Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er gratis trafik nu også "GRATIS"?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver vi helt nyskærrige Tom, hvad er det du håber får så meget trafik, hvad skal der uploades? :-)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:06

Rasmus Lykke:

Nu bliver vi helt nyskærrige Tom, hvad er det du håber får så meget trafik, hvad skal der uploades? :-)

Det skal nok komme for dagen :) 

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 08:29

Niels Henriksen:
Det kan du naturligvis underbygge med noget dokumentation?

Jeg finder ikke rigtig dokumentation nødvendig for man kan jo bare se på markedet. En anden bruger nævnte at han havde en server i Holland med 10TB trafik til ingen penge. Ligeledes kan man i Tyskland/England/Holland også få de såkaldte "100TB-servers" og mange steder finder du også en gbit flatrate til ingen penge.

Lad os lave et eksempel: Nu har jeg valgt at få smidt en server i et center og valget ligger mellem TDC/Jaynet og Activewebs fx. Jeg har også overvejet mine muligheder for colocation i udlandet og der tænker jeg Leaseweb som er en stor udbyder indenfor det. Jeg vil have 20TB trafik på serveren da jeg skal hoste noget video/musik/m.m. og her får jeg så nogle trafikpriser:

Leaseweb: 190€ ~ 1412kr. - Ca. en GB-pris på 0,07kr.

TDC: 20000kr. - Det laveste de har kunnet tilbyde mig er 1kr pr. GB.

Jay.net: Mellem 10000kr. og 90000kr. alt efter om det er national eller international. Sidst jeg var i kontakt med dem var det 50 øre for en GB nationalt og 4,5kr for en GB internationalt.

Activewebs: De tilbyder en fri 100 mbit til 9000kr så lad os bare gå efter det.

Jeg har været i kontakt med alle udbydere på nær activewebs og jeg går også kun ud efter deres listepris. Om de kan tilbyde 20TB til en lavere pris aner jeg ikke, men du kan selv se at der er en noget så stor forskel fra de danske og til udenlandske. Jeg har selv været i kontakt med blandt andet EuroTransit og Cogent som begge kunne give mig en flat 1Gbit til hhv. 500 og 1000 euro pr. måned. Dog har Nianet også tilbudt en flat 1Gbit til 5400,- /md.

Ved ikke om ovenstående skal tages som dokumentation men jeg lader eksemplerne tale for sig selv.

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 08:33

Tom Frank Christensen:
I .dk er det vist omkring 50 øre eller noget ved nogle hosting selskaber ikke?

Det er blandet, men du kan fx. ved Hetzner finde en colocation løsning til 39 euro om måneden der inkluderer 5TB trafik og der kan sikkert tilkøbes mere... :-)

Gennemsnitsprisen er omkring en krone, jeg ligger selv på 10 øre, men det er også fordi jeg er min "egen ISP", dvs. jeg køber min IP-trafik til engros og er derved en uafhængig udbyder som selv kan fastsætte mine priser som jeg ønsker. :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:43

Så åbenbart kan jeg konkludere, at jeg IKKE skal købe min båndbredde i DK, det er for dyrt hvis man skal lave noget der vil trække måske 20-50Mb for hver eneste besøgende.

Tak for input sofar folks, det har været lærerigt - desværre må jeg så lægge mine downloads i et andet EU land.

Med store pakker downloads er ping vel heller ikke afsindigt vigtigt?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:46

Nej, det kan bestemt ikke betale sig at købe trafik i Danmark. Prisen er kunstigt pustet op.

Ping er ikke noget problem hvis du holder dig til Holland eller Tyskland. Tror jeg ligger på omkring 12ms på min server.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 09:26

Ikke som sådan, MEN du skal være forberedt på at pipelinen fra fx. tyskland/england/holland KAN være meget lavere end hvis det var hostet i DK. Jeg kan fx. nemt trække 100 Mbit fra mit site i DIX hvor jeg ryger ned på 50-60 Mbit når jeg trækker fra en server i London som faktisk kører på 1Gbit. Det kommer dog i de langt fleste tilfælde an på hvilken udbyder du har. :-)

Som udganspunkt vil det ikke kunne betale sig at hoste downloads i DK medmindre du finder en billig udbyder.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu lad os lige holde tungen lige i munden, og sammenligne æbler med æbler i stedet for æbler med appelsiner.

Man kan ikke holde udbydere der fokuserer på lavprissegmentet og lever på at drive en volumeforretning på et langt større marked, direkte op mod de danske udbydere som du nævner der har et helt andet fokus og opererer på et meget mindre marked. Tager du tilsvarende virksomheder i f.eks. Holland eller Tyskland vil du også opdage, at trafikpriserne er anderledes end dem du finder ved volumeforretningerne. Vil du endelig sammenligne med en dansk virksomhed, så må du vælge en dansk virksomhed der er af mere tilsvarende karakter. Det er dog ikke nemt da de ikke hænger på træerne, men easyspeedy kunne være et bud - og et bevis på at det i teorien også kan lade sig gøre her hjemme.

99/100 (hvis ikke flere) af de kunder der lejer en server med 10 eller 100TB trafik (eller ubegrænset 100/1000 mbit), bruger kun en brøkdel af den trafik de køber. Brugte de det hele, så ville lavprisudbyderne heller ikke kunne holde de pågældende priser - så du kan ikke stille priserne op på den måde i forhold til hinanden. Det er det samme på så mange andre markeder, udnyttede alle TDC's kunder deres ADSL forbindelser fuldt ud - så ville TDC skulle have langt større kapacitet, og ville ikke kunne holde de priser løsningerne er udbudt til i øjeblikket. Ergo kan du jo så ikke sammenligne prisen på en TDC ADSL forbindelse (som er en volumeforretning), med prisen på en forbindelse hvor udbyderen forventer at kapaciteten vil blive udnyttet og ser på det enkelte engagement som noget der skal generere sorte tal på bundlinjen.

Og så husk at holde i baghovedet at lavprisudbyderne jo som regel leverer en helt anden ydelse pga. deres volumefokus, du er ofte bare én meget lille fisk uden betydning hos dem og serviceniveauet er ofte (ikke altid) derefter. Havde de ikke den volume de havde, ville de jo heller ikke kunne holde prisniveauet. 9/10 af kunderne passer måske sig selv, mens 1/10 er meget ressourcetung (ikke kun trafikmæssigt, men måske også på supporten) - og de ni andre betaler så indirekte for den tiendes forbrug. Der er ikke noget galt med den model, det er bare vigtigt at man gør sig klart at der er tale om to helt forskellige typer forretninger.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:32

Tom Frank Christensen:

Så åbenbart kan jeg konkludere, at jeg IKKE skal købe min båndbredde i DK, det er for dyrt hvis man skal lave noget der vil trække måske 20-50Mb for hver eneste besøgende.

Tak for input sofar folks, det har været lærerigt - desværre må jeg så lægge mine downloads i et andet EU land.

Med store pakker downloads er ping vel heller ikke afsindigt vigtigt?

meebox.net har yderste billige priser og de giver en konkurrence dygtige  pris til det udenlandske markedet , men jeg tror dog heller ikke der findes mange andre , men prøv skrive til dem , de er venlig og giver altid gode svar Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:14

Sune Christesen:

Nu lad os lige holde tungen lige i munden, og sammenligne æbler med æbler i stedet for æbler med appelsiner.

Hvad ville ActiveWebs så kunne levere "op til" 10Tb trafik til i Danmark fra DANSK netværk? En pris tilsvarende €50 ~ cirka 371,50 kroner?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)