Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanger i kunderne ? synes altid det går i vasken

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer

Jeg har drevet virksomhed i 10 år on and off, men aldrig fået det til at fungere 100% altså at kunne leve af det.

Jeg tænker jeg må gøre noget forkert et sted, men så er det jo lige hvad jeg gør forkert.

Jeg startede i mine unge dage med haveservice/vinduespolering og købte hurtigt ny firmabil og nyt udstyr, men kunderne fulgte ikke med i samme tempo og jeg røg på tvang med det hele også mit nyindkøbte hus. 

Jeg lærte det på den hårde måde da jeg stod som 20 årigede at det ikke var sådan man gjorde det.

Jeg har så siden prøvet med alt imellem himmel og jord, men nu uden at låne penge eller satse ret stort.

jeg følger jeg er gået helt i stå og ikke kommer nogen vejne.

Skal jeg tage en chance og bare hoppe ud i det igen og tage en evt gæld med eller hvordan griber jeg det lige an igen ?

En anden ting er også hvordan jeg får fanget kunderne, jeg synes ikke rigtig jeg har fået kunder på de ting jeg har ofret penge på, altså radio, tv og aviser.

Håber der er nogen der vil ofre lidt tid og komme med lidt opmundrende :)

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 16:36

Der er vist ikke nogen nem løsning til dine udfordringer... :-)

En tommelfinger regel er at give det væk gratis (eller næsten gratis) i starten, så du får nogle ambassadører. Sørg for at du må bruge deres navne i markedsføringen og at du behandler dem godt - glade kunder avler flere kunder.

Du har ikke skrevet hvad du vil være selvstændig med... er det stadig haveservice/vinduespolering eller?

Og nej, annoncekronerne er altid meget dyre at give ud, så det ville jeg ikke satse på, før forretningen løb rundt. Det samme med alt andet inkl. bil og udstyr. Prøv at holde ALLE omkostninger væk eller helt i bund, så du kun bruger penge på det absolut mest nødvendige, indtil du har tjent pengene til det. Det er super surt, men man undgår de dyre lærepenge det er at gå nedenom og hjem. :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:42

Hej Pouline

Mange tak for dit svar :)

Da jeg havde vinduespolering tilbød jeg det faktisk ganske gratis og uforpligtende første gang jeg kom :) Der var også en del, men efter den gratis omgang kom de aldrig igen :(

Så det med at tage ud og lave gratis ting igen er jeg lidt forsigtig med, men det er da absolut også en mulighed det er trods alt 7-8 år siden jeg gjorde det sidst..

min virksomhed i dag har lavet online marketing, men det er lidt dødt. Tanken har dog været at tage ud og lave fysisk arbejde igen, men synes ikke jeg rykker mig ud af flækken

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:59
Hej!
Annoncering er sjældent vejen frem, der skal HELT andre midler til i dag!

Jeg har et firma, BoostDinBusiness, hvor jeg beskæftiger mig med at hjælpe selvstændige i gang med deres firmaer - og hvis de er i gang, så med at få meget mere succes med det, så de kan komme til at leve af det. Min kernemålgruppe er coaches, terapeuter og andre behandlere, som jeg hjælper til flere kunder, mere synlighed og en mere stabil indtjening - men det betyder ikke at du ikke er velkommen som selvstændig indenfor dit felt!

Jeg holder et kursus d. 2. juni om De 10 Bedste Redskaber til at få Succes som Selvstændig, som virkelig får kursisterne ud over stepperne med deres firmaer. Men jeg laver også 1-1 rådgivning, hvis du har brug for det.
Gå gerne ind på http://www.boostdinbusiness.dk og tilmeld dig mit nyhedsbrev,

Håber det bedste for dig og dit firma!

Bedste hilsner, Majken.
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 17:41

Hej Mikkel ?

Som selvstændig skal man virkelig hænge i og tro på ideen/firmaet i lang tid! Mit indtryk er at du har prøvet en masse i de 10 år og derfor har startet en masse forskelligt op som du har droppet igen, da det ikke er "kommet i gang"

Jeg påstår ikke at du giver op for let, men problemet er som regel at man er "alene" i verden som selvstændig og derfor ikke rigtig kan spørge så mange om hjælp. /Selvfølgelig udover her på amino) Jeg tænker at det måske kan være en god ide, at starte i noget netværks gruppe for at møde andre iværksættere og måske få nogle spændende ideer. Der findes som regel noget i den by man bor i

