hej aminoer Jeg har drevet virksomhed i 10 år on and off, men aldrig fået det til at fungere 100% altså at kunne leve af det. Jeg tænker jeg må gøre noget forkert et sted, men så er det jo lige hvad jeg gør forkert. Jeg startede i mine unge dage med haveservice/vinduespolering og købte hurtigt ny firmabil og nyt udstyr, men kunderne fulgte ikke med i samme tempo og jeg røg på tvang med det hele også mit nyindkøbte hus. Jeg lærte det på den hårde måde da jeg stod som 20 årigede at det ikke var sådan man gjorde det. Jeg har så siden prøvet med alt imellem himmel og jord, men nu uden at låne penge eller satse ret stort. jeg følger jeg er gået helt i stå og ikke kommer nogen vejne. Skal jeg tage en chance og bare hoppe ud i det igen og tage en evt gæld med eller hvordan griber jeg det lige an igen ? En anden ting er også hvordan jeg får fanget kunderne, jeg synes ikke rigtig jeg har fået kunder på de ting jeg har ofret penge på, altså radio, tv og aviser. Håber der er nogen der vil ofre lidt tid og komme med lidt opmundrende :) |
Der er vist ikke nogen nem løsning til dine udfordringer... :-)
En tommelfinger regel er at give det væk gratis (eller næsten gratis) i starten, så du får nogle ambassadører. Sørg for at du må bruge deres navne i markedsføringen og at du behandler dem godt - glade kunder avler flere kunder.
Du har ikke skrevet hvad du vil være selvstændig med... er det stadig haveservice/vinduespolering eller?
Og nej, annoncekronerne er altid meget dyre at give ud, så det ville jeg ikke satse på, før forretningen løb rundt. Det samme med alt andet inkl. bil og udstyr. Prøv at holde ALLE omkostninger væk eller helt i bund, så du kun bruger penge på det absolut mest nødvendige, indtil du har tjent pengene til det. Det er super surt, men man undgår de dyre lærepenge det er at gå nedenom og hjem. :-)