Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale bedragere eller fremtidens iværksættere?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 13:55

@ Jesper N,

Du kalder det en nuance i debatten?

Med al respekt så vil jeg mene at det den oprindelige tråd handlede om er meget langt fra det du hentyder til med nuancer.

Det er fint nok at dreje debatten ind på hvorvidt driftsomkostninger skal være fradragsberettige eller ej. Men det er nu engang et fundamentalt princip - ikke bare i DK - men i det meste af den civiliserede verden, at en virksomhed skal kunne fradrage de udgifter, der er forbundet med at erhverve en given indtægt. Det samme gælder i øvrigt i en vis udstrækning for alm. lønmodtagere.

Såfremt en virksomhed ikke havde fradrag for udgifterne kan der vel reelt tænkes flere scenarier, nemlig at det bliver betydeligt dyrere at være borger eller at virksomhederne stopper forskning henholdsvis tjener en del mindre. Personligt er jeg tilhænger af det system vi har nu og jeg mener ikke at det kan betagnes som snyd, at en virksomhed har fradrag for driftsomkostningerne. Under alle omstændigheder kan det i hvert fald ikke sammenlignes med at hæve dagpenge uberettiget.

Spørgsmålet er helt fint men blot mener jeg ikke det er relevant for diskussionen om snyd med dagpengene??

/Banditten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@jesper
Det er jo sort snak. Du spørger i alvor hvordan økonomien ville se ud hvis man skulle betale skat af hele omsætningen. Bare tanken? Man tror det er løgn. Svaret er, at meget få virksomheder ville overleve 25-28% skat på omsætningen. Hvor mange virksomheder kender du, som har slut fortjeneste på 25% på omsætningen??
Undskyld jeg siger det, men det i mine øjne helt sort snak der tyder på du kender meget lidt til virksomheds og samfunds økonomi.
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banditten:
Du kalder det en nuance i debatten?

Det, jeg vælger at betegne som "unuanceret" er, når der (her i tråden) er udtalelser, om at folk på dagpenge ikke skal understøttes for skattekroner, mens det ikke i samme ånd nævnes at danske virksomheder faktisk også understøttes af skattekroner - indirekte, men via muligheden for at trække udgifterne fra i den anden ende. Det var den nuance, jeg gerne vil have ind i debatten her (hvilket jeg nu har fået).

Lad mig slå fast: Jeg er tilhænger af, at danske virksomheder skal hjælpes bedst muligt (herunder ved at lade virksomheder trække udgifter fra i skat osv., men også gerne med nye tiltag og lempede regler). Derimod stiller jeg mig uforstående overfor den modstand der åbenbart hersker, når debatten handler om ledige, der bruger deres ledighedsperiode på at skabe deres eget job/egen virksomhed.

Igennem det seneste halve år (og mere til) har der været råbt op om, at "ledige skal beskæftiges", "vi skal have væksten igang i DK" og "der gøres for lidt for danske iværksættere" - også her på Amino. I stedet for at slå ned på dem, som tager de første spadestik til deres egen virksomhed, mens de er ledige, så vil jeg hellere bakke op om, at ledige skal have mulighed for at starte egen virksomhed - i stedet for at modarbejde dem i forsøget.

Hundredevis af jobansøgninger og alverdens aktiveringsprojekter skaber, efter min bedste overbevisning, hverken vækst eller flere blivende jobs i Danmark - flere iværksættere gør derimod.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:46

Den diskution er da meget let, vi sender bare alle wannabee iværksætterne på rolf Høghs salgskurser, så tror jeg problemet med nasseriet forsvinder hurtigt til fordel for sunde virksomheder.. De fleste iværksættere går på røven fordi de aldrig har lært at sælge og sværere er det ikke at løse problemet, udover at vi skal til at have en masse samfunds nassere flyttet over i ledigheds køen, fordi deres ligegyldige kurser inden for aktivering har spillet fallit før de kom til verdenen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07

Jesper Nerløe:
Det, jeg vælger at betegne som "unuanceret" er, når der (her i tråden) er udtalelser, om at folk på dagpenge ikke skal understøttes for skattekroner, mens det ikke i samme ånd nævnes at danske virksomheder faktisk også understøttes af skattekroner - indirekte, men via muligheden for at trække udgifterne fra i den anden ende
>Fatter ikke et sekund hvad du siger - der er noget helt galt´?????????+ DU vil ha skat af minus indtjening - du er den mest sort bruger herinde jeg nogensinde har hørt omn- Jeg splider ikke mere tid på dig her, men der jo fuldkomment vrøvlg det du skriver - enten fordi du ikke får fomuleret det, eller fordi det er rent vås

Det er fint at ønske flere midler til folk der vil state som selvstændige - men du kombinerer rent sort

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 01:24

Ca. 1995 var der indført et system, hvor iværksættere både på dagpenge eller bistand kunne starte virksomhed og hvis man havde været ledig, så vidt jeg husker, 6 mdr., kunne man få 50 % af understøttelsen i 2 år.

Resultatet var, at rigtig mange startede virksomhed i den periode.

Systemet mødte meget kritik, især af etablerede virksomheder og større virksomheder som mente det var en unfair konkurrence og noget af kritikken gik også på, at mange sikkert ville lukke igen, når støttebeløbet stoppede efter de 2 år.

Jeg er ikke enig. jeg har stadig kunder der startede i den periode og ud af dem der startede på det tidspunkt, som jeg har kendskab til, var det kun ganske få der stoppede igen. Det er jo trods alt en ærlig sag, at konstaterede at man ikke er lykkedes med den virksomhed man havde planlagt, ligesom det er bedre man lukker og klarer sig, fremfor man går konkurs med alle de følgevirkninger det nu måtte have.

Men jeg fik selvfølgelig også mange kunder på den konto, så mine briller er måske lidt røgfarvede.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:07

Steffen Grønborg:

Ca. 1995 var der indført et system, hvor iværksættere både på dagpenge eller bistand kunne starte virksomhed og hvis man havde været ledig, så vidt jeg husker, 6 mdr., kunne man få 50 % af understøttelsen i 2 år.

Resultatet var, at rigtig mange startede virksomhed i den periode.

Systemet mødte meget kritik, især af etablerede virksomheder og større virksomheder som mente det var en unfair konkurrence og noget af kritikken gik også på, at mange sikkert ville lukke igen, når støttebeløbet stoppede efter de 2 år.

Jeg er ikke enig. jeg har stadig kunder der startede i den periode og ud af dem der startede på det tidspunkt, som jeg har kendskab til, var det kun ganske få der stoppede igen. Det er jo trods alt en ærlig sag, at konstaterede at man ikke er lykkedes med den virksomhed man havde planlagt, ligesom det er bedre man lukker og klarer sig, fremfor man går konkurs med alle de følgevirkninger det nu måtte have.

Men jeg fik selvfølgelig også mange kunder på den konto, så mine briller er måske lidt røgfarvede.

Det klade iværkstætterydelse, og det kom sidst i 80erne, man skulle have været arbejdsløs i min 5 mdr., så kunne man søge om ydelsen, (op til 3,6 år) og det var halv understøttelse. Det er første 2 år der er vanskelige så det kan være en god løsning for alle og billig

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)