Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanger i kunderne ? synes altid det går i vasken

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Min "konkurs" har helt sikkert lært mig nogen ting, faktisk rigtig meget og der ligger måske også lidt af min tilbageholdenhed nu.

jeg røg virkelig på røven og har været bange for at bruge penge lige siden, med tanken hvad nu hvis det skete igen.

Mit spørgsmål med at "fange" kunder er måske heller ikke det rigtige, men måske mere hvor finder i jeres kunder :)

jeg ønsker på ingen måde at fange nogen eller holde på folk, de skal være frie til at vælge mellem alle andre :)

Spørgsmålet er blot hvordan jeg kommer godt igang igen, istedet for mine små projekter der aldrig bliver til 100% virksomhed.

Skal jeg bare satse alt igen, da jeg aligevel er på bunden og ikke rigtig kan komme længere ned økonomisk eller tage små skridt

Som en anden også var inde på kunne jeg starte blidt op med flyers og enkelt hjemmeside og evt arbejde gratis for folk i starten så de kan se mig an

/Mikkel

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:46

Friis Invest:

Spørgsmålet er blot hvordan jeg kommer godt igang igen, istedet for mine små projekter der aldrig bliver til 100% virksomhed.

Der findes ikke noget skudsikker recept. Det er et skridt ad gangen, og nogle gange store skridt tilbage.

Friis Invest:

Skal jeg bare satse alt igen, da jeg aligevel er på bunden og ikke rigtig kan komme længere ned økonomisk eller tage små skridt

Stift aldrig gæld.

Se om du ikke kan finde en anden person hvor I sammen er mere end 2. 

Jeg læser jævnligt 2 bøger som jeg også anbefaler andre. At studere disse bøger fra tid til anden har givet mig meget, både personligt og som selvstændig:

• Den Maskuline Mand (David Daida)
  • Den rigeste mand i Babylon (George S. Clason)
Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej

Jeg har startet op med serviceydelser mange gange og solgt mine ruter/ firmaer.

Det handler om at du har det der skal til. Har du den rigtige støbning ? Der er jo intet forkert i at være ansat og god til sit arbejde. Man kan ikke leve af at drømme.

Servicebranchen er hård men også meget flexibel.

Når jeg starter et nyt firma op til salg starter jeg sådan:

1) Lille reklame i den lokale avis (fast).

2) Reklame i ALLE supermarkeder og tankstationer mm. på din vej. ( tjek dem ugentligt for god placering)

3) Derefter starter jeg med hver morgen kl. 5 med at dele flyers ud på cykel.  

(Når du når 100 kunder skal du blive ved med at dele reklamer ud om morgenen. Du har ikke tid om dagen)

4) Lav et tilbud på din flyer med værdikupon på 50,-

5) Tillidsfuld BILLIG bil med reklame på siden + tøj

6) Website og facebook er vigtigt

Nu kommer kunderne i en lind strøm. 1-5 kunder dagligt... Hvis det ikke er en fast kunde så tag ekstra. Faste kunder kan blive penge senere.

Det er nemt. Ellers må du dele for lidt reklamer ud.. Husk at have et billede/ logo som går igen på al reklame så du identificeres over alt.

Så nemt er det.. 

Med venlig hilsen

Dani Schulze

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:41

Hej Dani

Mange tak for din opskrift :) når jeg læser den kan jeg se jeg har været rigtig godt på vej sidst inden jeg lagde firmaet ned :) det trøster mig da en del. Men i forhold til din opskirft har jeg måske ikke markedsført mig nok og der kan jeg godt se der skal ske meget mere !!..

