Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

henvendelse til konkurrentens referencer

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personligt ville jeg mene det var dårligt stil - desuden er jeg lidt i tvivl om det juridiske i det, jeg mener det er en standard u-skreven regl at man ikke grabser andres kunder - med mindre de selv som f.eks. herinde spørger til hvem der kan lave XYZ for dem.

Bare min mening, men jeg er også bare en sindig jyde der forsøger at lave alt så jeg kan se mig selv i øjnene hver eneste morgen.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:31

jeg tror de kunder de har siden er nok de meste glade kunder de har for nogle gange vis et firma har prøvet overbevise har jeg fået en reference list tilsendt jeg kunne ringe til at de har mange tilfredse kunder og en tilfredse er sværere at overbevis men ikke umuligt men der skal man gøre noget ekstraordinært tit lige der

husk tjek dem du ringer op er reklame beskyttet de er ikke tilladt at ringe op eller kontakte vedr tilbud per mail .

måske kan du vinde nogle kunder men det er normalt ikke en let sag , men vis en konkurrent måske ved at lukke ikke opdatere siden og ikke fjerner de utilfredse kunder er der en god chance du kan overbevise nogle af dem på siden

med prøv kigge på siden og tænk over den opdatere siden og tror du de fjerner de kunder der ikke siger godt om dem når de bruger deres reference list til at overbevis deres nye kunder

nogle som står i fasen måske vil vælge en anden , men mange er trætte af telefon sælger og mange fravælger dem som bruger denne  markedsføring måde så man skal tænke sig grundigt om før man begynder denne markedsføring måde , man skal tænke meget over hvad skal sige og hvordan man kan overbevise den nye kunder , så det kan både være positivt og negativt at ringe op så det må man virkeligt tænke og gøre sit hjemmearbejde grundigt før man påbegynder denne markedsføring måde

men især telesælger der findes mange der bare ringer en liste op og det forfejler tit da ikke ved nok om kunden før man ringer op så hjemmearbejde må man gøre før man ringer op og det koster tid og jo mange telefon sælger der ringer er simpelthen dårligt til at gøre arbejdet før de ringer nogle op men fåtal er dygtig men det er rigtige få hvad min opfattelse er i min verden eftersom jeg er blevet ringet op ag mange der ikke en gang undersøger en virksomhed før ringer

jeg tror på den bedste markedsføring måde er at få tilfredse kunder og bevise over for dem at levere et godt stykke arbejde så skal folk nok sige det videre og du får flere kunder den er mere sikker at satse på at man sørger for lave et godt stykke arbejde og koncentrer sig om sin forretning og levere et perfekt arbejde og derved har man flere og flere af konkurrents kunder giv den alt hvad du kan i lave det bedste du kan , så er man en sikker vinder 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:35

Efter i går aftes lige at bruge et par minutter på at kigge listen igennem, er det ikke aktuelt alligevel :)

Af størrelse / geografi af firmaer der overhovedet kan have min interesse, er der kun ét, og det er så heldigvis netop det firma der har henvendt sig til mig..

Men det kan jo så også tyde lidt på netop denne kunde har været nedprioriteret i forhold til deres andre kunder - og netop har fundet mig på nettet, grundet mit bedre fokus på netop denne type virksomhed..

Men jeg fik da selv rørt noget rundt i mine moraler, da jeg netop som de fleste af jer har samme indstilling til hvad man gør, og også derfor jeg oprettede mig her for at høre hvad andre syntes..

Takker for de mange input :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tom Frank Christensen:
jeg mener det er en standard u-skreven regl at man ikke grabser andres kunder

Hvad er det for nogle regler? Jeg har da aldrig hørt noget så tosset.

Hver gang jeg ringer ud til et emne, eller på anden måde er i kontakt med dem, er det præcis for at score dem fra en af mine konkurrenter.

Telemarketing firmaer, og marketing firmaer i det hele taget, ville jo ikke kunne eksistere, hvis det var en uskrevet regel at man ikke stjæler andres kunder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:45

Tja hvorfor ikke?

