Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Open source CMS til Multilingual site

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino-brugere

Jeg skal have udviklet et site til brugere fra flere lande - det skal både kunne skifte sprog og have flere domæner sådan .dk, .com. uk.co osv.
Brugerne fra USA skal indtaste adresse og skal dermed selvf. også vælge en 'Stat' - hvorimod danskere skal vælge 'område/kommune' i dette felt.

Dette giver anledning til følgende spørgsmål:

1. Jeg er blevet anbefalet at bruge Joomla med modulet JMS2WIN.com // Har I erfaringer med dette - gode som dårlige?
2. Derudover skal sitet tage imod indbetalinger fra brugerne. Her er jeg blevet anbefalet Quickpay med Nets som indløser. Jeg tænker også at integrere Paypal for at ramme bredere. Hvad synes I om dette?
3. Kan forskellen på 'stat' / 'kommune' give anledning til problemer(den skal jo skifte fra at stå 'state' til 'kommune' alt afhængigt af hvilket land brugerne bor i.
4. Kan det give problemer, når der skal søges efter personer/adresser i forskellige lande i databasen? 

Mange tak for jeres respons.

Mvh Lasse

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:01

Ballonlasse:
1. Jeg er blevet anbefalet at bruge Joomla med modulet JMS2WIN.com // Har I erfaringer med dette - gode som dårlige?

Hvorfor betale €50 for noget du kan få gratis i Umbraco? - Der kan være andre årsager til at du skal bruge Joomla men dem kender jeg ikke

Ballonlasse:
2. Derudover skal sitet tage imod indbetalinger fra brugerne. Her er jeg blevet anbefalet Quickpay med Nets som indløser. Jeg tænker også at integrere Paypal for at ramme bredere. Hvad synes I om dette?

Det er en god tanke - Du kan også kigge efter andre betalingsindløsere afhængig af hvilket land der er målet.

Ballonlasse:
3. Kan forskellen på 'stat' / 'kommune' give anledning til problemer(den skal jo skifte fra at stå 'state' til 'kommune' alt afhængigt af hvilket land brugerne bor i.
4. Kan det give problemer, når der skal søges efter personer/adresser i forskellige lande i databasen? 

Den skal bare laves rigtigt fra starten så bør der ikke være problemer

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:21

Hej Niels tak for den hurtige respons.

Dvs Umbraco istedet for Joomla eller Umbraco istedet for JMS? :) Grunden til Joomla er nok fordi det har nem brugervenlighed efter udvikling (får siden udviklet i indien)

Mit mål er til at starte med at siden bygges op på engelsk og dermed til UK/USA og herefter skandinaviske lande.

Mvh Lasse

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:42

Ballonlasse:
Dvs Umbraco istedet for Joomla eller Umbraco istedet for JMS? :)

Umbraco istedet for Joomla (men så er vi ude i at det vil køre på .NET istedet for php).

Ballonlasse:
Grunden til Joomla er nok fordi det har nem brugervenlighed efter udvikling (får siden udviklet i indien)

Da Umbraco er .NET så kræver det lidt mere af programmøren men der er også kompetente .NET folk i Indien.

Ballonlasse:
Mit mål er til at starte med at siden bygges op på engelsk og dermed til UK/USA og herefter skandinaviske lande.

Jeg har selv lavet et site for et dansk firma der lige har udvidet i sverige. Det er lavet i Umbraco og på den måde så direktøren selv kan udvide med andre sprog hvis han vil det uden at skulle have en programmør ind over.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:52

Joomla 2.5 kan sagtens lave multilanguage-sider uden nogle betalingsmoduler. Det understøtter dog som standard ikke flere domæner, men det kan godt laves sådan at Joomla gør det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:54

Men er problemet med Umbraco ikke at når du laver et multisproget site (fx. 3 sprog), så skal du kopiere din struktur (alle sider) og opsætte dem til at blive vist via andre hostnames? Så efterfølgende ændringer skal implementeres specifikt for alle sprog. Er Umbraco så stadig det bedste til et multisproget site? (Ved ikke om Joomla er bedre)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:10

Hej Lasse,

Ballonlasse:
Jeg er blevet anbefalet at bruge Joomla med modulet JMS2WIN.com // Har I erfaringer med dette - gode som dårlige?