Her i min nye fase har jeg været alt for passiv og ikke turde satse og iøvrigt ikke kommet ud af starthullerne, måske lige det skub jeg skulle have :)

Kopiere dit indlæg og smider det på mit skrivebord som motivation, tak

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:48

jeg ved ikke om du havde en hjemmeside før men et logo på visit kort hvor der står din virksomheds hjemmeside på men vis  ikke har en hjemmeside ville jeg lave en , det kan jo være den alle info kunder kan hente dine info kontakt , priser , hvad står i for med mere

denne hjemmeside søgeord optimeres du kan starte med gratis organiske resultatet være aktive rundt omkring skrive om virksomhed .

vis en ven kan tage en video af du arbejder laver noget så kan videoer også være en billige markedsføring måde der findes youtube og mange andre steder du nu kan bruge , men prøv hold det på det gratis eller så billigt som muligt så kan man komme længere end man tror.

lidt ekstra tips og ideer i denne her tråd http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877 i hvert fald gør alt hvad der er gratis i starten det koster nok din tid , men udnyt din tid 110% og arbejde fokus på det lykkes mod det

det er gratis oprette sig i google maps du kommer op lokalt måske med chancen langt større med google maps firma side http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=da&answer=143287

husk det kan betale sig at lave alt grund arbejde lokal søgninger kan også være du køre lidt adwords for lige dit lokal område og du skriver i siden og gerne i titlen vinduespudsning Slagelse   og skriver i siden igen det er dette område jeg tilbyder en service så er der lidt større sikkerhed for lokal klik fra dit lokale område

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dani Schulze:
Det er nemt. Ellers må du dele for lidt reklamer ud..

Præcis!
Vedholdende, gentaget annoncering og reklame på så mange billige platforme som muligt.
Den vigtigste salgsfaktor inden for service er tillid.
Hvis jeg ikke har tillid til en vinduespudser, havemand, rengøringshjælp eller håndværker, så skal han ikke ind på min matrikel.

Og faktum er, at genkendelighed er tillidsskabende.

Desuden er dit ansigt tillidsskabende. Brug dit ansigt i din markedsføring. Det er lige meget, hvordan du ser ud - én der tør stå ved sit budskab med sit ansigt, fremstår langt mere troværdig end én med et fancy 3D-logo med spejleffekt forneden.

Vær pæn, ren og ordentlig. Lad være med at bande - også selvom kunden gør det. Undgå at blande alkohol og arbejdstøj. Uanset, hvordan du er som privatperson, så spil rollen som adelig, når du har dit arbejdstøj på. Også selvom du har det på hen i Netto, når du er færdig.

Sørg for ensartethed i din markedsføring - et godt og enkelt logo + evt. et slogan eller en punchline (ikke noget, der rimer, vel - det var i 70'erne), der fortæller, hvilke værdier du bygger dit arbejde på.

Når du skal til at have ansatte, så sørg for, at ansætte nogen, der er dygtigere end dig selv. Ellers mister du de kunder, som har været glade for, at du selv kom. Jeg vil langt hellere have besøg af mester end af en tidsbegrænset ansat på løntilskud.

Held og lykke med projektet.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majken Juhl Jensen:
Annoncering er sjældent vejen frem, der skal HELT andre midler til i dag!

Undskyld mig, men det er altså noget udokumenteret vrøvl - kort sagt.

Annoncer for servicevirksomheder i lokale medier har ikke som formål at trække impulskunder. De tjener til genkendelse og tillidsopbygning.
En servicevirksomehed bør have sit "visitkort" i de lokale medier, som det forventes, at kunderne læser.
Derudover bør der arbejdes med en række andre markedsføringstiltag, som det også er nævnt tidligere i tråden.
Men at droppe annoncen i den lokale ugeavis svarer til, at en butik piller skiltet ned fra sin facade.
Det er jo nødvendigt at være synlig - hele tiden.

Annoncer i telefonbøger en et overstået kapitel - i hvert fald næsten. Men den lokale avis læses stadig lystigt - og eksponeringen her virker, hvis man bruger den rigtigt.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:09

Hej Hans

Mange mange tak for dit gode indlæg :)

Annoncering kan jeg jo igen nikke ja til er sket i for lille omfang, jeg må simpelthen finde flere penge til den del, avisannonce behøver vel ikke være i 4 farver ? men kan klares enkle ? her tænker jeg prisen i forhold til tillid og hvilke salg det vil give, eller rettere kendskab.

