nåå du begynder du at snakke om spamblogs det var ikke lige det du nævnte i starten. Men nu synes jeg du blander det lidt sammen. Lad os antage at dine kunder åbenbart køber et nyt domæne i samme registrant og ip og opsætter en blog på det domæne og linker til deres hovedeside. Det er linkfarming.
Er det ikke det du siger?
Nej jeg nævnte ikke noget med typen, da det ikke er relevant for diskussionen. Det var dig der begyndte at blande linkfarming ind i diskussionen.
Du får lige definitionen på en linkfarm fra Barry Smith her på SEOmoz:
Technically a link farm is a group of sites that link to all the other sites in the farm. So A links to B & C, B links to A & C and C links to A & B.
Scale that up to 100 sites and you can kind of see what's going on.
http://www.seomoz.org/q/what-is-a-link-farm-and-how-are-they-treated-by-search-engines
Dog kan der være andre definitioner der går på en masse sites (dermed "farms") der bruges til at linke med.
Det er IKKE det jeg taler om her. En linkfarm er relativt nemmere at spotte algoritmisk, end en enkelt blog der linker til et andet site. Flere af disse blogs har i øvrigt ligget på andet webhotel end moneysitet. Jeg taler altså ikke om linkfarming i traditionel forstand, men om at site tilsyneladende er blevet straffet blot for at linke, fra ganske få eller kun et enkelt site med samme registrant.
Det er i hvert fald nyt for mig hvis det udløser en algoritmisk straf, men det kan jeg forstå det ikke er for dig (?).
Så nej jeg blander ikke tingene sammen, du gør, fordi du begynder at udtale dig skråsikkert uden at have forstået hvad vi diskuterer.
Jeg ved ikke om det her er en af de gange hvor du bare vil blive ved med at diskutere for diskussionens skyld, men jeg håber jeg nu har udtrykt mig klart nok til at vi kan komme tilbage på sporet igen.