Personligt ville jeg holde mig fra at køre marketing direkte imod en konkurrents kunder.
Hver gang du kører markedsføring mod kunder du ikke har i dag, må det nødvendigvis være rettet mod dine konkurrenters kunder 
(Lille tilføjelse: Jeg er fra telebranchen, jeg skal ikke udelukke at der er andre brancher hvor emnerne ikke nødvendigvis er kunder andre steder)
Jeg vil jo helst ikke rode mig ind i noget juridisk galt..
Der er intet juridisk forkert i at din emneliste er baseret på din konkurrents referenceliste. Det er jo ikke sådan at man kan sige at disse kunder er "fredet" for de er referencekunder. Så ville alle jo skrive alle deres kunder på den liste, og det ville aldrig være muligt for andre at få dem. Det ville jo i hvert fald effektivt dræbe al konkurrence:o)
Personligt er jeg ikke enig i at det er dårlig stil, men jeg har også selv tidligere "moret" mig med at nappe konkurrenternes referencekunder.
Jeg opfatter dem som mål, så snart de bliver smidt på sådan en liste. Og hvis du har en fornemmelse af at din konkurrent er begyndt at slække så meget på deres service at kunderne begynder at kigge efter alternativer, mener jeg du har en forpligtelse overfor dig selv til at udnytte dette, og forhåbentlig få nogle lette salg.
Og 20 emner er trods alt ikke mere, end at du nok har haft fat i dem før din konkurrent aner uråd. Og benyt samtidig denne lejlighed, til at overveje om du selv har lyst til at gøre dine egne kunder til et oplagt mål, ved at lægge dem på en offentlig referenceliste.
Så bare giv den gas. Men husk at der kan være en grund til at de har sagt ja til at blive referencekunder, så det er ikke nødvendigvis sikkert at du lukker 20 ud af 20 :o)
God jagt.