Hej Simon Som shopleverandør har jeg også tit tænkt på hvordan man kombinerer, en standardshop med custom udvikling af features. Det jeg er noget frem til er dels at det er nødvendigt med bedre design-værktøjer (Bedre end hverken vi eller de andre pt. kan levere - noget der ligner InDesign og Photoshop mere, med drag-n-drop en masse ajax osv. vi har en versionen i støbeskeen men den kommer til at tage lidt tid). Dette tror jeg vil kunne tilfredsstille designerne. Til programmørerne tænkte vi på at tillade kunderne selv at opbygge datatyper, så kunne man f.eks. lave en type: bil med felter som cylindre, hk osv. Så ville vi eksponerer data som xml, og brugeren kunne programmerer hvordan det skal vises via XSLT programmering, med indbyggede kald af diverse .Net funktioner (vist noget ala Umbraco). Hvad synes du, ville det tilfredstille dine ønsker til at kunne udvide en standard, eller hvad skal der mere til ? |
En klar fordel er, at der findes så mange udviklere ude i verden som kender Oscommerce og der er et utal af moduler og templates at finde. Det er også nemt at få et "customized" design.
Jeg har også leget lidt med DotNetNuke (Open source CMS). Der findes forskellige shopmoduler som kan kobles på, men det er jo ikke Dansk, så der ligger en oversættelsesopgave, og så skal der udvikles et modul til at håndtere de danske betalingsgateways, men så kunne det blive et rigtig interessant produkt. (Læs evt. mere om systemet på www.dotnetnuke.com) Der mangler et par friske danske udviklere til den del.