Det kan du naturligvis underbygge med noget dokumentation?
Jeg finder ikke rigtig dokumentation nødvendig for man kan jo bare se på markedet. En anden bruger nævnte at han havde en server i Holland med 10TB trafik til ingen penge. Ligeledes kan man i Tyskland/England/Holland også få de såkaldte "100TB-servers" og mange steder finder du også en gbit flatrate til ingen penge.
Lad os lave et eksempel: Nu har jeg valgt at få smidt en server i et center og valget ligger mellem TDC/Jaynet og Activewebs fx. Jeg har også overvejet mine muligheder for colocation i udlandet og der tænker jeg Leaseweb som er en stor udbyder indenfor det. Jeg vil have 20TB trafik på serveren da jeg skal hoste noget video/musik/m.m. og her får jeg så nogle trafikpriser:
Leaseweb: 190€ ~ 1412kr. - Ca. en GB-pris på 0,07kr.
TDC: 20000kr. - Det laveste de har kunnet tilbyde mig er 1kr pr. GB.
Jay.net: Mellem 10000kr. og 90000kr. alt efter om det er national eller international. Sidst jeg var i kontakt med dem var det 50 øre for en GB nationalt og 4,5kr for en GB internationalt.
Activewebs: De tilbyder en fri 100 mbit til 9000kr så lad os bare gå efter det.
Jeg har været i kontakt med alle udbydere på nær activewebs og jeg går også kun ud efter deres listepris. Om de kan tilbyde 20TB til en lavere pris aner jeg ikke, men du kan selv se at der er en noget så stor forskel fra de danske og til udenlandske. Jeg har selv været i kontakt med blandt andet EuroTransit og Cogent som begge kunne give mig en flat 1Gbit til hhv. 500 og 1000 euro pr. måned. Dog har Nianet også tilbudt en flat 1Gbit til 5400,- /md.
Ved ikke om ovenstående skal tages som dokumentation men jeg lader eksemplerne tale for sig selv.