Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode e-handels platforme

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Simon

Som shopleverandør har jeg også tit tænkt på hvordan man kombinerer, en standardshop med custom udvikling af features.

Det jeg er noget frem til er dels at det er nødvendigt med bedre design-værktøjer (Bedre end hverken vi eller de andre pt. kan levere - noget der ligner InDesign og Photoshop mere, med drag-n-drop en masse ajax osv. vi har en versionen i støbeskeen men den kommer til at tage lidt tid).

Dette tror jeg vil kunne tilfredsstille designerne.

Til programmørerne tænkte vi på at tillade kunderne selv at opbygge datatyper, så kunne man f.eks. lave en type: bil med felter som cylindre, hk osv.

Så ville vi eksponerer data som xml, og brugeren kunne programmerer hvordan det skal vises via XSLT programmering, med indbyggede kald af diverse .Net funktioner (vist noget ala Umbraco).

Hvad synes du, ville det tilfredstille dine ønsker til at kunne udvide en standard, eller hvad skal der mere til ?

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:33
Hej.

Jeg anvender Oscommerce.

Den første shop købte jeg ved at poste en opgave på en international freelance-portal og den havde en række ekstramoduler som har vist sig gavnlige for shoppen. Det viser sig at produkterne indexeres fint i Google.
En klar fordel er, at der findes så mange udviklere ude i verden som kender Oscommerce og der er et utal af moduler og templates at finde. Det er også nemt at få et "customized" design.

Uanset valg kommer man ikke uden om at der skal ofres enormt med tid på at lære systemet at kende. Måske det i virkeligheden er derfor det er nemmest at fortsætte med førstevalget.

Jeg har også leget lidt med DotNetNuke (Open source CMS). Der findes forskellige shopmoduler som kan kobles på, men det er jo ikke Dansk, så der ligger en oversættelsesopgave, og så skal der udvikles et modul til at håndtere de danske betalingsgateways, men så kunne det blive et rigtig interessant produkt. (Læs evt. mere om systemet på www.dotnetnuke.com) Der mangler et par friske danske udviklere til den del.

Med venlig hilsen

Oldenburg

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:54
Hej Peter,

Det lyder enormt spændende..! Dog lyder din beskrivelse af datatyperne som den variant-funktion de to webshops jeg nævner allerede har. Men kan I gøre den mere fleksibel, som det ses i Umbraco (er vild med Umbraco!), hvor man selv kan definere hvilke HTML-kontroller man ønsker, ja så er det et kæmpe plus.

Omkring jeres tanker med AJAX, ja så implementer det endelig. Vi har tit haft brugere som har spurgt, hvorfor tingene ikke bare kan fungere som på Windows-desktoppen med drag-n-drop og deslige. Det sparer en del kliks i sidste ende. 

Hvis du/I skal bruge en testkanin på et tidspunkt, så sig endelig til :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:51
Hej Simon

Fedt at hører du synes om ideerne. Ligeså snart vi har en version som er værdig til at blive kaldt beta, sender jeg et login.

Mht. til datatyper, så har vi altid haft variant styring som de andre systemer. Med datatyper mener jeg faktisk helt det samme som i Umbraco, hvor man kan opbygge sine egne indholdstyper, så hvis du kan li'' Umbraco''s måde, er der en god chance for at du også vil kunne li'' vores :-9.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:51
Hej Alle

Nu når snakken går på relevante web shop løsninger så melder jeg mig lige på banen med et spørgsmål.

Jeg leder pt. efter en god web shop løsning. Pt. hælder jeg til en osCommerce løsning fordi jeg ved at man kan få en masse templates så man faktisk kan vælge design på forhånd (det har jeg god erfaring med fra en hjemmeside jeg er ved at lave)

jeg har hørt at det kan være svært at sætte sig ind i og at det kræver en bestemt serverløsning eller noget i den stil.

Nu har jeg surfet lidt omkring og opdaget at Surftown tilbyder en osCommerse løsning med hosting og betalingsløsning for kr. 199,- pr måned og så kan man have op til 5 shops!!!!!! Det er da en acceptabel udgift )

Er der nogen der har erfaring med deres løsning?? Kan man fx bruge templates?? Hvad er deres svagheder?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 16:38

Martin Thorborg:

Det kunne være spændende at høre hvilke erfaringer i har med diverse e-handelsplatforme, altså systemer til salg af varer på nettet.
Hvad er prisen, hvor let er det at sætte op, kan det optimeres til søgemaskiner, kan det tilrettes ordentligt m.m.

Dbh Martin

Jeg har erfaring med OScommerce og MagentoCommerce.

Magento er for nyligt kommet ud i version 1 og det sparker røv i forhold til OScommerce. 

Jeg har allerede skiftet over.  Det ca. 10 år gamle framework omkring OScommerce er klart det største problem. Og måske også dens største styrke.

Hvad angår SEO, så var det klart én af grundene til at valget faldt på magento. Jeg kan nævne:

SEO-friendly URLS med webserver-rewrites. 

Automatisk Google Sitemap, laves i magentos backend.

Indbygget understøttelse af Google analytics, man taster blot sit ID ind i backenden. Aldrig mere fedte rundt med scripts i templaten.

Jeg kender ikke så meget til hvor let magentocommerce er at sætte op, jeg bestilte blot en shop på magentohotel.dk og så hjalp de med at migrere min gamle OScommerce.

Indtil videre er jeg godt tilfreds, synes det er nemt at arbejde med. Web2.0 slår OScommerce-tankegangen med flere længder IMHO.

/Hus

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 09:33

Altid interessant med nye løsninger. Den vil jeg helt sikkert kigge nærmere på.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22

En webshop uden integration til dit økonomisystem giver en forfærdelig masse dobbeltarbejde.

Det er desværre kun meget få firmaer der tilbyder integrerede webshop løsninger til en rimelig pris.

Jeg har hørt at Visma software har et tilbud med økonomisystem, CMS og webshop til 30 K, men jeg har kun meget få referencer til shops der kører med dette system. 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 16:05

Jeppe, det er der selvfølgelig noget om. Jeg tror dog at det er forskellige målgrupper de henvender sig til. Du har helt ret i at det kan give dobbeltarbejde, men for mange mindre og/eller små webbutikker vil det ikke kunne betale sig at finde en integreret løsning. Samtidig gør et begrænset udvalg også at du ikke nødvendigvis kan finde et system der kan leve op til dine andre behov.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)