Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lejekontrakt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man indføje i en almindlig lejekontrakt, at lejeren f.eks. ikke kan opsiges inden et vist antal år eller måske aldrig? Uanset om ejendommen evt. skulle blive solgt.

Kan man ligeså indføje en max. husleje gældende samme antal år, evt. med en fastsat prisstigning?

Og i såfald hvordan skal det evt. formuleres og placeres i lejekontrakten?

På forhånd tak for al hjælp

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Privatperson eller erhvervslejekontrakt?

/Banditten

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Smartlåse Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan købes færdige i en boghandel... :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:

Privatperson eller erhvervslejekontrakt?

/Banditten

Privat

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Smartlåse Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte min i en boghandel, og den er officiel der er alt på så der ikke er noget man glemmer, kostede vist 29,95 eller sådan noget

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

lejekontrakt kan hentes gratis på nettet jeg kan dog ikke lige huske hvor. og der er en paragraf hvor man kan tilføje lidt ekstra prøv google den kan sikkert finde den Smile

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

smartlåse:

Jeg købte min i en boghandel, og den er officiel der er alt på så der ikke er noget man glemmer, kostede vist 29,95 eller sådan noget

Det er ikke en lejekontrakt jeg mangler, men svar på om det man skrive ekstra ind i den, at den f.eks. er uopsigelig fra lejers side, og evt. et fastlagt huslejeloft eller lignenede.

Og om dette stadig holder ved et ejerskifte af ejendom

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er det en tidsbegrænset lejekontrakt kan udlejer ikke opsige lejer i hele perioden. Er det en tidsubegrænset lejekontrakt har udlejer muligheden for at benytte § 83 i lejeloven om 1 års opsigelse såfremt at han selv vil ind og bo i lejemålet. Dette gælder dog ikke ved en ejerlejlighed som han/hun ikke har beboet - hvilket vil være tilfældet ved en senere salg (ny ejer = ny udlejer).

Hvis der skal være lejeforhøjelse i kontrakten, skal der laves trappelejestigning hvor man benytter en fast procent til stigning. Beregningen skal du sætte ind i kontraktens § 11.

Husk at gøre op med dig selv om det er en tidsbegrænset kontrakt eller tidsubegrænset inden du laver den.

Mvh. Christina Lindsgren/Botilleje 

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Made Easy SMBA Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian.

Man kan sagtens indføre at lejer har uopsigelighed i en årrække, men dog ikke at lejer aldrig kan opsige lejligheden.

Du skal placere dette i lejekontraktens § 11, se eventuelt lidt inspiration her

En max husleje giver ikke så megen mening, hvis du er udlejer, og i det hele taget er huslejefastsættelse en meget kompliceret størrelse.

Dog kan du, hvis lejligheden hører under det lejedes værdi indføre en trappelejeklausul i lejekontraktens § 11, hvor huslejen stiger med x antal kr. hvert år.

Du kan læse lidt mere om det her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mho.olsen:

Hej Brian.

Man kan sagtens indføre at lejer har uopsigelighed i en årrække, men dog ikke at lejer aldrig kan opsige lejligheden.

Du skal placere dette i lejekontraktens § 11, se eventuelt lidt inspiration her

En max husleje giver ikke så megen mening, hvis du er udlejer, og i det hele taget er huslejefastsættelse en meget kompliceret størrelse.

Dog kan du, hvis lejligheden hører under det lejedes værdi indføre en trappelejeklausul i lejekontraktens § 11, hvor huslejen stiger med x antal kr. hvert år.

Du kan læse lidt mere om det her

 

Mange tak

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)