Det er stadig en kopi af dit site (det siger han omkring 5 min og 30 inde) det vil sige du skal have et helt site til den engelske vesion, et helt site til dit tyske site osv. dvs. et helt site pr sprog du vil understøtte. Det er vel på ingen måde til at styre, når man så tilføjer nye sider - så skal man lave den i den engelske version, den danske version, den tyske version osv. når man arbejder med multi language site så har man vel et kæmpe overhead når man laver nye sider osv. Er det ikke korrekt?
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Det er stadig en kopi af dit site (det siger han omkring 5 min og 30 inde) det vil sige du skal have et helt site til den engelske vesion, et helt site til dit tyske site osv. dvs. et helt site pr sprog du vil understøtte. Det er vel på ingen måde til at styre, når man så tilføjer nye sider - så skal man lave den i den engelske version, den danske version, den tyske version osv. når man arbejder med multi language site så har man vel et kæmpe overhead når man laver nye sider osv. Er det ikke korrekt?
I de systemer jeg kender skal du oprette "helt nye sites" for hvert sprog. I joomla skal du oprette en artikel / modul pr. sprog, således hvis du har en guide som skal være på 3 sprog, så skal der oprettes 3 artikler. I Joomla er det hele samlet ét sted under ét site, hvilket både har positive og negative ting, bl.a. kan det blive uoverskueligt at holde styr på de mange artikler der ligger i samme liste (heldigvis er der en filtreringsfunktion). Kan sagtens se det smarte i Umbracos løsning, hvor man har tingene "skilt ad".
Det er vel på ingen måde til at styre, når man så tilføjer nye sider - så skal man lave den i den engelske version, den danske version, den tyske version osv. når man arbejder med multi language site så har man vel et kæmpe overhead når man laver nye sider osv. Er det ikke korrekt?
Nej....
Hvis du laver en side på dansk, så skal du alligevel skrive teksten på engelsk, tysk, langbortistansk osv.... Hvis hele siden grundstruktur er på plads så er det kun tekster der skal skrives og ikke noget der skal "kopieres".
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Fordelen er også at man kan have ekstra sider/tekster til det enkelte sprog uden at den SKAL laves på andre.
Helt sikkert :-) Det kan Joomla dog også sagtens, og vil næsten tro at de fleste systemer som understøtter flere sprog burde kunne det som standard - ellers bør man overveje at skifte ;-)
Hvis du laver en side på dansk, så skal du alligevel skrive teksten på engelsk, tysk, langbortistansk osv.... Hvis hele siden grundstruktur er på plads så er det kun tekster der skal skrives og ikke noget der skal "kopieres".
Hvis det er korrekt, hvordan tilføjer jeg så en NY SIDE til mit eksisterende multisprogs website. Fx. siden har kørt på dansk, engelsk og tysk i 1 år og nu skal der laves en ny side i alle sammen, fx. en fødselsdagsside. Skal den så ikke laves 3 gange, en gang for hvert sprog? Bemærk at jeg er med på at alt skal oversættes, det vil det altid skulle, det jeg er efter er at jeg skal oprette een side 3 gange. Det er det overhead jeg snakker om.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
hvordan tilføjer jeg så en NY SIDE til mit eksisterende multisprogs website
Hvis vi antager at det f.eks. er en ny artikel med billede så forudsætter det at alt det "tekniske" (html) er på plads.
Så på dansk laver du bare den nye side med den danske url. Skriver indholdet på dansk i de felter du skal, evt. vælge billedet der skal vises på dansk og gemmer.
Det samme gør du så på engelsk og tysk og urdu osv... Dvs. du skal som "forfatter" IKKE sidde og nørkel med kode. Men det hele kræver at det er sat korrekt op af nogle som kender Umbraco.
Et eksempel er http://telecareservice.dk/ som jeg har lavet grunddelen til og de indsætter selv de enkelte tekster på de enkelte sprog.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....