Den med at bruge ansigt har jeg haft meget i overvejelserne, om det var godt eller skidt. Sidste gang var jeg heldig og få en artikel om mig og mit firma på 2 sider med ansigt og mit budskab.

Jeg var engang på et salgskursus hvor vi skulle fortælle hinanden hvilke tanker vi fik om de andre når vi så dem, det folk sagde om mig var tillid, ærlig og enman fik lyst til at kramme.

Måske den del kan være min stærke side i markedsføringen som du siger med billed.

Når du siger ensartet markedsføring tænker jeg samme farver, kurver og tekst på alle mine flyers/annoncer og opslag i den lokale købmand/butik.

Men i mine flyers og annoncer skal det rette budskab også ud med de rigtige ord, nu kan jeg se i denne tråd jeg fik skrevet fanget som jo er et negativt ord, men absolut ikke var hensigten at det skulle tolkes på den måde.

Måske man skal benytte lidt penge på at få en til at skrive annoncerne/flyers for en ?

Mine tanker når jeg siger serviceydelser har jeg haft lidt i tankerne:

- Dødsbo
- trappevask
- Græsslåning

Men alle de er vel stort set samme fremgangsmåde med markedsføringen ? Eller skal man ud i at anncere forskellige steder ? her tænker jeg om jeg kan smide sådan opslag i både avis, postkasser og butikker ? ved ikke hvordan folk ville reagere på annonce om dødsbo i postkassen, måske ikke så positivt.

Trappevask tænker jeg det nok er virksomheder der vil rette henvendelse og så er det vil "spild" og bruge tid på privatadresser eller hvordan ?

Græsslåning burde alle med have jo kunne bruge, men skal man stadig ligge flyers i deres postkasse med håb om de kender nogen med have eller hvad tænker du/i ?

Lidt tanker bag 

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:54

Hej igen

Jeg tænker lidt.. Hvor svært kan det være!

Gå nu igang. Måske er dødsbo, trappevask og græsslåning lidt ensporet. Hvorfor ikke rengøring som spænder over mange ting og haveservice så du når ud til flere. Måske vil de have klippet hæk.

Trappevask er det eneste som du han få en fast aftale med så du har en grundløn i firmaet (fast arbejde). Græsklipning er sæsonarbejde og dødsbo er det ikke hver uge du vil have arbejde. Pas på med at sidde på en død fisk fra starten.

Vinduespolering er også abonnoment kunder som skal have pudset hver eller hver anden måned. Det er altså vigtigt i en servicevirksomhed at vælge sin hovedbeskæftigelse ud fra noget som kan skabe en fast base. Det er faktisk super at have noget fast tidligt om morgenen så du har hele dagen til ekstra arbejde som dødsboer mm.

Vil ikke lyde hård men er lidt realistisk så du ikke er uheldig igen.

FACE ON ...

Med venlig hilsen

Dani Schulze

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:04

Hej igen Dani

Jeg skal sku bare have et spark i røven ;) så helt fint indlæg..

Jeg kan godt se hvad du mener med det ikke er faste kunder, som jeg måske istedet skulle gå efter.

græsklip er måske 2-4 gange om året så ikke voldsomt fast.

Dødsbo er en kunde en enkelt gang.

Men snakker vi trappevask så er der grundlag for faste kunder 1-4 gange om mdr og derved faste aftaler.

Som du siger er det jo vigtigt at have de faste og gentagende kunder, så man ikke kæmper fra start hver dag, men kan holde sig til nogen faste kunder og derfra udvide

Skønt med flere tanker så jeg ikke hopper ud i endnu en "fiasko" :)

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)