Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der kender

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for tippet...Det vil jeg prøve..
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:37

Ifølge Forbrugerombudsmanden skal sælgeren have din skriftlige accept på aftalen, før han kan gå videre. (En påstået gratis optagelse medfører ikke, at annoncesælgeren kan komme uden om dette krav.) 

Modtager du ordrebekræftelser på ydelser, som du ikke har bestilt, så gør skriftlig indsigelse, hvor du afviser kravet. Betal ikke!

Ud fra dette vil jeg anbefale:

1) Udbed dig skriftlig dokumentation på den påståede aftale.

2) Send anbefalet brev hvor du gør skriftlig indsigelse mod kravet på de 4-8000 kr.

3) Kontakt evt håndværksrådet på telefonnummeret og hør om de kan hjælpe.

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:41
Hej David

Jeg kan på hjemmesiden annoncehajer.dk, ikk se de standard-breve som du snakker om..ku du ikk lige fortælle hvor den nøjagtig ligger...Da jeg måske også er blivet blind

på forhånd tak..

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:19
www.danske-fagbog.dk / DIM er et nyere medie indenfor annoncehajer de gør lige som alle de andre tåber der ikke har nogen morale eller etik...
Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:19
Til Jesper Jørgensen:

Hvad har forbruger ombudsmanden med B2B salg at gøre?

Forbruger ombudsmandenr til forbrugere ikke erhvervsdrivende,så hvad hans retningenslinjer siger er total irellevante rent lovmæssigt set.

Den afttale du henviser til er en frivillig aftale indgået mellem de store gamle medier (dgs og krak) samt ombudsmanden og nogle andre som jeg ikke kan huske på stående fod.

Eftersom det er retningslinjer og ikke lov, kan de sådan set kun bruges til at spotte seriøse annonce salgs firmaer fra mindre seriøse.

Det er ikke noget du som sådan kan bruge efter aftalen er indgået.

Jeg billiger selvf. ikke D.I.M´s salgsmetoder, sådan som Kaya fremlægger dem.

Men det du skriver har ingen relevans for hvordan hun kan slippe af med dem.

Til Kaya:

Held og lykke med det hele.

Mit råd til dig er at hvis du virkelig gerne vil slippe får sådan noget, bliver du nød til at sætte dig ind i hvordan loven er.

Bare husk at en ting er hvad der er fair, en anden er hvad der er lov.

De to ting går desværre ikke altid hånd i hånd.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:03
Hvad har forbruger ombudsmanden med B2B salg at gøre?
Forbruger ombudsmandenr til forbrugere ikke erhvervsdrivende,så hvad hans retningenslinjer siger er total irellevante rent lovmæssigt set.

Den aftale du henviser til er en frivillig aftale indgået mellem de store gamle medier (dgs og krak) samt ombudsmanden og nogle andre som jeg ikke kan huske på stående fod.

Har du læst den artikel jeg linkede til? Der var tale om et citat herfra, som jeg vurderede var relevant.

Hele artiklen omhandler B2B, og jeg ved at ombudsmanden, også udtaler sig om B2B forhold. Jeg formoder at forbrugerombudsmanden er en anelse bedre inde i området en jeg som lægmand er, men hvis en dommer underkender ham i en retsag kan man jo ikke bruge det til så meget. Jeg regner dog ikke med at han fx. udtaler sig bevidst vildledende.

Hvis jeg var dig ville jeg hellere bruge mit krudt på at kontakte dem der har skrevet artiklen, og oplyse dem om evt. fejltagelser de har begået. Ifølge hvad du siger er den jo voldsomt misvisende. Måske er der citeret ud af sammenhæng.

Måske du som service for os andre kan påpege fejlene i artiklen?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)