I et stykke tid har jeg været interesseret i igen at starte som selvstændig, og har derfor ofte besøgt Amino. Et par gange har jeg betalt for adgang til oplysninger, for at få kontakt så en dialog om køb kan komme igang. En enkelt gang, ud af en håndfuld henvendelser til sælgere, har en sælger reageret. Alle taler om hvor svært det er at drive virksomhed i tiden, og at det er umuligt at afhænde forretningen?
Og er det nu rigtigt, når en potentiel køber henvender sig og der ingen reaktion er?
Har du erfaringer med Amino i denne sammenhæng, så hører jeg meget gerne om tips og fif til at få sælgerne i tale - det vil være super
Jeg har henvendt mig efter eet kriterium - hvornår annoncøren sidst har været aktiv. Er der gået for lang tid siden annoncøren har været aktiv, så har jeg ladet annoncen være ubesvaret.
Det korte svar er ja, Amino Virksomhedsbørs virker fint. Langt de fleste får svar og vi holder løbende øje og deaktiverer annoncer der ikke er aktive.
Det der er vigtigt når man henvender sig, er at man skriver en seriøs mail. Bærer den præg af også at være sendt til andre, er den fuld af stavefejl, kommer man med et useriøst bud, virker den mere som snagen end reel interesse etc. Ja så får man nok ikke svar.
Så grib i egen barm og tag et ekstra kig på dine mails (Som jeg ikke har set) og se om de er så gode, så du kan forvente et svar.
Det var bare lige lidt input du forhåbentligt kan bruge.
Jeg har tidligere skrevet til sælgere på Amino Virksomhedsbørs og alle gange har jeg fået svar tilbage, samt været i både telefonisk og personlig kontakt til sælgere.
Som Martin ganske rigtigt skriver, så er det nok meget et spørgsmål om at gribe i egen barm og tjekke din mail for følgende:
Relevante spørgsmål til sælger og ægte interesse for sælgers selskab?
Husk, at selv om du er køber, så skal du skrive en salgstale på dig selv til sælger, fordi vedkommende skal jo faktisk sælge sit hjertebarn til dig. Så der er god præmis i, at du giver lidt af dig selv og oplyser hvorfor du er interesseret og hvad du kunne tænke dig at gøre med sælgers virksomhed.
Min barm er ganske pæn - og ja, jeg har kort beskrevet min profil og har linket til min linked- in profil. Jeg har skrevet lidt om hvorfor virksomheden for mig er spændende.Jeg har, som tidligere beskrevet, drevet virksomhed(er) i mange år.Den /de virksomheder jeg har interesse i ligger på et prisniveau der kræver dialog, forarbejde med afdækning af og planer for udviklingsarbejde herunder gennemsyn af regnskaber, ejerforhold, møde(r) med egne rådgivere mv. - så et bud på nettet vil være upassende.
Så det er måske bare ikke via Amino at jeg skal finde min kommende levevej.
Nu er Aminobruger jo ikke en homogen gruppe af mennesker og dem der bruger Virksomhedsbørsen, kender ofte slet ikke debatten.
Så et eller andet syntes jeg du skal prøve at justere. Det nytter ikke noget at blive sur/ærgerlig.
Prøv at kigge dine henvendelser igennem igen og se om der ikke er et eller andet der kan forbedre. Og evt. send en besked til dem der ikke har svaret og spørg hvorfor de ikke gør det.
et opfølgende svar er også prøvet - det virker ikke :-) tror egentlig mest på at nogen af sælgerne har prøvet at lægge virksomheden ud for at se om der er mulighed for at komme af med den, hvis noget bedre - måske et fast job skulle vise sig ...
Anyway prøver jeg igen - gør det lidt anderledes - og bruger dermed også lidt tid på at få bare en anelse "valuta" for betalingen for tilgang til sælger informationer.
Nyd det gode vejr i ugen der kommer. Det må og skal der også være tid til :-) God dag.
Jeg har aldrig brugt virksomhedsbørsen her på Amino. Det er mig lidt imod at betale for noget jeg ikke ved hvad er. Selvom prisen for adgang til sælgers informationer (formodentlig) er relativt begrænsede i forhold til den samlede investering ved et køb af en virksomhed så er det alligevel grænseoverskridende irriterende ikke at høre fra folk når man henvender sig.
Prøv at trække på alternative kanaler i stedet for, f.eks. andre virksomhedsportaler.
Jeg tjekkede lige din linkedin profil og med det netværk du har der (vi har f.eks. 3 fælles kontakter kunne jeg se) er det jo bare med at sprede rygtet om at du er på udkig efter en bestemt forretning i den rette kreds. Så er jeg næsten sikker på at der kan dukke noget op før eller siden.
Ja, det er nok en farbar vej :-) - og så tænker jeg at tage kontakt til et par lokale virksomhedsmæglere, egen revisor og advokat har jeg informeret - så de er også på.
Derudover har jeg, som Martin foreslår, taget kontakt via dette site til 3 af de sælgeren, som ligger her.