Jeg tror du bliver træt af Joomla.. Selv plejer jeg at bruge WordPress multisite installation til sprogversionerede hjemmesider. Det giver mig 100% kontrol over alle elementerne på siden. Der findes plug-ins og tilføjelser til diverse CMS'er, som man i princippet godt kan bruge, men det er ikke nær så nemt og kontrollerbart som WP-MU.

Ballonlasse:
Derudover skal sitet tage imod indbetalinger fra brugerne. Her er jeg blevet anbefalet Quickpay med Nets som indløser. Jeg tænker også at integrere Paypal for at ramme bredere. Hvad synes I om dette?

Hvis du udelukkende satser på et dank klientel, er quickpay det næst-bedste og det billigste, mens Nets er det bedste men dyreste. Jeg anbefaler gladeligt quickpay. Der findes også et quickpay-modul til WordPress.

Ballonlasse:
Kan forskellen på 'stat' / 'kommune' give anledning til problemer(den skal jo skifte fra at stå 'state' til 'kommune' alt afhængigt af hvilket land brugerne bor i.

Du laver da bare en formular pr. land. Det er igen fordelen ved WP-MU.. 100% kontrol.

Ballonlasse:
Kan det give problemer, når der skal søges efter personer/adresser i forskellige lande i databasen? 

WP-MU opretter seperate tabeller i databasen til hver version. Så nej.

Håber du kunne bruge det til noget.

Casper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:15

B. Hvarregaard:
Men er problemet med Umbraco ikke at når du laver et multisproget site (fx. 3 sprog), så skal du kopiere din struktur (alle sider) og opsætte dem til at blive vist via andre hostnames?

Det bedste er at siderne står på det rigtige sprog. Så /contact-us er /kontakt-os osv. Men det er hurtigt lavet i Umbraco.

I Umbraco kan man i roden sætte hvilket sprog og domæne der skal vises. Sproget går ned i "ordbogen" hvor man skriver de enkelte tekster der vises på de forskellige sider.

B. Hvarregaard:
Så efterfølgende ændringer skal implementeres specifikt for alle sprog.

Er det lavet korrekt fra starten så er ændringerne minimale.

B. Hvarregaard:
Er Umbraco så stadig det bedste til et multisproget site? (Ved ikke om Joomla er bedre)

Jeg ved ikke om det er det bedste men det er indbygget fra starten.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 15:16

CasperReiff:

Jeg tror du bliver træt af Joomla.. Selv plejer jeg at bruge WordPress multisite installation til sprogversionerede hjemmesider. Det giver mig 100% kontrol over alle elementerne på siden. Der findes plug-ins og tilføjelser til diverse CMS'er, som man i princippet godt kan bruge, men det er ikke nær så nemt og kontrollerbart som WP-MU.

Multilanguage er indbygget direkte i de nye versioner af Joomla, hvilket det ikke er i Wordpress. I joomla kan du også styre alt indhold / Moduler / plugins osv. i forhold til sproget. I Joomla er der blot en dropdown hvor du vælger hvilket sprog et modul/tekst osv hører til, og så bliver det kun vist på det ene sprog.

CasperReiff:

Hvis du udelukkende satser på et dank klientel, er quickpay det næst-bedste og det billigste, mens Nets er det bedste men dyreste. Jeg anbefaler gladeligt quickpay. Der findes også et quickpay-modul til WordPress.

Tror du blander nogle ting sammen her. Quickpay er en betalingsgateway, og Nets er en indløser. Du skal bruge en indløsningsaftale fra Nets, Euroline, Swebank o.lign. for at kunne benytte Quickpay (eller EPay, Dibs mv.) til at foretage betalinger.

CasperReiff:

Du laver da bare en formular pr. land. Det er igen fordelen ved WP-MU.. 100% kontrol.

WP-MU opretter seperate tabeller i databasen til hver version. Så nej.

Samme princip med formular pr. land i Joomla - du laver en formular og tilknytter den et land, done deal.

Joomla gemmer alle data i samme database, således man kan vælge at søge over landegrænserne, eller man kan lade være - fleksibiliteten og muligheden er der til at gøre hvad du vil.

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 15:17

2: Synes helt klart du skal have paypal med hvis du også vil ramme usa og england, det er meget udbredt især i usa.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)