Jeg kan ikke rådgive dig vedrørende din internet forretning, da jeg ikke kender nok til den eller for den sags skyld ikke er specialt på det område. Men eksempelt med din vinduespudser forretning er der mange der har prøvet. Det er lidt op af bakke, når man skal arbejde gratis :-)

Min nabo er vinduespudser og jeg synes egentlig at han har fundet på en meget enkel og fornuftig løsning. Han markedsfører sig på den måde at han tager ud om eftermiddagen når folk er kommet hjem. Banker på Deres dør og fortæller "kunden" at De kan få pudset vinduer for f.eks. kr. 100,- (Han ved nogenlunde hvad konkurrenterne tager i byen og byder ca. 50% under markedsprisen) Hvis kunden er interesseret, får han som regel lov til at pudse dem med det samme og har derved tjent lidt penge. Men samtidig besøger han hele nabolagget og kan derved få 8-10 kunder på samme gade/område. Hvilket gør at han kan komme der igen om 14 dge eller en mdr og nappe samme antal kunder igen.

Han sparer en masse penge på markedsføring i avis m.m. Han sparer en masse tid, da han typiske kan parkere midt på gaden og er fri for at pakke ud og sammen igen. Kunderne ligger nærmest dør og dør, så ingen kørsel mellem kunderne osv osv....

Det er blot et eksempel, men måske findes der en "alternativ" måde til at gribe markedet an på uanset hvilken branche man arbejder indenfor

Mvh Kim

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:43

Hej Majken

tak for dit svar

Ja jeg har fundet ud af at annoncering i meget sjældne tilfældet er overskud, har ihvertifald kun haft underskud på det..

Kunne altid være dejligt med "rådgiver" men så er vi igen ude i at give penge, inden der er indtægt.

Pt lever jeg af en skaldet SU så pengene er der virkelig ikke, men som også nævnt i tråden kunne man måske prøve at lave lidt gratis tilbud igen for folk :)

Det koster mig jo ikke andet end turen til kunden og hjem igen :) om det giver noget på sigt er så en anden sag

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:48

Hej Kim

takker for dit indlæg :)

Lidt sjovt du nævner din nabo der pudser vinuduer på den måde og især markedsføringen.

Dengang med vinduespolering satte jeg sedler op i opgangene og tilbød folk meget meget god pris udover en gratis omgang hvis de kunne få 2 mere i opgangen med, altså sådan alle fik det gode tilbud..

Med de priser der er på vinduespolering er det netop også vigtigt at kunderne ligger lige op af hinanden, da priserne er i bund :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:07
Hej igen!

At give væk gratis er virkeligt vejen frem nu om dage! Det er det, der får dine kunder til at lære dig at kende, komme til at nyde de rene vinduer og have tillid til at bruge dig en anden gang.

Det må bare IKKE stå alene. Næste skridt er at få dem som betalende kunder og det gør du ved at få dem til at indse, hvor fantastisk det er med rene vinduer, at slippe for ondt i ryggen selv, hvor tidsbesparende det er, hvor latterligt lille det beløb de skal give er i et helt husholdningsbudget, at de jo ikke får det gjort selv ellers etc.

Og så skal du få dem forpligtet til en længere periode (med mulighed for at stoppe aftalen naturligvis), så du ikke skal ud at finde nye kunder hele tiden, men vedblivende tjene på de kunder du allerede har.

Bedste hilsner, Majken.
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 18:09
Hvis du gerne vil igang med vinduespolering så tror jeg du skal passe på med at opsøge kunder ved at gå og banke på deres dør, mig bekendt er dørsalg ulovligt. Men der er ikke ulovligt at lave en simpel hjemmeside med priser på og så lav nogle flyers der ligner din hjemmeside rent grafisk og med priser på, så kan du være igang for små penge.
Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:49

Det er jo nogle store spørgsmål du har, som du nok ikke finder nogen konkrete svar du bare lige kan bruge.

Men jeg syntes ikke du skal se det som noget negativt at du en gang er gået "konkurs". Du har vel lært en masse af din konkurs, se det som en fordel.

Jeg har selv været selvstændig i mere end 20 år. Og jeg har haft størst success når jeg var en del af et hold. Så måske du skulle finde nogen du kan spille bold med.

Og så syntes jeg du skal se lidt på dig selv når du ønsker at "fange kunder". Jeg vil aldrig selv være kunde et sted jeg er fanget. I min egen virksomhed har vi absolut ingen binder på vores kunder. De kan komme og gå som det passer dem, og endda tage vores/deres arbejdsfiler med.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)