Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god måde at lave SEO?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:
Ja det har vi vendt - og jeg gjorde det, hvis jeg kunne hitte ud af at få hul på opgaven.

Den kan vi lige tage i pb - eller til næste netværk Aalborg møde

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 09:15
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:21

Emil Engholm:
1. Så vidt jeg kan læse det så skriver du at dine kunder udføre linking fra deres egne blogs til deres hjemmeside, med samme registrant. Men kan godt være jeg misforstår det.

1. Ikke mine kunder, men 11/14 af dem der har henvendt om at de er ramt af Penguin, som jeg bruger i min undersøgelse. De har oprettet nogle splogs, men det har intet med linkfarme at gøre.

2. Du blander tingene sammen. Jeg spørger ikke til dokumentation om linkfarme, dem kender jeg skam godt. Jeg spørger til dokumentation om at link fra domæner med samme registrant til moneysite bliver straffet af Google.

Det er dig der begynder at tale om linkfarme, hvilket ikke har noget at gøre med det jeg skriver. En Splog og en linkfarm er ikke det samme, så jeg behøver ikke dokumentation for linkfarme, men for at Google-straf på baggrund af ens registranter "ikke skulle være noget nyt".

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 09:34

nåå du begynder du at snakke om spamblogs det var ikke lige det du nævnte i starten. Men nu synes jeg du blander det lidt sammen. Lad os antage at dine kunder åbenbart køber et nyt domæne i samme registrant og ip og opsætter en blog på det domæne og linker til deres hovedeside. Det er linkfarming.

Er det ikke det du siger?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emil Engholm:

nåå du begynder du at snakke om spamblogs det var ikke lige det du nævnte i starten. Men nu synes jeg du blander det lidt sammen. Lad os antage at dine kunder åbenbart køber et nyt domæne i samme registrant og ip og opsætter en blog på det domæne og linker til deres hovedeside. Det er linkfarming.

Er det ikke det du siger?

Nej jeg nævnte ikke noget med typen, da det ikke er relevant for diskussionen. Det var dig der begyndte at blande linkfarming ind i diskussionen.

Du får lige definitionen på en linkfarm fra Barry Smith her på SEOmoz:

Technically a link farm is a group of sites that link to all the other sites in the farm. So A links to B & C, B links to A & C and C links to A & B.

Scale that up to 100 sites and you can kind of see what's going on.

http://www.seomoz.org/q/what-is-a-link-farm-and-how-are-they-treated-by-search-engines

Dog kan der være andre definitioner der går på en masse sites (dermed "farms") der bruges til at linke med.

Det er IKKE det jeg taler om her. En linkfarm er relativt nemmere at spotte algoritmisk, end en enkelt blog der linker til et andet site. Flere af disse blogs har i øvrigt ligget på andet webhotel end moneysitet. Jeg taler altså ikke om linkfarming i traditionel forstand, men om at site tilsyneladende er blevet straffet blot for at linke, fra ganske få eller kun et enkelt site med samme registrant.

Det er i hvert fald nyt for mig hvis det udløser en algoritmisk straf, men det kan jeg forstå det ikke er for dig (?).

Så nej jeg blander ikke tingene sammen, du gør, fordi du begynder at udtale dig skråsikkert uden at have forstået hvad vi diskuterer.

Jeg ved ikke om det her er en af de gange hvor du bare vil blive ved med at diskutere for diskussionens skyld, men jeg håber jeg nu har udtrykt mig klart nok til at vi kan komme tilbage på sporet igen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 10:00

Så blev vi andre os lidt klogere på link farming :) tak for det

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 17:48

Fordi jeg ikke er enig med dig Thomas.

Thomas Frost:

Du får lige definitionen på en linkfarm fra Barry Smith her på SEOmoz:

Technically a link farm is a group of sites that link to all the other sites in the farm. So A links to B & C, B links to A & C and C links to A & B.

Du glemmer bare at nævne at det er samme registrant. Og at det ikke bare er random websites.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:09

Emil Engholm:
Fordi jeg ikke er enig med dig Thomas.

Hvad er du uenig i?

Emil Engholm:
Du glemmer bare at nævne at det er samme registrant. Og at det ikke bare er random websites.

Jeg skrev at der er flere definitioner, de smarte kører naturligvis ikke en hel linkfarm med samme registrant, det siger sig selv, hvis du tror det så fint nok, gider ikke forklare det mere. Som jeg siger er der flere definitioner, men det ændrer ikke på at opsætning af en enkelt blog ikke kan betragtes som at linkfarme. Hvis det er det du er uenig så, så fint nok, så lad os bare være enige om at være uenige.

Det har dog stadig ikke noget med det jeg skriver at gøre, nemlig at Google muligvis straffer sites hvor ejeren selv linker fra et andet site. Du skrev at det ikke var nogen nyhed, men hvis det er som jeg muligvis tror, så er det bestemt en nyhed. Men intet er sikkert endnu, det skal selvfølgelig testes grundigt, så der kommer klarhed omkring tingene.

Tilmeldt 6. May 12
Skrevet kl. 18:12
Thomas Frost:
Jeg skrev at der er flere definitioner

Du skriver så meget thomas det er sgu ikke til at finde rundt i.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Engholm:

Thomas Frost:
Jeg skrev at der er flere definitioner

Du skriver så meget thomas det er sgu ikke til at finde rundt i.

Det er ikke så svært, jeg skrev følgende:

Dog kan der være andre definitioner der går på en masse sites (dermed "farms") der bruges til at linke med.

Hvis det bliver for svært for dig at finde rundt i, så lad være med at bland i de tråde jeg skriver i, for jeg kan ikke skrive det mere ligefrem, eller enklere end det citerede.

Du skal dog have ros for at tage diskussionen som en mand og ikke smide om dig med 1-stjerner som du gjorde da du havde den anden profil.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)