Det kan også kaldes "cold-call", hvor du blot ringer op til kunden fordi du mener du har et produkt der passer deres behov. Det er der som sådan ikke noget i vejen med, og det bliver jævnligt praktiseret. Har dog gjort mig selv den tjeneste at gøre mit nummer hemmeligt for den almene offentlighed, da jeg hader sådanne mennesker :) Men i en B2B verden er det klart noget andet, vil hellere end gerne have tilbud fra andre hvis de mener de kan gøre jobbet/servicen bedre end nuværende. Dertil kommer det også at virksomheden kan være loyal over for deres leverandør, og måske endda kontakte denne og fortælle det, så kunne det være der udbrød en mindre krig, men sådan er det altså. 

I sådan en verden gælder alle kneb, det handler bare om hvordan du vil have din virksomhed til at fremstå. Men mener kun at cold-calling kan yde en ekspanderende mulighed for forretningen. Men husk at cold-calling ikke bare er at ringe til virksomheden, husk at sæt dig godt ind i hvad de laver, se evt. nogle af de tons af videoer på youtube om emnet, der er nogle gode (og mange dårlige!) imellem :)

held og lykke

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Tom Frank Christensen:
jeg mener det er en standard u-skreven regl at man ikke grabser andres kunder

Hvad er det for nogle regler? Jeg har da aldrig hørt noget så tosset.

Hver gang jeg ringer ud til et emne, eller på anden måde er i kontakt med dem, er det præcis for at score dem fra en af mine konkurrenter.

Telemarketing firmaer, og marketing firmaer i det hele taget, ville jo ikke kunne eksistere, hvis det var en uskrevet regel at man ikke stjæler andres kunder.

Muligvis det er sådan i *din* branche, men i min branche (hvor jeg lever af tilfredse kunder) - mener jeg at man skal respektere hinanden.

Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at kontakte en person som jeg ved at Svend Svendstrup (fiktiv person) var hovedprogrammør for, for at underbyde mine services - og få ham som kunde. Jeg ved da godt det forholder sig sådan i rigtigt mange brancher, men det kunne jeg så IKKE finde på at gøre.

Jeg lever så heller ikke af at opsøge kunder, men at kunder opsøger mig - og mine reklamer er mouth-to-mouth baseret - altså har jeg så ikke engang selv et reklame budget - fordi jeg er god til at gøre mine kunder tilfredse - så meget at de referer andre kunder til mig UDEN at selv få en sidegevinst.

Reklameudgifter de seneste to år - af et 250kr adwords gavekort - 77,37 kr. og har stadig en del af gavekortet :D (og ingen opsøgende salg)

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:50

Nu skriver not_me heller ikke at han skal giftes med personen, men skal udvide sin forretning. Alle kneb gælder, spørgsmålet er om du kan leve med det eller ej. Forretning er forretning og noglegange er den beskidt og kynisk. Alle store virksomheder er ikke blevet store fordi de har været mr. nice guy :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:
men i min branche (hvor jeg lever af tilfredse kunder) - mener jeg at man skal respektere hinanden

Jamen der er vores brancher nu ikke så forskellige for vi lever også af tilfredse kunder. Og de er heldigvis rigtigt glade, på trods af at vi har skaffet dem på så ufine metoder som at tillade os at ringe til dem :o) Og det resulterer som regel i langvarige kundeforhold

Jeg har altid arbejdet i brancher med ekstrem konkurrence, hvor der skal kæmpes hårdt for at få kunderne. Det er meget få af de kunder der selv gider / behøver at undersøge markedet, da de bliver bestormet af folk som mig, der selv byder os til. Og fælles for de fleste brancher er det jo også at der ikke skabes mange nye kunder, men at man flytter de kunder der er imellem de forskellige "udbydere".

Så kan man så vælge at håbe at kunderne selv finder vej til ens butik, eller man kan selv opsøge "heldet".

Og jeg ser ikke noget sted at der er tale om at underbyde nogen.

Det jeg reagerer på er udelukkende om man kan tillade sig at kontakte konkurrenternes kunder. Og selvfølgelig kan man det. Ellers vil der skulle nedlægges mange salgsstillinger :o)

Og så reagerer jeg på at det skulle være en uskrevet regel, at det er noget man ikke gør. Jeg skal ikke udelukke at det er tilfældet i nogle brancher, men de vil så få et wake-up call, den dag der kommer nye spillere på banen, der ikke kender til de "regler".

