alternativ, der er mere nærliggende, så griber man da det. Hvis ikke man vil arbejde på en tankstation, så skal man da ikke det. Men til gengæld synes jeg det er i orden at kontanthjælpsmodtagere bruger noget af alt deres tid på at tjene samfundet.

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:00

Det er dit valg!

Da jeg var yngrer havde jeg mange arbejdstimer- tjente penge- fik en masse erfaring, men forsømte skolearbejdet, da venner og sport blev prioriteret højere. Prioriter din tid.  

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:45

Dovenskab...

DU starter med at arbejde til 120kr i timen, og har NEMMERE ved at finde et nyt job... Fordi du har et allerede du kan hoppe videre fra.

Var jeg din kommende chef, ville jeg sgu blive harm (det vil sige gal og irriteret) over din indstilling :D

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom Frank Christensen:

Dovenskab...

DU starter med at arbejde til 120kr i timen, og har NEMMERE ved at finde et nyt job... Fordi du har et allerede du kan hoppe videre fra.

Var jeg din kommende chef, ville jeg sgu blive harm (det vil sige gal og irriteret) over din indstilling :D

Der er jeg helt enig med dig Tom!
Hvis min chef vidste jeg havde den indstilling til tingene, så ville jeg sku få røven på komedie! Det gælder om at kunne tage fat, og skabe en god kundeservice! Det gør man ihvertfald ved det. 120 kr. er i realiteten også mange penge, og hvis du nu boede på en sten som så mange andre har gjort, og sparede op og kæmpede for dine vildeste drømme! Så skal du sku nok nå dem!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)