Jeg har haft en kunde som ikke vil betale før jeg har starter eget firma. Men fordi jeg har sådan en lille indtjening så vil jeg ikke starte noget firma før der en solid indtjening.
Jeg ringe så til ham og så spurgte hvorfor osv. Han forklare så det er nemmere og at han ikke vil snyde skat.
Normalt plejer jeg bare at indberette til skat at jeg nu har tjent så mange penge osv. Men han ville have bevist for at skat fik sine penge så de ikke kom efter ham???
Hertil mit spørgsmål. Hvad er rigtigt og er det virkelig nødvendigt at starte eget firma når for at betale "løn" til skat?
Mvh. Daniel K. Petersen
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!
Nej ikke hvis du laver under 50.000 pr år så skal du ikke og din kunde skal bare betale. Udover dette kommer skat jo ikke efter ham, fordi du snyder hvis han tror det.
For mig lyder det som en dårlig undskyldning og måske han ikke har pengene lige nu.
I går måske bare fejl af hinanden. Hvis kunden får dit cpr-nummer, er det i orden, også for hans bogholderi.
Sådan har jeg i hvert fald gjort tidligere, før jeg fik CVR-nummer, og det accepterede kunderne uden problemer. Der var tale om offentlige kunder, og de plejer nok at være påpasselige med netop det spørgsmål, du stiller.