Tom Frank Christensen:

Bare min mening, men jeg er også bare en sindig jyde der forsøger at lave alt så jeg kan se mig selv i øjnene hver eneste morgen.

Jeg kan ikke prale med at være en sindig jyde, men jeg har såmænd ingen problemer med at se mig selv i øjnene af den grund. Heller ikke selvom jeg kæmper og arbejder hårdt for at få kunder i biksen. Tværtimod.

Og nu er der desværre ingen af de kunder og kundeemner jeg beskæftiger mig med, der skriver på Amino, eller andre steder for den sags skyld, for at spørge om der en nogen der kan levere til dem. Det ville ellers være lækkert :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:06

igang:

Tom Frank Christensen:
men i min branche (hvor jeg lever af tilfredse kunder) - mener jeg at man skal respektere hinanden

Jamen der er vores brancher nu ikke så forskellige for vi lever også af tilfredse kunder. Og de er heldigvis rigtigt glade, på trods af at vi har skaffet dem på så ufine metoder som at tillade os at ringe til dem :o) Og det resulterer som regel i langvarige kundeforhold

Jeg har altid arbejdet i brancher med ekstrem konkurrence, hvor der skal kæmpes hårdt for at få kunderne. Det er meget få af de kunder der selv gider / behøver at undersøge markedet, da de bliver bestormet af folk som mig, der selv byder os til. Og fælles for de fleste brancher er det jo også at der ikke skabes mange nye kunder, men at man flytter de kunder der er imellem de forskellige "udbydere".

Så kan man så vælge at håbe at kunderne selv finder vej til ens butik, eller man kan selv opsøge "heldet".

Og jeg ser ikke noget sted at der er tale om at underbyde nogen.

Det jeg reagerer på er udelukkende om man kan tillade sig at kontakte konkurrenternes kunder. Og selvfølgelig kan man det. Ellers vil der skulle nedlægges mange salgsstillinger :o)

Og så reagerer jeg på at det skulle være en uskrevet regel, at det er noget man ikke gør. Jeg skal ikke udelukke at det er tilfældet i nogle brancher, men de vil så få et wake-up call, den dag der kommer nye spillere på banen, der ikke kender til de "regler".

Tom Frank Christensen:

Jeg kan ikke prale med at være en sindig jyde, men jeg har såmænd ingen problemer med at se mig selv i øjnene af den grund. Heller ikke selvom jeg kæmper og arbejder hårdt for at få kunder i biksen. Tværtimod.

Og nu er der desværre ingen af de kunder og kundeemner jeg beskæftiger mig med, der skriver på Amino, eller andre steder for den sags skyld, for at spørge om der en nogen der kan levere til dem. Det ville ellers være lækkert :o)

det kan jo være du er en få der laver et grundigt hjemmearbejde før ringer og simpelthen lader være ringe til dem som du se ikke passer ind vis du tager reference liste tjekker man først om de er tilfredse kunder man kan lige prøve snuse lidt tjekke deres side tjekke om de er reklame beskytte .

der er flere ting der skal gøres før ringer og der det forskel fra emme til emme , men vis får flere nej end ja er det jo ikke smart ringe for så siger de jo bare videre til denne side og en tilfredse kunde vil være endnu mere blivende hos dem for de vil huske din oplevelse du ikke gjorde hjemmearbejdet godt nok

vis man ikke gør det dagligt og ikke ved man gør og der er ekstrem mange der bare ringer op uden undersøge grundigt nok de skader mere end de gavner så da der simpelthen er så telefonsælger der har misforstået deres erhverv , der er ekstrem mange opkald jeg har oplevet der bare ringer en op uden undersøge en det fjerneste de skader deres ry ved at ringe rundt og du vil normalt kun vide de tilfredse for de bliver kunder men vis har lav succesrate har de som sagde nej ikke det bedste de siger måske om dig så tænk sig grundigt om før du ringer

Dog når man fortager sig sådan noget ringer op og konkurrent finder ud ad det vis det mig , ja så ville jeg satse 110% mere for det virker på mig så en fjendtlig handling at ringe kan have en udfordring du står overfor der virkelige skal gennemtænkes før man påbegynder det , der er kendskab til konkurrent jo også vigtigt , derved vigtigt undersøge tingene grundigt før man bare kaster sig ud i det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)