Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil ikke betale før jeg har firma?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en udmærket ide. Men husk at bede om en konkret henvisning til noget skriftligt, når han nu vil have et bevis.

Kunne du være så frisk at lægge et times arbejdstid oven i din faktura? Fordi du skal bruge tid på noget, han ikke ved?

/Marianne

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:44

Du skal bare meddele ham at han har travlt med at få betalt og at hvis han ikke ved hvad en hobby virksomhed er, må han underøge dette selv. Ellers må du få en advokat til at indkassere pengene for dig, alternativt kan du høre tcms.dk om de vil tage dig ind som kunde. Dette er i 99% af tilfældene omkostningsfrit for dig at lade dem overtage sagen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:45

Enig med de andre.. få ham til at btale..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:51

Daniel Kongsted Petersen:
Hertil mit spørgsmål. Hvad er rigtigt og er det virkelig nødvendigt at starte eget firma når for at betale "løn" til skat?

Hvis din faktura til ham er korrekt, dvs. med dit cpr-nr. og uden at beregne moms, så har du gjort det hele rigtigt og så skal han bare få fakturaen sendt til betaling.

Hvis du derimod har glemt at påføre dit cpr-nr. på fakturaen, eller er kommet til at skrive incl. moms eller lign. så skal du bare rette fakturaen til efter reglerne - og så skal han ellers få den sendt til betaling :-)

Stor hilsen
/Brian

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:52

Hej

Det fremgår ikke hvor mange penge det drejer sig om, eller hvor gammel gælden er.

Men forsøg at sætte dig ind i hvad lovgivningen siger på dette område, det vil gavne dig fremad rettet. Det vil også styrke dine argumenter overfor denne og kommende kunder.

Ikke true med advokat og andet godt folk, dialog plejer normalt at løse mange ting - hvis det ikke hjælper må der selvfølgeligt andre midler til. Og det skal så holdes op imod hvor stort beløbet er. 

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 10:53

1000 tak for de mange råd.

Jeg ser lige hvad der sker efter jeg har ringet til skat som sikkert bekræfter det som det i har fortalt mig. Og hvis han så ikke betaler førere sagen videre.

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Jeg ringe så til ham og så spurgte hvorfor osv. Han forklare så det er nemmere og at han ikke vil snyde skat.

Normalt plejer jeg bare at indberette til skat at jeg nu har tjent så mange penge osv. Men han ville have bevist for at skat fik sine penge så de ikke kom efter ham???

Jeg er ikke helt enig med alle herinde i, at din kunde nødvendigvis er helt forkert på den. Det kommer helt an på, hvad du har fortalt ham, da I indgik aftalen.

Rent faktisk har han ret i, at det er nemmere for ham at få en faktura med moms, og han har også ret i, at han måske kan ende i en situation, hvor der snydes i skat, eller at SKAT kommer efter ham for at få dine skattekroner.

Hvis du ikke har oplyst, at du ikke driver momsregistreret virksomhed, så vil jeg mene, at du har fortiet en meget væsentlig oplysning for ham.

Når du sender ham en regning med CPR-nr. i stedet for CVR-nr., så er det hans pligt jf. loven at indberette dine timer til SKAT, næsten som havde du været ansat hos ham, som almindelig lønmodtager.

Dernæst, hvis du ikke betaler din skat, så kan SKAT rent faktisk (og helt lovligt) komme til ham, for at hente de penge du skulle have betalt i skat.

Din kunde skal derfor påtage sig en unødvendig risiko ved at handle med dig, når du ikke er momsregistreret, og hvis han ikke har været bekendt med dette, før du sender din faktura, så kan jeg godt forstå, at han bliver overrasket.

jeg har sådan en lille indtjening så vil jeg ikke starte noget firma før der en solid indtjening. 

Hvorfor egentlig ikke?

Det koster ikke noget at blive momsregistreret, og der er intet krav om minimumsomsætning.

Det lyder til, at dine kunder er erhvervskunder, og de vil nemmere kunne handle med dig, og det koster dem det samme, selvom du er momsregistreret.

Derudover vil du kunne trække momsen fra på de ting du køber til firmaet (computer, kontorartikler, telefon, mv), og på den måde opnå op til 20% rabat på alle dine køb til firmaet.

Som jeg ser det, så er der kun fordele for dig i at blive momsregistreret. Hvorfor ikke bare få virksomheden registreret?

Yes

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Marianne H:

Kunne du være så frisk at lægge et times arbejdstid oven i din faktura? Fordi du skal bruge tid på noget, han ikke ved?

Eller trække en time fra, fordi kunden nu skal til at have unødvendig bøvl med et indberette Daniels timer til SKAT, selvom kunden havde regnet med at Daniel var momsregistreret, samt at påtage sig en risiko for, at Daniel ikke betaler sin skat? Big Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:53

Sådan en røv... hvis du ikke lige får det løst så hjælper jeg dig gerne med at få udformet en faktura korrekt til ham, og evt. kradse pengene ind hvis han ikke vil betale....

Du skal dog nok kraftigt overveje at registrere dit firma hvis du vil fremstå seriøst. Og andet vil pænt sagt "være for åndsvagt" for dine designs er virklig fede.

forhåbentlig god weekend Skype-Wink

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 11:54

Grunden til jeg ikke vil starte firma endnu, er fordi jeg ikke har undersøgt det grundigt endnu. Der bliver jo afholdt nogle små kurser osv jeg gerne vil til, så man har noget viden inden man begynder at rode med virksomhed. (Bare så man er lidt forbedrede)

Personen vidste godt at jeg ikke ejede en virksomhed fra start af. 

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)