Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man sælge internet annoncer uden at være annoncehaj eller blive forvekslet med en ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkte på at forsøge at sælge annoncer til nogle af mine sider, men er i tvivl om at man bliver forvekslet med en annonce haj. Er det helt umuligt?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Problemet er jo, at 99 % af alle bannerpladser man køber på internettet ikke giver reel værdi, læs: omsætning. Når noget ikke giver omsætning, så bliver du anset som annoncehaj.

Så hvis du ikke vil anses som annoncehaj, så vil jeg foreslå at lave CPA-løsninger. CPA er Cost Per Action, og betyder at din kunde kun betaler, når han modtager et salg.

Her vil det bare være dårligt for dig, for som regel, medmindre du har mange tusinde besøg, så bliver din indtjening utrolig ringe.

Hvis du har +100.000 besøg/måneden så skal du tage fat i et mediebureau. Har du under det, så synes jeg du skal implementere fx. Google AdSense, eller Tradedoublers bannernetværk, hvor den selv skifter bannerne ud.

Der hvor det kan give god idé at sælge bannerpladser, er hvis din side er meget specifik. Handler den fx. Om tøj, så kan det godt forsvares at sælge bannerpladser. Jeg har nogle gange brugt nogle penge på at reklamere på golfblogs, egentlig ikke fordi jeg regnede med at det gav så meget omsætning, men bare det at være til stede flere steder på nettet, giver en masse awareness i branchen, og befinder man sig i en niche kan det være guld værd, at være i 'top of mind' hos kunden.

Slutteligt kan du overveje om du vil sælge artikler med, således at hvis man køber en annonce hos dig, så får man også en artikel med et link i. Så er der nemlig også noget SEO-værdi i det, og så vil du aldrig blive anset som annoncehaj, da de jo har fået noget af reel værdi.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 10:24

Casper Blom:

Problemet er jo, at 99 % af alle bannerpladser man køber på internettet ikke giver reel værdi, læs: omsætning. Når noget ikke giver omsætning, så bliver du anset som annoncehaj.

Så hvis du ikke vil anses som annoncehaj, så vil jeg foreslå at lave CPA-løsninger. CPA er Cost Per Action, og betyder at din kunde kun betaler, når han modtager et salg.

Her vil det bare være dårligt for dig, for som regel, medmindre du har mange tusinde besøg, så bliver din indtjening utrolig ringe.

Hvis du har +100.000 besøg/måneden så skal du tage fat i et mediebureau. Har du under det, så synes jeg du skal implementere fx. Google AdSense, eller Tradedoublers bannernetværk, hvor den selv skifter bannerne ud.

Der hvor det kan give god idé at sælge bannerpladser, er hvis din side er meget specifik. Handler den fx. Om tøj, så kan det godt forsvares at sælge bannerpladser. Jeg har nogle gange brugt nogle penge på at reklamere på golfblogs, egentlig ikke fordi jeg regnede med at det gav så meget omsætning, men bare det at være til stede flere steder på nettet, giver en masse awareness i branchen, og befinder man sig i en niche kan det være guld værd, at være i 'top of mind' hos kunden.

Slutteligt kan du overveje om du vil sælge artikler med, således at hvis man køber en annonce hos dig, så får man også en artikel med et link i. Så er der nemlig også noget SEO-værdi i det, og så vil du aldrig blive anset som annoncehaj, da de jo har fået noget af reel værdi.

Genialt blom! Thumps up!

Mvh Tobias.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:01

Casper Blom:
og så vil du aldrig blive anset som annoncehaj, da de jo har fået noget af reel værdi.

Caspers ord er guld.
Men min erfaring (fra papirverdenen) er, at selvom man sælger annoncer med reel værdi, så bliver man alligevel betragtet med en god portion skepsis, så snart man henvender sig. Man er nødt til at have et produkt at vise frem eller nogle virkelig gode referencer fra andre projekter, før man bliver taget alvorligt.

Jeg har de sidste måneder arbejdet på at genrejse en konkursramt turistavis, som er baseret på annoncesalg. Selvom jeg reelt laver gensalg - fordi mit medie erstatter et lukket medie - og selvom jeg har rigtig gode referencer, har mange potentielle annoncører takket nej af ren og skær frygt for at blive snydt. De har ikke villet bruge tiden på at tjekke mine referencer, og genrejsningen var ikke lykkedes, hvis jeg ikke havde kunnet sælge til kunder, som i forvejen har gode erfaringer med mig.

Jeg siger selvfølgelig ikke, at du skal droppe projektet på forhånd, men du skal regne med solid modvind, regnvejr, glatføre og op ad bakke. Men en stor udfordring giver også en stor tilfredsstillelse, når det lykkes.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)