Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil ikke betale før jeg har firma?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Kongsted Petersen:

Grunden til jeg ikke vil starte firma endnu, er fordi jeg ikke har undersøgt det grundigt endnu.

[...] så man har noget viden inden man begynder at rode med virksomhed.

Bemærk, at du HAR startet virksomhed. Du har bare ikke momsregistreret den.

Daniel Kongsted Petersen:

Personen vidste godt at jeg ikke ejede en virksomhed fra start af. 

Hvis han godt vidste, at du ikke var momsregistreret, og at du ikke havde tænkt dig at blive det lige nu, så mener jeg at han er et fjols!

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 12:53

Det er vel ikke regitreret firma? Må lige se at komme til et af de kurser.

Han er lidt svær at komme i kontakt med. Lyder lidt skummelt for mig. hmm

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:04

Der er en masse fejlagtige antagelser i denne tråd.

Jimmi :

Udover dette kommer skat jo ikke efter ham, fordi du snyder hvis han tror det.

Jo, det kan SKAT sagtens gøre, når der er tale om, at der faktureres uden moms.

Aalborg Biludlejning:

Ja det er simpelthen en dårlig undskyldning for ikke at ville betale.

Ikke nødvendigvis. Der er saglige argumenter for kundens udsagn for ikke at ville betale.

Aalborg Biludlejning:

Du kan bede ham om at kontakte skat og bede em forklare ham hvad en hobbyvirksomhed er, han kan google hobbyvirksomhed eller du kan sende ham dette link http://hobbyvirksomhed.dk/%C3%B8konomi/

eller http://skat.dk/skat.aspx?oId=1757326&vId=0&search=hobby%A4virksomhed

Har du selv læst på disse to links? Der står, at hobbyvirksomheder drives med underskud, og ikke har udsigt til at give overskud.

Umiddelbart så kan jeg ikke se, at det er sådan en virksomhed, som trådstarter driver. Der drives en virksomhed med overskud - den er bare ikke momsregistreret. Men det har ikke nødvendigvis noget med en hobbyvirksomhed at gøre.

Trådstarter driver (ud fra de givne oplysninger i denne tråd) ikke en hobbyvirksomhed.

Boblekonvolut.dk:

det er ikke købers pligt at holde øje med om sælger indberetter sin indtægt til myndighederne.

Jo, hvis forholdet imellem køber og sælger kunne gå hen og blive betragtet som et lønmodtagerforhold, for så er det jo købers pligt at indeholde a-skat, atp, feriepenge, mv.

I dette tilfælde er det også købers pligt at indberetter timerne til SKAT, da sælger ikke er momsregistreret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:
Der er saglige argumenter for kundens udsagn for ikke at ville betale.

Der er ingen saglige argumenter for ikke at betale sine regninger.

Uviden om regler og pligter kan ikke påberåbes som gyldig grund til ikke at indbetale.

Det er købers pligt at betale og hvis fakturaen er omfattet af indberetningspligt (hvad det det lyder som) er det købers ansvar at beløbet indberettes til SKAT.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 15:09

Nu bliver jeg lidt forvirreret. 

Det jeg har "tænkt" mig at gøre er nu:

1. Ringe til skat. 

2. Ud fra hvilken viden jeg får fra skat, forklare jeg til køber at når han betaler, så skriver han bare mit arbejde som udgifter og på frakturen står der så mit cpr. (når det ikke er et moms registreret firma)

3. Jeg indberetter min indtjening til skat.

Normalt er der intet galt i at få fat i pengene. Køber får en faktura, kunden betaler og jeg indberetter det til skat.

Der burde vel ikke være mere i det? Det kan godt være skat kan "straffe" ham, men så er det vel ikke noget jeg har gjort galt? Så længe jeg indberetter det til skat?

+ hvis jeg ringer til skat og hører hvad jeg skal gøre. Så er deres service vildt dårlig hvis de bagefter kan sige jeg har gjort noget galt?

Et eller andet sted, så burde det jo slet ikke være så svært af få fat i sine penge for et stykke hårdt arbejde?

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 15:14

lyder som en fornuftig løsning

nej, det burde ikke være så svært at få sine penge, men det er det nu nogle gange

god weekend

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:54

Henrik Koudahl:

Der er ingen saglige argumenter for ikke at betale sine regninger.

[...]

Det er købers pligt at betale og hvis fakturaen er omfattet af indberetningspligt (hvad det det lyder som) er det købers ansvar at beløbet indberettes til SKAT.

Enig, såfremt køber har været oplyst inden aftalens indgåelse om, at han indgik en aftale med en leverandør, som ikke var momsregistreret, og at han dermed var bevidst om, at han påtog sig ovennævnte ansvar.

Såfremt trådstarter har fortiet dette (hvilket det oplyses at han ikke har), så mener jeg godt der kan være et sagligt grundlag for ikke at betale regningen. I så fald er leverancen en anden, og bør sandsynligvis prisfastsættes anderledes.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)